کد خبر: ۸۶۳۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۸ 16 June 2020
 
تابناک/مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا گفت: تخلیه و بارگیری کالا در بندر براساس ضوابط امور بندری انجام نمی‌شود.
زیرساخت‌های بندری منطقه ویژه اقتصادی آستارا فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از آستارا، حمیدرضا آبایی عصر امروز در جریان بازدید از منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان اظهار کرد:  مهم‌ترین عاملی که در بندر آستارا می‌تواند در جذب کشتی و بار تأثیرگذار باشد عمق مناسبی است که باید سازمان بنادر و دریانوردی آن را ایجاد و در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار دهد. 

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان با اشاره به اینکه طی‌مدت‌زمان 6 ماه باید حدود 400 هزار مترمکعب در بندر آستارا لای‌روبی انجام شود، گفت: جهت لای‌روبی این مقدار مسیر، 27 میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده و قرار است از مصالح آن در پروژه‌های راه‌آهن آستارا-رشت و بزرگ‌راه آستارا-آستارا استفاده شود.

وی با اشاره به فراهم نبودن برخی زیرساخت‌ها در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا افزود: تخلیه و بارگیری کالا در بندر براساس ضوابط امور بندری انجام نمی‌شود و یکی از معضلات موجود سر درب و نامناسبت بودن راه ورودی است که سرمایه‌گذار بخش خصوصی متعهد شده نواقص موجود را برطرف کند.  

مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا وجود کالاهای متروکه و مهلت گذشته را از دیگر معضلات بندر عنوان کرد و گفت: طبق هماهنگی‌های صورت‌گرفته با دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان، مقرر شد درخصوص تعیین تکلیف نهایی وضعیت سه‌هزار تن کنجاله موجود در این بندر تصمیم‌گیری شود.  

آبایی با اشاره به خریداری یک دستگاه لای‌روب کاتر ساکشن توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا خاطرنشان کرد: در صورت اضافه شدن این دستگاه به دستگاه‌های موجود انتظار می‌رود روند تخلیه و بارگیری کالا در بندر سرعت بگیرد.  

به گزارش فارس، در جریان بازدید «حمیدرضا آبایی» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان از زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا، «کیانوش امیری» رئیس اداره بنادر و دریانوردی این شهرستان، مانع ورود خبرنگاران خبرگزاری‌های رسمی کشور به محدوده منطقه ویژه اقتصادی شده است.

هم‌چنین «حمیدرضا آبایی» مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان و مدیر منطقه ویژه اقتصادی شهرستان آستارا هفته گذشته در مراسم امضای قرارداد احداث انبار سرپوشیده با ظرفیت تخلیه و بارگیری 15 هزار تن کالا به ارزش 70 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی در منطقه ویژه اقتصادی این شهرستان غائب بود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار