سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این که قطار توسعه کشور به سرعت در حال حرکت است، گفت: سیاست این وزارتخانه، قطع وابستگی به خارج و استقلال صنعت مشابه آنچه در صنایع دفاعی محقق شد، است.
کد خبر: ۸۶۴۲۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۷ 18 June 2020

حسین مدرس خیابانی در آیین افتتاح و بهره‌برداری از سه طرح ملی در فولاد مبارکه اصفهان، افزود: امروز دومین هفته پویش "تولید، تداوم امید" در اصفهان برگزار شد و هفته گذشته در صنایع معدنی فولاد سنگان، چند طرح افتتاح شد.
وی بیان کرد: در قالب پویش تولید تداوم امید بهره‌برداری از ۲۰۰ طرح مهم صنعتی و معدنی کشور تا شهریور ۱۴۰۰ در دستور کار قرار دارد و این پویش از هفته گذشته با افتتاح چهار طرح بزرگ ملی به فرمان رییس جمهوری اسلامی آغاز شده است.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: قطار توسعه کشور برغم سنگ‌اندازی دشمنان توقف ناپذیر است و برغم فشارهایی که به مردم وارد می‌شود توسعه کشور به سرعت در حرکت است.
سرپرست وزارت صمت افزود: در زمان حاضر ۱۲ هزار ۵۰۰ طرح با ۶۰ درصد پیشرفت و سه هزار طرح با بیش از ۸۰ درصد  پیشرفت در کشور در حال اجراست.
وی اظهارکرد: در استان پهناور اصفهان به عنوان قطب صنعتی کشور به اندازه نصف کل واحدهای صنعتی استان طرح در حال اجرا وجود دارد یعنی از مجموع ۹ هزار ۲۰۰ واحد صنعتی استان چهار و ۶۰۰  طرح صنعتی در حال اجراست که ۶۰۰ طرح پیشرفت ۸۰ درصدی و یک هزار و ۶۰۰ طرح پیشرفت ۶۰ درصدی داشته است.
مدرس خیابانی تصریح کرد: اولین پیام توسعه کشور رونق و قطع وابستگی است زیرا هنوز وابستگی‌هایی وجود دارد و به عنوان مثال تا الان وارد کننده ورق گرم بودیم و برای تامین نیاز برخی صنایع واردات صورت می گرفت که با اجرای طرح نورد گرم ۴.۲ تن نه تنها نیاز کشور تامین بلکه مازاد ان صادر خواهد شد.
وی اضافه کرد: اداره کشور روز به روز از اقتصاد نفتی فاصله می‌گیرد و این به واسطه تحریم‌هاست که در سال ۹۹ عمده ارز کشور حاصل از صادرت غیر نفتی بود.
سرپرست وزارت صنایع ، معادن و تجارت اضافه کرد: دومین دستاورد ایجاد اشتغال است زیرا بزرگترین هدف دشمن یاس، بیکاری و نا امیدی جوانان ماست و اشتغال و کارآفرینی پاسخ محکمی به توطئه دشمن است.
وی خاطرنشان کرد: امروز طرح‌هایی که افتتاح شد ۱۰ هزار میلیارد ریال بود و مجموع سرمایه گذاری ایجاد شده در این بخش ۷۰ هزار میلیارد ریال است و مفهوم این حجم عظیم از سرمایه‌گذاری یعنی تولید و اشتغال.
مدرس خیابانی گفت: انتظار مردم منطقه آن است که بخشی از سود این شرکت نصیب ساکنان منطقه شود و همانطور که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند جهش تولید باید در زندگی مردم ‌تاثیرگذار باشد.
وی تاکید کرد: تولید الکترودهای گرافیتی در استان یزد آغاز شده که در شهریور به بهره‌برداری خواهد رسید که ظرفیت آن در مرحله اول ۱۵ هزار تن و در گام بعدی ۳۰ هزار تن است که نیمی از نیاز کشور را تامین می‌کند.
سرپرست وزارت صنایع، معادن و تجارت ادامه داد: زمانی ما را از حرکت به سمت تولید تلویزیون می‌ترساندند، امروز حتی تولید پنل تلویزیون هم در داخل طراحی می‌شود.
مدرس خیابانی تصریح کرد:  تحریم ها به ما آموخت که چشم ما به سمت برون مرزی نباشد و این وزارتخانه به دنبال محدودیت کنترل و قطع واردات است و تا کنون واردات ۲ هزار ردیف را ممنوع کرده‌ایم.
سرپرست وزارت صمت ادامه داد: اگر تولید کننده داخلی از ما درخواست می‌کند که واردات کالای مشابه تولید شده در داخل را ممنوع کنیم به آنها اعلام می‌کنیم حاضریم پیشگام ممنوعیت واردات کالاهای باشیم تا در داخل تولید کنید.
وی با بیان اینکه کشور از درآمدهای نفتی کامل فاصله گرفته است و در حال آنکه به  درآمد صادرات بومی خود است، اظهارکرد: این موقعیت فرصتی که تولید کنندگان داخلی خود را ثابت کنند.
مدرس خیابانی با بیان اینکه امروز برخی اقلام کرونایی صادر می‌شود، افزود: اگر در ابتدای بیماری کرونا روزانه ۱۹۰ هزار ماسک تولید می شد امروز این رقم به ۶ میلیون رسید و اکنون صادرات تجهیزات پزشکی و کرونایی در دستور کار قرار گرفته است.
وی گفت: تولید لباسشویی ۱۴۴ درصد رشد، تولید تلویزیون ۵۰ درصد رشد، تولید خودروی کشور ۱۸ تا ۲۰ درصد رشد و مواد پتروشیمی پنج تا هفت درصد رشد داشته است.
سرپرست وزارت صنایع ، معادن و تجارت گفت: تحریم مجموعه فولاد  موجب شد  تولید فولاد از ۷۰۰ هزار تن  به ۱.۵ میلیون تن افزایش یابد و امروز چرخ توسعه فولاد مبارکه از محل منابع داخلی خود فولاد مبارکه است.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار