کد خبر: ۸۶۴۱۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۹ 18 June 2020

روزی پربار برای دولت با افتتاح و کلنگ‌زنی ده‌ها طرح عمرانی در استان‌ها

تابناک/ امروز (۲۹ خردادماه) با حضور ویدئو کنفرانسی دکتر حسن روحانی رییس جمهوری ده‌ها طرح عمرانی در حوزه راه، شهرسازی و مسکن در استان‌های البرز، قزوین، مازندران و ایلام به بهره‌برداری رسید و یکی دیگر از وعده‌های دولت به ثمر نشست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در مازندران با دستور رییس جمهوری صبح امروز (پنجشنبه) بیش از ۱۰ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال پروژه عمرانی در حوزه راهسازی و مسکن افتتاح و کلنگ‌زنی شد و با بهره برداری از طرح های عمرانی ۹۲ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مازندران زیر بار ترافیک قرار گرفت و همچنین ۴۶۶ واحد مسکونی مهر با اعتباری حدود ۵۰۰ میلیارد ریال افتتاح و تحویل متقاضیان این بخش شد.

علاوه بر این با دستور رییس جمهوری عملیات اجرایی آزاد راه کنار گذر قائمشهر- ساری مرکز استان مازندران به مسافت ۴۴ کیلومتر و با اعتبار هفت هزار میلیارد ریالی در این خطه شمال کشور ، طرح احداث باند دوم محور دزدبن- مرزن آباد در غرب استان مازندران به طول ۱۵ کیلومتر و با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال شروع شد.

احمد حسین زادگان استاندار مازندران نیز در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران از رفع مشکلات زیست‌محیطی ساخت محور تنکابن‌-‌الموت خبر داد و گفت که از این پس عملیات اجرایی این محور سرعت می‌گیرد و با تکمیل این محور مشکلات ترافیکی شهرستان های تنکابن و رامسر در غرب  استان بسیار کم خواهد شد.

طرح راه اصلی تنکابن - الموت – قزوین که پیشنهاد آن در سفر رهبر معظم انقلاب در سال ۸۲ مطرح و با اعلام موافقت نامه در سال ۸۶ عملیات اجرایی مرحله نخست آن از قزوین آغاز شد ، در مجموع شامل ۶ قطعه است که با احداث آن شهرستان تنکابن در استان مازندران به بخش الموت از توابع شهرستان قزوین متصل می شود.

استاندار مازندران آغاز عملیات اجرایی آزاده راه قائمشهر به ساری به طول ۴۴ کیلومتر را تحقق آرزوی دیرینه مردم این خطه دانست و گفت : این نخسیتن آزاده راه واقعی استان مازندران است که باعث رفاه حال همه مردم بومی و مسافران و گردشگران می شود.

وی با توضیح این نکته که ۷۰ درصد تملک اراضی برای ساخت این آزاد راه انجام شده است ، بیان داشت : طبق بررسی های صورت گرفته با بهره برداری از این آزاد راه نیمی از بار ترافیکی محورهای قائمشهر - ساری  - میاندورد از بین می رود و سالانه در مصرف دستکم ۳۰ میلیون لیتر بنزین صرفه جویی می شود.

حسین زادگان با اظهار این که در دولت تدبیر و امید طرح های تعریض جاده ، پل سازی ، ایجاد تونل و چهار خطه شدن در محورهای مواصلاتی هراز ، کندوان و سوادکوه بدرستی انجام شده و همچنان درحال انجام است، گفت : دولت تدبیر و امید در یک اقدام ویژه ۱۷ کیلومتر از محور ساری - تاکام را که یکی از محورهای مهم ترانزیتی و گردشگری برای استان و کشور است ، طی یک سال اخیر به مرحله افتتاح رسانده است. 

وی هزینه اجرای چهار خطه کردن محور ساری - کام را بسیار سنگین و در عین حال سخت توصیف کرد و گفت : طبق برنامه ، چهار کیلومتر باقی مانده از این محور نیز تا پایان امسال و یا پایان دوره کاری دولت تدبیر و امیدبه بهره برداری می رسد و این محور علاو بر اهمیت ترانزیتی و گردشگری ، برای مردم بومی در جا به جایی محصولات کشاورزی و از همه مهمتر سلامت آنان در تردد اهمیت زیادی دارد.

محمدرضا کدخدازاده معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه‌وشهرسازی نیز در حاشیه افتتاح طرح های عمرانی حوزه راه و مسکن مازندران که با حضور رئیس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت : طرح‌های ساخت و توسعه راه در کریدور مرکزی که خلیج فارس و دریای خزر را از نزدیک‌ترین مسیر به هم متصل می‌کند، اولویت این وزارت راه‌وشهرسازی است.

وی افزود : تا کنون محورهای جاده ای مختلف کریدور مرکزی از بند عباس تا یزد عملیاتی شد و به بهره برداری رسید و طرح های زیر ساختی ، تعریض و چهار خطه شدن راه ها از  یزد به دامغان و سپس به ساری نیز در اولویت است.

وی با توضیح این که افتتاح ۱۷ کیلومتر از محور ساری - تاکام نیز در قالب توجه به کریدور مرکزی کشور مورد توجه دولت تدبیر و امید است ، گفت : با توجه به هزینه بری و سختی کار در اجرای طرح های راه سازی در مازندران ، طولانی شدن این طرح ها دور از ذهن نیست.

معاون ساخت و توسعه راه‌های وزارت راه و شهرسازی گفت : طبق بررسی ها صورت گرفته برای اجرای یک کیلومتر راه در دشت های کشور به صورت متوسط سه تا چهار میلیارد تومان هزینه می شود که این رقم در منطقه کوهستانی و جلگه ای شمال کشور هشت تا ۱۵ میلیارد تومان است.

کدخدا زاده افزود : دولت تدبیر و امید با توجه به اهمیت اتصال طرح های راه سازی در کریدور مرکزی ، با اختصاص بودجه قابل توجه ، نیمی از محور ۱۷ کیلومتری ساری - تاکام را طی یک سال اخیر تکمیل کرد که امروز به بهره برداری رسید.

وی گفت: پیمانکار چهارکیلومتر باقی مانده از این محور نیز تا ۲ ماه آینده انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز می شود.

ایلام نیز امروز در بهره برداری از طرح های عمرانی سهم داشت و با حضور ویدئو کنفرانسی رییس جمهوری آیین بهره برداری و کلنگ زنی از ۱۰ طرح مهم عمرانی حوزه راه و شهرسازی به ارزش ۱۱۰ هزار میلیارد ریال این استان آغاز شد.

ابن پروژه ها شامل هفت هزار میلیارد ریال پروژه افتتاحی، ۲۲ هزار میلیارد ریال پروژه تکمیلی و ۸۱ هزار میلیارد ریال کلنگ زنی است.

رونمایی از آزاد راه پل زال - مورموری - دهلران - چیلات به طول ۱۲۶ کیلومتر با سرمایه گذاری ۳۳ هزار میلیارد ریال و آغاز عملیات اجرایی اتصال ایلام به شبکه ریلی کشور به ارزش یک هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال از مهمترین این طرح ها است.

افتتاح ۲۳۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی با اعتبار چهار هزار و  ۲۸۹ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۷۰ کیلومتر بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی به ارزش ۲۱ هزار میلیارد ریال از دیگر طرح هایی است که امروز با حضور وزیر راه و شهرسازی بهره برداری یا کلنگ زنی شدند.

علاوه بر این افتتاح هفت هزار و ۹۰۰  متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی با اعتبار ۲۸۰ میلیارد ریال، تکمیل پروژه های در دست اقدام شامل ۴۸ هزار متر مربع از ساختمان های دولتی و عمومی به ارزش یک هزار و  ۵۴۰ میلیارد ریال، افتتاح  یک هزار و ۳۰۰ واحد مسکن مهر در شهرستان های ایلام، دهلران و آبدانان با اعتبار ۸۷۰ میلیارد ریال و عملیات اجرایی احداث ۹ هزار و ۲۰۰ واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن به ارزش ۴۶ میلیارد ریالبه بهره برداری رسید یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

قاسم سلیمانی استاندار ایلام نیز دقایقی قبل از افتتاح این طر ح ها در دیدار با خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی از رشد ۳۰۰ درصدی ساخت تونل در این استان طی هفت سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: پیش از شکل گیری دولت دهم تنها سه هزار متر تونل در ایلام ایجاد شده بود اما در طول فعالیت دولت های دهم و یازدهم ۹ هزار و ۵۰۰ متر افزایش یافت که رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می دهد.

وی افزود: عملکرد حوزه راهسازی استان در سال های اخیر بسیار درخشان بوده که نمود آن را در توسعه بزرگراه ها، راه های اصلی و فرعی و احداث تونل شاهد هستیم.

وی همچنین با اشاره به اهمیت تونل کبیرکوه در خارج کردن شهرستان های جنوبی استان از بن بست از تخصیص ۶۰ میلیارد تومان برای تکمیل این تونل خبر داد.  

از آنجا که بخشی از  خطوط راه آهن جمهوری اسلامی ایران در استان البرز قرار دارد امروز و در آخرین روزهای بهار ۹۹ خط دوم راه آهن کرج -قزوین به طول ۱۰۴ کیلومتر و بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان اعتبار توسط رییس جمهوری به صورت ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

این خط با قابلیت افزایش جابه‌جایی مسافر، ظرفیت حمل و نقل، سرعت، ظرفیت حمل بار در کریدور و صرفه‌جویی سوخت یکی از دستاوردهای عظیم دولت در سال جهش تولید به شمار می رود.

بنا به گفته غلامحسین ولدی مدیرکل راه‌آهن شمال ۲ کشور ، اولین خط راه آهن در سال ۱۳۱۸ به قزوین رسیده و اکنون از تهران تا این شهر سه راند قطار ریل باس با ۲ هزار صندلی خدمات رسانی می‌کنند و روزانه ۲ هزار و ۳۰۰ مسافر از قزوین جابه‌جا می‌شود که سالانه به یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر می‌رسد.
وی همچنین اظهار داشت: سالانه ۶.۶ میلیون تن بار در استان قزوین جابه جا می شود که سه میلیون تن آن از طریق شبکه ریلی از این استان خارج می شود.

سعید رسولی مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز در تشریح قابلیت های افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین اظهار داشت که با افتتاح این خط  علاوه بر افزایش ایمنی  و سریع تر شدن حمل بار و مسافر، ظرفیت حمل مسافر به ۲۵۷ میلیون نفر کیلومتر در سال و حجم مبادلات کالا نیز به ۱۹۶ میلیون تن کیلومتر در سال می رسد و این خط دارای  هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع بوده و صرفه جویی در مصرف ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر  سوخت به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان در طول سال از مزیت های این خط ریلی جدید است.

وی تاکید کرد: خط دوم راه آهن  کرج - قزوین ضمن ایجاد ۱۶۵ فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم، تاثیر مثبتی بر زندگی و معاش ساکنان این مسیر در سال جهش تولید دارد ضمن آنکه مسیر رشد اقتصادی و مبادلات بین المللی را هموارتر ساخته است.

معاون وزیر و مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی همچنین در حاشیه افتتاح این طرح ها به خبرنگاران اعلام کرد که۹۳۰ کیلومتر شبکه ریلی کشور تا سال آینده ۲ خطه می شود.

رسولی افزود: اجرای این طرح یک تحول و جهش در ظرفیت جابه جایی مسافر در بخش ریلی کشور به وجود می آورد و از آنجایی که حمل و نقل ریلی با مزایایی منحصر به فرد از جمله کاهش مصرف سوخت، آلاینده های زیست محیطی و  حتی در کاهش تلفات جاده ای  همراه است می تواند نقش مهمی در توسعه کشور می تواند ایفا کند.

وی اظهار داشت: توسعه شبکه های ریلی مورد تاکید  مقام معظم رهبری  بوده که پویایی این بخش آینده درخشانی پیش پای  اقتصاد و صنایع کشور قرار می دهد.

رسولی بیان داشت: در زمان حاضر حدود ۱۱ هزار و ۸۰۰ کیلومتر شبکه اصلی راه آهن در کشور داریم که به دلیل عدم اتصال مراکز عمده بار به شبکه ریلی هزینه  افزایش می یابد که تلاش ها بر این است تا شبکه ریلی به مراکز تولید مانند سیلوها، کارخانه های فولاد و یا معادن متصل شود.

وی با این توضیح که از سال گذشته طرح رتبه بندی قطارها انجام شده است، افزود: طرح ضربتی ارتقای کیفیت خدمات در ایستگاه ها و در قطارها نیز با مشارکت شرکت های حمل و نقل ریلی  کشور دنبال شده است.

مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی گفت: کریدور شمال به جنوب کشور کریدور پرتقاضایی است و نقش بسزایی در انتقال بار ترانزیتی کشورهای شمالی کشور به دنیا دارد و اکنون طرح اتصال  شبکه ریلی رشت به بندر کاسپین  و رشت به آستارا  عملیاتی شده که نقش موثری در انتقال بار و ترانزیت بین المللی کالا دارد.

رسولی افزود: پروژه اتصال چابهار به زاهدان با توجه به تاکید مقام معظم رهبری با سرعت خوبی در حال انجام است و تکمیل آن به جایگاه ترانزیتی منطقه می انجامد.

وی همچنین این توضیح را در خصوص فعالیت راه آهن در شرایط کرونایی کشور ارائه کرد که اکنون  با رعایت پروتکل ابلاغی ، ۵۰ درصد قطارهای کشور فعال هستند و طبق رعایت فاصله اجتماعی ظرفیت کوپه های چهارنفره به ۲ نفره تبدیل شده است یعنی قطارها با ۵۰ درصد ظرفیت حرکت می کنند.

عزیزاله شهبازی استاندار البرز نیز افتتاح این طرح موجب افزایش ظرفیت جابه جایی مسافر از طریق قطار در این مسیر شده است.

افزود: تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور شرایط خاصی در البرز به وجود آورده و به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، شده است.

وی بیان داشت:  برهمین اساس میزان تبادل جمعیت از محورهای مواصلاتی البرز و بار ترافیک ملی در این استان، مورد توجه ویژه دولت تدبیر و امید قرار گرفت و بزرگترین پروژه‌های راه سازی استان پس از مدت ها انتظار به سرانجام رسید.
وی افزود: بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه تهران-شمال و ادامه آزادراه شهید همت در البرز و افتتاح قطار برقی کرج - هشتگرد از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور و عنایت ویژه رییس ‌جمهور محترم و وزرای مربوطه محقق شد.

هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین نیز در این آیین گفت: افتتاح خط راه‌آهن کرج به قزوین، شروعی برای احداث و راه‌اندازی هاب لجستیک در این استان بوده و تحقق این مهم را تسری می‌بخشد.

وی افزود: با راه‌اندازی این راه‌آهن تغییرات اقتصادی بزرگی در منطقه غرب کشور به راه می‌افتد و با توسعه خط ریلی قزوین و تکمیل کریدور شمال - جنوب، شهرک‌های صنعتی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کرده و اقدامات بارانداز خودشان را پیگیری کنند.
جمالی پور تصریح کرد: ۳۰ تا ۴۰ هزار دانشجو از استان های البرز و تهران به قزوین تردد می‌کنند که با احداث خط ریلی می‌توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه ریل باکس‌های قزوین باید به ۱۵۰ کیلومتر در ساعت افزایش یابد، گفت: خط راه‌آهن قزوین به تهران قابلیت ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت تردد را دارد و این مهم نیازمند توسعه ریل باکس است.
وی خاطرنشان کرد: خط راه آهن کرج - قزوین تنها اقدام برای این استان نیست و کمربندی راه آهن آبیک به تهران و سپس قم نیز در دستور کار قرار دارد و می‌تواند کریدور شمال و جنوب را تکمیل کند.
جمالی پور یادآور شد: راه آهن قزوین برای متصل شدن به زنجان به طول ۶۳ کیلومتر در دستور کار قرار دارد که اکنون به علت وجود معارض در تاکستان بلاتکلیف مانده است.

تقی رضایی مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز نیز در حاشیه آئین افتتاح خط دوم راه آهن کرج - قزوین به خبرنگاران گفت که مجموعه ای از پروژه های حمل و نقل مشتمل بر جاده ای و ریلی  توسط وزارت راه و دولت برای  رفاه هر چه بیشتر مردم البرز ودیگر استان های سهیم در این مسیرها تعریف شد که در این میان آزادراه تهران- شمال، آزادراه همت، ایستگاه متروی هشتگرد  و دو خطه کردن راه آهن کرج- قزوین افتتاح شد و  پروژه غدیر (آزادراه چرمشهر- آبیک) نیز در حال اجرا است.

وی با اشاره به تاثیر گذاری افتتاح خط دوم راه آهن کرج- قزوین برافزایش سرعت جابجایی بار و مسافر گفت: این مهم از مصادیق پروژه های اقتصاد مقاومتی است، رویکرد وزارت راه و شهرسازی رویکرد ریل پایه است و تلاش وزارتخانه در سطح کشور این است تا این پروژه ها بیشتر شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان البرز با اشاره به بروز آلودگی های زیست محیطی در البرز به دلیل تردد بالای خودروهای عبوری از محورهای مواصلاتی استان گفت: با افتتاح این خط ریلی و همچنین پروژه آزادراهی غدیر(چرمشهر- آبیک ) به یقین حدود ۲۰ درصد از آلودگی های زیست محیطی البرز که ناشی از خودروهای عبوری است کاسته می شود.

وی در بخش دیگری با بیان اینکه  پروژه چرمشهر- آبیک امسال زیربار ترافیک می رود، افزود: در افق طرح آزادراه شهید همت بر اساس تکمیل و افتتاح پروژه بزرگراه شمالی کرج  و اتصال آن به این آزادراه همت است که با جدیت اکنون توسط شهرداری کرج در حال انجام است، تلاش ها بر این است که بخشی از آن امسال افتتاح شود.

رضایی با اشاره به اینکه دولت و وزارت راه و شهرسازی نیز برای تکمیل هرچه زورتر پروژه بزرگراه شمالی کرج پای کار آمده است، توضیح داد: حدود ۷۰درصد از اراضی ملی در مسیر پروژه بزرگراه شمالی کرج توسط راه و شهرسازی البرز آزادسازی شده است.

وی بیان داشت: وزیر راه و شهرسازی نیز هماهنگی های لازم با سازمان برنامه و بودجه کشور برای تزریق اعتبار به پروژه بزرگراه شمالی کرج را دنبال کرده است تا با این اقدام به شهرداری کرج در رفع دیگر تملکات موجود در مسیر این پروژه کمک شود.

حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه (٢٩ خرداد) در آیین افتتاح و آغاز عملیات طرح های زیربنایی ملی در حوزه راه و شهرسازی در استان های البرز، ایلام و مازندران گفت: پنجشنبه دیگری فرا رسید و خداوند توفیق داد تا بار دیگر دستاورد همه تلاشگران مسیر تولید در معرض دید ملت بزرگوار ایران عزیز و همچنین جهانیان در سال بسیار سخت کووید ١٩ و تحریم ها قرار داده شود؛ این افتتاح ها  پیام دیگری به همه جهان است که ایران و ملت ایران از حرکت خود برای تعالی و سربلندی باز نمی ایستد.

رییس جمهوری افزود: امروز ما شاهد طرح‌های بسیار مهم در استان‌های البرز، قزوین، مازندران و ایلام بودیم. یک پروژه بسیار مهم که پروژه استانی نیست و ملی هست، افتتاح ۱۰۴ کیلومتر راه‌آهن و خط دوم راه آهن کرج- قزوین بود که این راه آهن باعث می‌شود هم برای کسانی که در این دو استان تردد دارند و هم مردمی که از این مسیر به مقصد رشت و گیلان و یا تبریز و یا از آن طرف از  این استان‌ها به مشهد مقدس انجام می شود،  مسیر راه کوتاه شود.

روحانی ادامه داد: مجموعه این تلاش حدود یک ساعت راه را کوتاه می کند و در مسیر رشت به کرج یا در قزوین این مسیر را مجموعاً ۴۵ دقیقه کوتاه می‌کند و از ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه مسیر به چهار ساعت کاهش می‌یابد.

وی یاد آور شد: با افتتاح این طرح هم سرعت دسترسی مردم سریعتر می‌شود، هم صرفه جویی در سوخت و همچنین مساله ایمنی، که این کار بزرگ امروز شاهد آن بودیم.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: یکی از تاکیدات دولت یازدهم و دوازدهم بخش ریل بوده است. هم به خاطر ایمنی و سلامت و هم صرفه‌جویی در سوخت به حمدلله در این مسیر حرکت های خوبی انجام شده که آقای وزیر راه قول دادند تا پایان سال ما شاهد افتتاح‌های دیگری در مسیر بستان آباد تبریز شاهد باشیم و همچنین راه آهن رشت _ کاسپین و انزلی و راه آهن اقلید به یزد که امیدواریم تا پایان سال آقای وزیر تا پایان دولت اشاره کردند.

روحانی گفت:  قرار ما تا پایان همین امسال است. فکر می‌کنم تا پایان سال هم راه آهن انزلی و هم تبریز را به نتیجه برسانیم برای ما افتتاح هر یک از این دو راه آهن را بسیار حائز اهمیت است و مردم عزیز ما از یک مسیر مطمئن برای مسافرت و یا حمل بار که بسیار ارزان‌تر تمام می‌شود و محیط‌زیست الحمدلله شاهد این افتتاح بودیم.

وی گفت: در مجموع ۱۹۶ کیلومتر راه افتتاح شد و هم بزرگراه و هم راه های اصلی در دو استان مازندران و ایلام و همچنین واحدهای مسکونی امروز افتتاح شد.

همچنین با حضور حسین مدرس خیابانی سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت امروز ۲۹ خردادماه طرح‌های شبکه فشار قوی و فشار متوسط شماره ۲ شهید خرازی و بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی در شرکت فولاد مبارکه اصفهان افتتاح شد.

طرح شبکه فشار قوی و فشار متوسط شماره ۲ شهید خرازی - سوییچگیرهای ۴۰۰ و ۶۳ کیلووات شماره ۲ با سرمایه‌گذاری هشت هزار میلیارد ریال در مدت چهار سال انجام شده و هدف از اجرای آن تغذیه توسعه‌های نواحی تولید تا سقف ۷.۲ میلیون تُن و افزایش پایداری شبکه زیر سقف فوق توزیع ۶۳ کیلو ولت برق فولاد مبارکه است.

ظرفیت این طرح یک هزار و ۵۰۰ مگاولت آمپر با اشتغالزایی ۷۵ نفر است که ۶۰ درصد تجهیزات آن با همکاری ۴۰ شرکت در داخل کشور تامین شده است؛ از جمله مزایای این طرح می‌توان به تقویت پایداری ترانزیت شبکه سراسری برق کشور اشاره کرد.

طرح احداث بویلر بازیافت حرارت از نیروگاه گازی HRSG با سرمایه‌گذاری یکهزار و یکصد میلیارد ریال و ظرفیت ۲۰۰ تُن بخار در ساعت با هدف تولید بخار سوپرهیت با بازیافت حرارت از دودکش نیروگاه گازی جهت استفاده در نیروگاه بخار و در صورت نیاز از مدار خارج کردن یکی از بویلرهای فعلی اجرا شده است.

۹۰ درصد تجهیزات این طرح با همکاری ۲۵ شرکت داخلی تامین شده و مزایای آن کاهش آلودگی محیط زیست، جلوگیری از ورود گازهای گلخانه‌ای به اتمسفر، صرفه‌جویی سالانه ۹۰ میلیون متر مکعب گاز معادل ۲۵۰ میلیارد ریال سالانه و تامین بخار مورد نیاز نیروگاه بخار است.

همچنین امروز کلنگ‌زنی طرح نورد گرم شماره ۲ شرکت فولاد مبارکه مزین به نام شهید سپهبد قاسم سلیمانی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت انجام شد.

تکمیل طرح نورد گرم ۲ با هدف پاسخ به نیاز صنعت نفت و گاز، خودرو، لوله سازی و کشتی‌سازی برای محصولات خاص و تکمیل زنجیره فولاد در این شرکت انجام می‌شود؛ هزینه سرمایه‌گذاری این طرح ۲۵۰ میلیون یورو ارزی و ۲۵۰ میلیون یورو بصورت ریالی است که ۵۴ درصد سازندگان تجهیزات آن ایرانی و سایر آنها اروپایی و چینی هستند.

بهره برداری مجتمع صنعتی سپاهان باتری تولید کننده انواع باتری‌های خودرو در آمپرهای مختلف از دیگر برنامه  سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت است که عصر امروز برگزار می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار