شهردار اصفهان:
شهردار اصفهان گفت: بیشترین جلسات هم اندیشی خود را با معتمدین مناطق برگزار کرده ایم که دستاوردهای بزرگی نیز برای ما داشته است، افزایش نگاه دقیق به وضعیت شهر و شنیدن حرف مردم از ثمرات این نشست ها بوده و مسیرهایی که موفق عمل کرده ایم مسیرهایی بوده که مبتنی بر این نگاه ها حرکت شده است.
کد خبر: ۸۶۱۴۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۰ 12 June 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت اله نوروزی در پنجاه و نهمین جلسه از سلسله نشست های هم اندیشی اصفهان فردا که با حضور جمعی از توسعه گران شهر برگزار شد، با بیان اینکه این پنجمین جلسه با انبوه سازان مسکن است، تصریح کرد: بسیاری از مشکلاتی که در این حوزه وجود داشت در گفت و گو با انبوه سازان مرتفع شده است. افزایش زمان ارائه بسته های تشویقی از سه ماه تا پایان سال، رفع مشکلات مربوط به بیمه و تامین اجتماعی، گرفتن بخشی از پول پروانه و تقسیط مابقی آن تا 19 ماه و ... ناشی از جلساتی بوده که با انبوه سازان برگزار شده است.
شهردار اصفهان ادامه داد: برخی از انبوه سازانی که برای سرمایه گذاری به مشهد رفته اند هم اکنون دیگر تمایل به اینکار ندارند، از معاون رییس جمهور تا همه مدیران عامل بانکها در تهران که برای تامین مالی، اوراق مشارکت و سرمایه گذاری مراجعه می کردیم نخستین گلایه ای که مطرح می کردند از شهرداری های سایر شهرهای کشور بود اما اولین تشکر خود را از شهرداری اصفهان داشتند زیرا به عهد و تعهدات مالی و بانکی خود عمل کردیم و توانستیم اوراق مشارکت خوبی به شهر وارد کنیم.
وی با بیان اینکه 300 میلیاردتومان برای سالن اجلاس سران هزینه شده است، تاکید کرد: 200 میلیاردتومان نیز در سال جاری هزینه می شود و این پروژه به اتمام می رسد اما نکته ای که برای ما اهمیت دارد بهره برداری از این سالن است و از همه کمک و راهنمایی می خواهیم تا این سرمایه برای کشور و اصفهان سرمایه مفیدی باشد.
نوروزی بودجه شهرداری اصفهان در ابتدای این دوره مدیریت شهری را 2 هزار و 750 میلیاردتومان ذکر کرد و افزود: امروز این بودجه به 6 هزار میلیاردتومان رسیده است، حجم آسفالت سال 97، 80 هزارتن بود اما در سال 98 این رقم به 250 هزارتن آسفالت رسید، میزان خاک ریزی در سال 97 با وجود کارهای عمرانی زیاد 200 هزارتن بود که در سال 98 این رقم به یک میلیون و 100 هزارتن رسیده است، برای پروژه فرزانگان چالش های بسیاری برای مدیریت شهری ایجاد شده بود و برای بهره برداری از آن می شد مراسم بسیار بزرگی برگزار کرد اما به دلیل شرایط کرونا این پروژه مظلوم واقع شد.
وی با اشاره به احداث پل شهید سلیمانی، افزود: این پل که پروژه بسیار بزرگی است تاکنون نزدیک به 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و تعهد شده طبق جدول 18 ماهه این پل نیز به بهره برداری برسد. سالن اجلاس به دلیل بدهی های کلان زمین گیر شده بود که این بدهی ها تسویه و به روز شده است.
شهردار اصفهان با بیان اینکه بتن ریزی در سال 98 نسبت به سال 97 ، 7برابر شده است، افزود: در گذشته، حدود 18 سال زمان برای اتمام خط یک قطار شهری با ساخت 20 ایستگاه صرف شد اما طی این دو سال دهمین ایستگاه نیز از 20 درصد تا 90 درصد در حال ساخت است. از دو جبهه کار ساخت خط دو قطار شهری آغاز شده و مشکلات مربوط به ورود تی بی ام ها مرتفع گردیده است.
وی با بیان اینکه 2 هزار و 500 میلیاردتومان در شهر اصفهان کار عمرانی صورت گرفته است، افزود: این رقم در سال جاری به طور حتم بسیار بیشتر از سال گذشته است و این مدیون زحمات همه از جمله مدیران منطقه، مدیران سازمان ها، کارکنان شهرداری و انبوه سازان است.
نوروزی بیان کرد: تاکنون کسی موفق به آوردن قرارگاه خاتم الانبیا برای سرمایه گذاری در اصفهان نشده بود اما این دوره مدیریت شهری این قرارگاه را به اصفهان آورده و پروژه تراموا با همکاری آنها در حال آغاز شدن است. تراموایی که در هیچیک از شهرهای ایران وجود ندارد اما قرار است در اصفهان این پروژه راه اندازی شود.

وی تاکید کرد: پروژه سالن گلستان شهدا با مشکلاتی مواجه بود و شهرداری تعهد کرد همه کارهای آن از جمله آزادسازی ها را انجام دهد، 70 میلیاردتومان تاکنون برای این پروژه هزینه شده به علاوه اینکه شرکت های بزرگ زیادی نیز در انتظار سرمایه گذاری برای شهر اصفهان هستند.
شهردار اصفهان ادامه داد: قصد داریم امسال به همه نشان دهیم که اصفهانی ها فارغ از مسائل سیاسی و قومیتی منافع مردم را مدنظر دارند. لازم است شهرداران مناطق در اتاق های خود را باز بگذارند و اگر مدیر منطقه ای همکاری لازم را انجام نمی دهد لازم است به ما گزارش شود.
وی افزایش 30 درصدی اتمام پروژه ها در سال 98 را موفقیت بزرگ شهرداری ذکر کرد و افزود: همچنین افزایش 30 درصدی تعداد پروژه ها در سال گذشته نسبت به سال 97 نیز کار بزرگی است که صورت گرفته است.
نوروزی پروژه رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان را پروژه بسیار بزرگی ذکر کرد و افزود: از پل شهید سلیمانی تا پل آفتاب سه کیلومتر آزادسازی شده است و چهارکیلومتر آن باقی مانده و 400 میلیاردتومان برای آن باید هزینه شود و لازم است همه در این پروژه شهرداری را کمک کنند. هدف این است که این پروژه به عنوان یک تولید شایسته در راستای منافع مردم قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: قرار است امسال 6 هزار میلیاردتومان پول برای شهر هزینه شود، تنها 29 درصد این مبلغ هزینه های جاری است و قرار است 71 درصد صرف آبادانی شهر شود. بودجه همانطور که نوشته شده باید تحقق پیدا کند.
شهردار اصفهان ادامه داد: سال گذشته 96 درصد بودجه تحقق پیدا کرده است در حالیکه 730 میلیاردتومان نیز در بانک مرکزی گیر افتاد و اگر این مبلغ نیز به درآمد شهر اضافه می شد نزدیک به 140 درصد بودجه سال گذشته تحقق پیدا کرده بود. امیدوارم در پایان امسال نیز بودجه 6 هزار میلیاردی با کمک همه اقشار محقق شود.
وی با بیان اینکه اعتقاد دارم بودجه شهر برای سال آینده باید 10 هزار میلیارد تومان باشد، گفت: این بدان معناست که باید همه از جمله انبوه سازان مسکن به مدیریت شهری راهکار ارائه دهند.
نوروزی تاکید کرد: اگر قرار باشد انبوه سازان ضرر کنند ما نمی توانستیم 1000 میلیارد درآمد تاکنون برای شهر کسب کنیم، این رقم یعنی 7 درصد چیزی که قرار است در صنعت ساختمان به کار رود و یعنی اینکه 14 هزار و 300 میلیارد تومان پول به گردش درمی آید، رقمی که هر دو میلیارد آن باعث به کار گیری 100 کارگر می شود.
وی اضافه کرد: امیدوارم بتوانیم در سهم 120 هزار میلیاردی کشور که به صنعت ساختمان اختصاص دارد سهم اصفهان را بیشتر کنیم و اگر این کار را انجام دهیم اطمینان دارم در 260 تا 360 زیرمجموعه از صنعت تحرک ایجاد کرده ایم.
شهردار اصفهان با بیان اینکه خوشحالم که تاکنون 1000 میلیارد پول در این مدت بابت پروانه گرفته ایم، ادامه داد: شما انبوه سازان 13 هزار و 300 میلیارد تومان پول آورده و با آن کار می کنید، رقمی که هر دو میلیارد آن یکصد اشتغال ایجاد کرده و صنعت های مختلفی را به کار گیرد.
وی با بیان اینکه سالن اجلاس را تمام می کنیم و برای هتل و بخش تجاری دنبال چاره هستیم، گفت: برای بهره بردار نیاز به کمک شما سرمایه گذاران داریم تا بهره برداران خوبی برای سالن اجلاس باشیم، سالنی که می تواند به اصفهان کمک های بسیاری کند.
نوروزی با تاکید بر اینکه اصفهان نیاز به سرمایه گذاری در بخش های مختلف مانند هتل سازی، بیمارستان سازی و ... دارد، تصریح کرد: انبوه سازان ارتباطات بسیار خوبی دارند که می توانند از این رابطه ها به نفع شهر استفاده کنند، نباید اجازه داد سرمایه گذاران سرمایه های خود را در شهرهای دیگر کشور از جمله شمال که مشکلات بسیاری دارد سرمایه گذاری کنند زیرا اصفهان متفاوت از این شهرها بوده و ظرفیت های بسیاری دارد.
وی با بیان اینکه لازم است سخت گیری ها در شهرداری کاهش یافته و راه ها را میانبر کنیم، افزود: باید به یکدیگر اعتماد کرده تا با کمک هم بتوانیم شهر را بسازیم.
شهردار اصفهان با اشاره به گلایه هایی که در خصوص میز خدمت شهرداری و سرای هشت وجود دارد، اظهار داشت: هر تحولی به ویژه در عرصه نرم افزاری و تکنولوژی های نوین نیاز به زمان برای جا افتادن دارد، مقاومت ها در ابتدای هر کاری وجود دارد و لازم است همکاری ها وجود داشته باشد تا این سامانه که ابتکار جدیدی است به خوبی کار خود را پیش ببرد تا جلوی بسیاری از فسادها و اتلاف وقتها گرفته شود.
وی با بیان اینکه لازم است دانشکده ای در دانشگاه اصفهان به منظور کمک و راهنمایی های انبوه سازان اصفهان ساخته شود، تاکید کرد: این کار سختی نیست و تنها نیاز به 6 تا 7 هزار متر ساخت دارد که عدد زیادی نیست و لازم است پیگیری های آن انجام شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار