کد خبر: ۸۶۲۹۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 15 June 2020

اعتراض دانشجویان مامائی علوم پزشکی گیلان به تصمیم‌گیری‌ها دانشگاه در شرایط کرونایی

 

تابناک/جمعی از دانشجویان رشته مامائی دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نامه‌ای به وزیر بهداشت اعتراضات خود را نسبت شرایط غیر رضایت بخش تصمیم‌گیری‌ها دانشگاه در شرایط کرونایی اعلام کردند

به گزارش پایگاه خبری رشت پرس،جمعی از دانشجویان رشته مامائی دانشگاه علوم پزشکی گیلان درنامه‌ای به وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نوشتند: با توجه به تصمیم‌گیری‌ها و اخبار جدید از سوی دانشگاه مبنی‌بر ادامه یافتن کارورزی‌های بیمارستان، مرکز بهداشت و... با شرایطی غیر رضایت‌بخش، جامعهٔ دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مراتب اعتراضات خود را به حضورتان می‌رساند.
متن نامه به شرح زیر است:
جناب آقای دکتر نمکی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی
با سلام و احترام
با توجه به تصمیم‌گیری‌ها و اخبار جدید از سوی دانشگاه مبنی‌بر ادامه یافتن کارورزی‌های بیمارستان، مرکز بهداشت و... با شرایطی غیر رضایت‌بخش، جامعهٔ دانشجویان مامایی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، مراتب اعتراضات خود را به حضورتان می‌رساند:
۱) در ارتباط با مشکلات اسکان:
باتوجه به اخذ تصمیم مبنی بر از سرگیری کارورزی دانشجویان، جهت رعایت نمودن پروتکل‌ها اعلام شد که خوابگاه‌ها با نصف ظرفیت پذیرش دانشجو خواهند داشت و به هیچ‌یک از دانشجویان بومی خوابگاه تعلق نمیگیرد! این درحالی است که برای اکثر دانشجویان بومی علوم پزشکی گیلان، حتی با چشم پوشی از مسائلی همچون مسافت طولانی، رفت و آمد بین شهری، اتلاف وقت و انرژی و نیز هزینه سنگینی که متحمل می‌شوند، به هیچ‌وجه صلاح نیست که دانشجویان حاضر در کارآموزی با احتمال بالای ناقل بودن، با استفاده از وسایل‌نقلیه عمومی که هیچ‌کدام مقید به فاصله گذاری نیستند، مسیر‌های ۱ تا ۴ساعته را از نقاط مختلف داخل استان طی نموده و خود چرخه انتقال عفونت را گسترده‌تر از قبل کنند و این تصمیم عملا اقدامی برای شروع هر چه سریع‌تر موج دوم بیماری است!
از طرفی با توجه به هزینه‌ی سنگین رهن و اجاره خانه برای دانشجویان بومی و نیز با توجه به عدم امکان پیداکردن خانه ظرف یک تا دوهفته در این وقت سال، آن هم به صورت اجاره یک یا دوماهه به صورت موقت و با توجه به مطالب فوق‌الذکر، با نهایت احترام خواستاریم در جهت اسکان دانشجویان بومی در ساختمان‌های جدید تدابیری اندیشیده شود.
همچنین با توجه به سخن مسئولین با مضمون "ما هیچ مسئولیتی مبنی‌بر سلامت دانشجویان غیربومی در خوابگاه برعهده نمیگیریم و هرکس در خوابگاه بماند مسئولیتش با خودش! " و باتوجه به مجموع مطالبی که گفته شد به نظر می‌رسد ماندن در خوابگاه‌ها با مسئولیت و رضایت خودمان بهتر از رفت و امد و افزایش چرخه انتقال ویروس از بیمارستان٫مرکزبهداشت به وسایل نقلیه عمومی و از آنجا به منزل و خانواده است!
لذا در نهایت اگر همه‌ی راه‌ها به بن‌بست رسید ترجیحا امکان اسکان اختیاری در خوابگاه‌ها با رضایت‌نامه کتبی مبنی بر قبول مسئولیت فردی، فراهم شود.

۲) در ارتباط با وسایل و تجهیزات ضدعفونی:

تمام تجهیزاتی که برای دانشجویان در واحد‌های مختلف پزشکی و بیمارستان در نظر گرفته شده ماسک پارچه‌ای ساده بدون قابلیت شستشو یا فیلتر تهویه به تعداد محدود است.
در حالیکه در همان بخش‌های بیمارستانی، پرسنل با دو لایه ماسک، دستکش، شیلد و گان مشغول فعالیت‌اند. از آنجایی که جان همه‌ی انسان‌ها به یک میزان ارزشمند است، خواستار اقدام مناسب برای این مورد می‌باشیم.

۳) در ارتباط با نحوه و زمان برگزاری امتحانات:

با توجه به اینکه به آخر ترم تحصیلی نزدیک میشویم، هنوز هم از نحوه برگزاری امتحانات اطلاعی نداریم. اما برگزاری امتحانات به صورت آنلاین با توجه به مشکلاتی از قبیل نبود زیر ساخت‌های مناسب اینترنت و مشکلات سایت‌ها و اپلیکیشن‌های تازه تاسیس و طراحی شده دانشگاه جهت تدریس و ارتباط دانشجویان و اساتید، نیز بر اساس تصمیم‌گیری عدم تعلق خوابگاه به دانشجویان بومی؛ لذا برگزاری امتحان به صورت آنلاین و یا بصورت حضوری، هردو قابل ملاحظه اند؛ لذا خواهشمندیم برای اسکان همه‌ی دانشجویانِ راه‌های ۱ تا ۴ ساعته داخل استانی و نیز با در نظر گرفتن تمامی پروتکل‌های بهداشتی در محل امتحان در دانشکده‌ها به صورت حضوری اعم از فاصله‌گذاری، ضدعفونی دانشجویان هنگام ورود با اسپری ضدعفونی، حضور اجباری با ماسک و ... مساعدت به عمل آورید.
پیشاپیش بابت پیگیری‌های شما نسبت به مشکلات دانشجویی و شنیدن صدای دانشجویان، و نیز توجه شما کمال تشکر را داریم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار