به همت دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد
کتاب "از گدار تختی تا رمادیه" خاطرات عبد الصالح خاک نژاد در اسارتگاه های عراق از سوی دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد به چاپ رسید.
کد خبر: ۸۶۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۱:۳۸ 16 June 2020

به گزارش روابط عمومی حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد،کتاب" از گدارتختی تا رمادیه" خاطرات عبدالصالح خاک نژاد از آزادگان و جانبازان استان کهگیلویه وبویراحمد در اسارتگاه های عراق  در شش بخش و 136صفحه شامل زادگاه، دوران کودکی تا جوانی ،حضور در عملیات ها تا اسارت ،آزادی و برگشت به وطن ،توسط آسیه خاک نژادگرد آوری و از سوی انتشارت سوره مهر به چاپ رسید.
عبدالصالح خاک نژاد متولد 1332 و از بسیجیان رزمنده ای استانی  که در سال 1364 در منطقه فاو به اسارت دشمن درآمده و قریب 5 سال در اسارت بود. 
نویسند این کتاب در گفتگو با پایگاه خبری حوزه هنری کهگیلویه وبویراحمد در این باره می گفت:کتاب از رمادیه تا گدارتختی  خاطرات عبدالصالح خاک نژاد از زمان تولد تا کنون می باشد که به عنوان فرد بسیجی در دوران دفاع مقدس به مناطق جنگی داوطلبانه قدم می گذارد ودر عملیات والفجر هشت در منطقه به اسارت نیروهای بعثی در آمد وحدود پنج سال از زندگی خود را در اسارتگاه های مخوف رمادیه عراق سپری کرد.
آسیه خاک نژاد به روند گردآوری خاطرات اشاره کرد وبیان داشت: گرداوری کتاب بیش از سه سال ، به شکل مستقیم وحضوری به طول انجامیدودرمواقعی که حافظه راوی یارای کمک نداشت از همرزمانش در سایر استانها کمک می گرفتم. 
وی با اشاره به انتخاب نام کتاب گفت:این عنوان بر اساس نام محل زندگی آقای خاک نژاد یعنی روستای  "گدارتختی" در شمال غربی شهرستان بهمئی از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد و "رمادیه" اردوگاه محل  وی در شهر رمادیه استان الانبار کشور عراق می باشد.
نویسنده کتاب از گدارتختی تا رمادیه تصریح کرد: علاقه شخصی به دوران دفاع مقدس وحس کنجکاوی درمورد اینکه اسرا در دوران اسارت چه مشقت وسختی هایی را متحمل شدند ،مرا به این صحنه کشاند تا بتوانم در این زمینه هنرآزمایی کنم ورشادت های رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس را به تصویر بکشانم و این امر باعث شد تا ارادت واحترام من  نسبت به شهدا،رزمندگان،آزادگان وخانواده های آنان دو چندان  وتغییرات شگرفی در افکارم به وجود بیاید.

حوزه هنری

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار