کد خبر: ۸۶۳۸۲۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 17 June 2020

تولید میوه بهاره در خلخال افزایش یافت

تابناک/ مدیرجهاد کشاورزی خلخال از افزایش 6 درصدی تولید محصولات سردرختی بهاره در باغهای میوه این شهرستان در بهار امسال خبر داد.

بهبود علیزاده روز چهارشنبه در گفتگو با ایرنا افزود: برداشت میوه و محصولات سردرختی بهاره در سطح بیش از 300 هکتار از باغات میوه بهاره زرد آلو، آلوچه ، توت درختی و گیلاس از باغ‌های میوه واقع در روستاهای  حاشیه رودخانه قزل اوزون  انجام شده  است.

وی اضافه کرد: محصولات سردرختی امسال در باغ‌های  میوه این منطقه نسبت به سال گذشته به دلیل مناسب بودن شرایط جوی و عدم سرمازدگی سردرختی درختان میوه  افزایش خوبی داشته است.

او با بیان اینکه برداشت نخستین محصول زردآلوی این منطقه از اوایل خرداد ماه آغاز شده وهم اکنون نیز ادامه دارد اظهار کرد: تا اواخر خردادماه بیش از یک هزار و 500 تن میوه زردآلو از باغات شهرستان خلخال برداشت می‌شود و بیش از ده‌ها تن محصول زردآلوی خشک شده در  بازار استان توزیع می‌شود.

وی گفت:علاوه بر افزایش تولید زردآلو در این منطقه امسال بیش از هزار و 200 تن انواع گیلاس از باغ‌های میوه منطقه بخش خورش رستم خلخال برداشت شده که در مقایسه با میزان محصول تولیدی سال قبل 6درصد  افزایش نشان می‌دهد .

مدیرجهاد کشاورزی خلخال اظهار کرد: محصولات باغی برداشت شده شهرستان خلخال علاوه بر ارسال به بازار مصرف شهرستان و استان ا ردبیل، به بازارهای مصرف استان‌های همجوار همچون تهران،گیلان، آذربایجان شرقی و زنجان ارسال می‌شود.

علیزاده با بیان اینکه همزمان با برداشت میوه‌های بهاره درختان میوه پاییزی در بخش خورش رستم خلخال به شکوفه نشسته است، گفت: شکوفه‌های  انار در این منطقه و در روستای نمهیل نوید  سالی پر  محصول داده و در کنار آن کشت بادام زمینی در حال انجام است.

از مجموع ۴۵ هزار هکتار از اراضی مستعد کشاورزی خلخال بیش از هفت هزار هکتار به ایجاد باغ‌های میوه اختصاص یافته و انواع میوه‌های مناطق سردسیری همچون سیب و گلابی پاییزه ، میوه‌های مناطق نیمه‌گرمسیری مانند زردآلو، آلبالو، گیلاس، انار ،گردو، به، هلو و شلیل در این باغ‌ها تولید می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار