کد خبر: ۸۶۲۲۶۱
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۸ 13 June 2020

با حضور آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و حسین کلانتری استاندار کهگیلویه بویراحمد ۶۱ روستای کهگیلویه وبویراحمد از طریق ویدئو کنفرانس با حضور مسئولان کشوری از جمله معاون توسعه مناطق محروم ریاست جمهوری ،معاون وزیر کشور و رییس سازمان دهیاری های و شهرداری‌ها و برخی دیگر از مسئولان به شبکه ملی اطلاعات پیوست. 
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استاندار کهگیلویه بوویراحمد در این مراسم  گفت: همزمان۱۰۳۴ روستا در سراسر کشور با تمرکز بر مناطق کمتر برخوردار به شبکه ملی اطلاعات و شبکه پهن باند ارتباطی متصل شدند که ۶۱ روستای آن در استان کهگیلویه وبویراحمد است.
در این مراسم که با برقراری ارتباط مستقیم با روستای «شهنیز» در استان کهگیلویه وبویراحمد به نمایندگی از ۱۰۳۴ روستای کشور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سایت‌های مخابراتی در این روستاها را افتتاح کرد. 
استاندار کهگیلویه بویراحمد در آیین افتتاح طرح مخابراتی "روستای شهنیز" شهرستان بویراحمد گفت : همزمانی با افتتاح این طرح ۶۱ روستای  استان به شبکه پهن باند مخابراتی متصل می شوند.
حسین کلانتری اعتبار هزینه شده برای این تعداد طرح را ۷۴ میلیارد ریال برشمرد.
وی بیان کرد: از ۷۲۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان ۵۶۰ روستا برخوردار از نعمت اینترنت پر سرعت شده است.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد اظهار داشت: ۹۰ درصد از روستاهای استان که هم اکنون به شبکه اینترنت پرسرعت دسترسی دارند از عملکرد دولت تدبیر و امید بوده است.
استاندار با اشاره به اینکه ۱۶۱ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان فاقد این شبکه هستند، افزود: تا پایان سال همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت پر سرعت متصل می شوند.
حسین کلانتری در این مراسم که از طریق ویدئو کنفراس برگزار شد از محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خواست تا در تقویت فیبر نوری منطقه کاکان، سی سخت و به مسئله بوم گردی، استارت آپ ها و موضوع اینترنت اشیاء در این استان به دلیل پراکندگی روستاها و سخت گذربودن استان توجه ویژه داشته باشد. 
استاندار تصریح کرد: تحول خوبی در سطح روستاها و شهرها در ایجاد اشتغال و تولید در حوزه ارتباطات و فناوری ایجاد شده است اما با توجه به ضرورت و اهمیت کار می طلبد که این وزارتخانه توجه بیشتری به استان کهگیلویه وبویراحمد داشته باشد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات هم در این آیین بهره برداری گفت: روستاهایی که در قالب طرح USO به شبکه ارتباطی متصل شدند، ۱۰۳۴ روستا، با احداث ۳۱۲ سایت و با سرمایه‌ گذاری ۳۴۰ میلیارد تومان می باشند.
محمدجواد آذری جهرمی به استاندار کهگیلویه وبویراحمد قول داد تا پایان سال جاری همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان کهگیلویه وبویراحمد به شبکه اینترنت پر سرعت متصل شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار