در روزهای کرونایی آنچه بر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان گذشت
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان، فعالیت های این هیات از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا تا کنون را تشریح کرد.
کد خبر: ۸۶۳۱۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲ 15 June 2020
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تاثیر آن بر اقشار مختلف جامعه، ورزشکاران نیز از زیان حاصله در امان نبودند و در این میان، صاحبان اماکن ورزشی و باشگاه داران یکی از متضرر ترین افراد بودند چرا که این اماکن که منبع درآمد آن ها بود و دچار محدودیت شدید در فعالیت شدند.
 
مهدی محمدی افزود: از آنجایی که این ویروس سرعت شیوع بسیار بالایی داشت، اماکن ورزشی می توانستند به شیوع بیشتر این بیماری دامن بزنند و از این جهت با تصمیم ستاد ملی کرونا و ستاد کرونا در ورزش تصمیم به تعطیلی اماکن ورزشی و باشگاه ها گرفتند.
 
دبیر هیات پزشکی ورزشی استان اصفهان خاطرنشان کرد: در این مدت ستاد ملی کرونا در ورزش که تحت نظر فدراسیون پزشکی ورزشی بود به همراه هیات های پزشکی ورزشی در استان ها، مسئولیت نظارت بر این اماکن را برعهده داشتند و از فعالیت غیرقانونی باشگاه ها و اماکن ورشی جلوگیری می کردند.
 
وی تاکید کرد: ناظرین هیات در استان اصفهان، روزانه در حال گشت زنی در سطح شهر بودند که در این میان تعدادی از باشگاه ها متاسفانه از قوانین وضع شده تخطی کرده بودند که با تذکر و پلمپ اماکن همراه بود.
 
محمدی ادامه داد: هیات پزشکی ورزشی به عنوان متولی اصلی سلامت ورزشکاران، حفظ سلامتی ورزشکاران را به عنوان اولین مسئولیت خود در زمان شیوع کرونا می بیند و اگر با هر عملی سلامت ورزشکاران به خطر بیافتد، اجازه این کار را نخواهیم داد. پس از عیدفطر و با آغاز تدریجی گشایش ها در سطح کشور، در ورزش نیز رفته رفته محدودیت ها کمتر شد و در ابتدا مجوز فعالیت سی ورزش انفرادی صادر شد.
 
وی اضافه کرد: در این زمان نیز ناظران هیات، جدی تر مشغول به انجام وظیفه شدند، هر باشگاهی که قصد فعالیت داشته باشد پس از اخذ کد رهگیری از وزارت بهداشت، تعهدنامه ای در هیات پزشکی ورزشی امضا کند که در قید آن، رعایت تمامی نکات بهداشتی لازم الاجرا است.
 
مهدی محمدی در خصوص انتظارات هیات پزشکی ورزشی از ورزشکاران و باشگاه ها، تصریح کرد: برای حفظ سلامت ورزشکاران، در ابتدا باید هر شخص بهداشت شخصی خود را رعایت کند که در خصوص ویروس کرونا این مسئله بسیار اهمیت زیادی دارد. هر ورزشکار باید در زمان مراجعه به باشگاه از دستکش و ماسک استفاده کند که این مسئله در اماکن ورزشی سربسته بایستی بیشتر رعایت شود.
 
وی افزود: همچنین اماکن و وسایل ورزشی نیز باید ضدعفونی شوند زیرا این مسئله خطر ابتلا به ویروس را کمتر می کند. انتظار داریم که همه ورزشکاران و صاحبان اماکن ورزشی، بیشترین همکاری را با بازرسان ما داشته باشند و باشگاه هایی که از دستورالعمل ها تخطی کنند، مورد برخورد بازرسان هیئت پزشکی ورزشی قرار می گیرند و از باشگاه های رعایت کننده نیز تقدیر به عمل می آیند.
 
منبع: پرسون
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار