مجموعه‌ای از رکوردهای ثبت‌شده در گینس را مشاهده می‌کنید که تاکنون کسی نتوانسته آن‌ها را شکسته یا افزایش دهد.
کد خبر: ۸۶۱۲۸۸
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 11 June 2020

به گزارش تابناک سمنان: این روزها احتمالا کسی نیست که نام گینس برایش آشنا نباشد و چیزی در این باره نداند، بلکه می‌توان گفت تمام مردم دنیا، فقیر و غنی و بزرگ و کوچک حداقل یک بار نام آن را شنیده و تا حدودی با آن آشنا هستند.

گینس، کتابی که تمام "ترین"ها را در  زمینه‌‌های مختلف در برمی‌گیرد توسط فردی به نام "هیو بیور" که ایده به وجود آوردن کتاب مرجعی با اسامی "ترین"‌ها ناگهانی به سرش زد ایجاد شد و دو برادر نیز در این کار دستیار او و بانی این اتفاق شدند.

این کتاب هر سال یک بار و در ماه اکتبر، در نسخه جدید خود چاپ شده و به ۲۳ زبان زنده دنیا ترجمه می‌شود، و نخستین چاپ آن نیز به سال ۱۹۵۵ میلادی باز می‌گردد که از آن زمان هر سال تحت چاپ قرار گرفته است. روزانه درخواست‌های زیادی از سراسر جهان برای گینس ارسال می‌شود و تمام این تلاش‌ها برای ثبت رکورد گینس در حالی است که نه تنها هیچ امتیاز و جایزه‌ای از این سو به آن‌ها تعلق نمی‌گیرد، بلکه به دلیل بالا بودن درخواست‌ها ممکن است افراد مجبور شوند مبالغ بالایی نیز برای دیده شدن رکوردشان و رسیدگی زودتر به آن بپردازند.

به هرحال در کتاب گینس رکوردهای عجیب و غریبی وجود دارد که شاید شما حتی امکان وجود آن در واقعیت را نیز باور نداشته باشید، اما سراسری بودن گینس در تمام جهان منجر به دیده شدن اینچنین موارد و ثبت آن‌ها شده است. در این گزارش قصد داریم ۹ مورد از رکوردهایی را که هرگز توسط کسی شکسته نشده و سال‌ها است توسط اولین شخص ثبت شده آن در گینس باقی‌مانده است را معرفی و بررسی کنیم.

قد بلندترین مرد و زن جهان

شاید در زندگی افراد قد بلند  زیادی را دیده باشید که بلندی قدشان بیش از حد معمول و حتی تا حدودی تعجب برانگیز باشد، که این اتفاقا در کشور خود ما نیز وجود دارد و چهارمین فرد بلند جهان و بلندترین آن در قاره آسیا به فردی ایرانی برمی‌گردد، اما بلندترین انسان ثبت شده در تاریخ "رابرت وادلو" نام دارد و اهل آمریکا است او با ۲ متر و ۷۲ سانت قد، رکورد بلندترین فرد ثبت‌شده در گینس را دارد و از آن زمان تا کنون این رکورد توسط کسی شکسته نشده است.

رابرت متولد سال ۱۹۱۸ میلادی به دلیل پرسازی در غده هیپوفیز به این قد رسیده بود و تنها ۲۲ سال در این دنیا عمر کرد، او اهل شهرک آلتون در ایالت ایلینوی آمریکا و مسیحی بود، و سرانجام در سال ۱۹۴۰ با ۱۹۹ کیلوگرم وزن، درحالی که در خواب بود، از دنیا رفت، نکته جالب توجه درباره او این است که  حدود ۴۰هزار نفر در تشییع جنازه‌اش شرکت کردند و از سال ۱۹۷۵ تندیسی به اندازهٔ واقعی بدن او، در برابر ساختمان مدرسهٔ عالی دندان‌پزشکی ادواردزویل دانشگاه ایلینوی جنوبی برپا شده‌است.

.

.

اما بلندترین زن تاریخ که در گینس ثبت شده است، هرچند برایتان تعجب‌برانگیز باشد اما به یک فرد چینی به نام "ژنگ جین‌لیان" برمی‌گردد، او زنی با ۲.۴۸ سانتیمتر قد و متولد سال ۱۹۶۴ میلادی بوده که در سال ۱۹۸۲ نیز درگذشته و تاکنون هیچ زنی نتوانسته رکورد قد او را در تاریخ بزند.

بزرگترین ساختمان اداری جهان

درحالی که شاید شنیدن عبارت بزرگترین ساختمان جهان در وهله اول، آسمان‎خراشی بلند و عظیم را در ذهن شما مجسم کند، اما در حقیقت این صفت متعلق به ساختمانی است که اتفاقا ارتفاع زیادی از سطح زمین ندارد. رکورد بزرگترین ساختمان اداری جهان تعلق دارد به ساختمان ۵ ضلعی پنتاگون واقع در آرلینگتون آمریکا، که مرکز و مقر فرماندهی وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا است.

.

در این ساختمان تقریباً ۲۸ هزار نفر نظامی و کارمند و حدود ۳ هزار نفر برای امور خدماتی، همزمان مشغول کار هستند، پنتاگون دارای پنج وجه‌ است و شامل ۵ طبقه بالای زمین و نیز ۲ طبقه زیر زمین می‌باشد که در هر طبقه ۵ راهرو وجود دارد و مجموعاً ۷۸ کیلومتر راهرو را داراست. پنتاگون در زبان یونانی معنای پنج‌ضلعی می‌دهد.در واقع پنج ساختمان به هم چسبیده است و این ساختمان‌ها شامل ستاد نیروی زمینی ،ستاد نیروی هوایی، ستاد نیروی دریایی، ستاد کل ارتش و وزارت دفاع می‌باشد.

.

ثروتمندترین فرد تاریخ معاصر جهان

راکفلر یکی از نام‌های ماندگار تاریخ در حوزه‌ی کسب‌وکار محسوب می‌شود که با بناکردن امپراطوری نفتی، خود را به ثروتمندترین فرد تاریخ آمریکا تبدیل کرد.جان‌دی‌ راکفلر یکی از غول‌های صنعت نفت آمریکا، صنعتگر و تاجر بزرگ بود، او در منابع مختلف تاریخی به‌ عنوان ثروتمندترین آمریکایی تاریخ شناخته می‌شود. و همچنین، بسیاری از مردم او را ثروتمندترین فرد تاریخ مدرن جهان می‌دانند.

.

داستان زندگی راکفلر بالا و پایین‌های زیادی داشته و او نیز مانند خیلی از افراد ثروتمند جهان تلاش‌های زیادی در این راه کرده است، هرچند در ارتباط با روش کسب در آمد پدرش مطالب خوبی ذکر نشده است اما به گفته برخی، جان، سخت کار کردن، پس‌انداز کردن و بخشیدن اموال خود به دیگران را از مادر مسیحی‌اش آموخته است.

بلندترین ناخن‌های جهان

درمورد بلندترین ناخن‌های جهان نیز، هرچند کمی تعجب‌برانگیز باشد، اما این رکورد متعلق به یک مرد هندی است، "شریدهار چیلال" فردی است که با کوتاه نکردن ناخن‌های دست چپ خود به مدت ۶۶ سال از ۱۶ سالگی تا ۸۲ سالگی، توانست رکورد عجیب بلندترین ناخن‌های جهان را به نام خود بزند..

شریدهار چیلال در مورد کاری که سال‌های زیادی برای آن وقت گذاشته بود، این چنین گفت:" تصمیمی که من در ۱۶ سالگی‌ام گرفتم، تصمیم بسیار دشواری علی‌رغم مخالفت‌های خانواده ام و اطرافیانم بود، اما زمانی که متوجه شدم از ناخن‌های من در موزه‌ایی واقع در نیویورک نگهداری خواهند کرد به کار خودم ایمان آوردم و خستگی این چند ساله من از بین رفت". اکنون ناخن‌های او به عنوان طولانی‌ترین ناخن‌های جهان در موزه‌ای در نیویورک نگهداری می‌شود و این موزه مبالغی را به این مرد داده که هیچگاه درمورد آن‌ صحبت نکرده، اما گفته شده در حدی است که او می‌تواند تا آخر عمرش زندگی راحت و بی‌دغدغه‌ای را تجربه کند.

.

.

هدفمندترین فرد برای صاعقه‌ها

آنچه تاکنون برای ما مشهود و قابل درک بوده شاید این است که اگر فردی دچار برخورد صاعقه شود به دلایل مختلفی، چون آتش، انفجار و جرقه‌های ایجاد شده در بدنش حتما درجا جان خود را از دست خواهد داد، اما روی سالیوان کسی است که در زندگی خود ۷ بار مورد اصابت صاعقه قرار گرفته و هر ۷ بار نیز جان سالم به در برده است.

.

و، اما جالبی این ماجرا دو وجه دارد، اول اینکه او در هر ۷ بار حمله رعد و صاعقه زنده مانده و نکته دیگر آنکه چطور ممکن است صاعقه ۷ بار با فردی برخورد کند به طوری که گویا مدام او را مورد هدف دارد، به همین دلیل او حتی می‌تواند همزمان خوش‌شانس‌ترین و بدشانس‌ترین فرد جهان نیز باشد، خوش‌شانس از آن جهت که با بار‌ها برخورد صاعقه باز زنده مانده و بدشانس از این جهت که اصلا چرا باید یک فرد در طول زندگی‌اش ۷ بار مورد اصابت صاعقه قرار بگیرد. سالیوان سرانجام به دلیل مشکلات به وجود آمده برایش بر اثر این صاعقه‌ها که آزارش می‌داد خودکشی کرد.

چاق‌ترین فرد جهان

جان براور مینوچ چاق‌ترین فرد تاریخ و متولد سال ۱۹۴۱، که  وزنش حدود ۶۳۴ کیلوگرم تخمین زده شده بود. او پس از ۱۶ ماه با یک رژیم غذایی سخت و دریافت روزانه کالری کمتر، حدود ۲۱۵ کیلوگرم از دست داد و به ۴۱۹ کیلوگرم رسید که حتی این نوع وزن کم کردن در تاریخ سابقه ندارد و خود نوعی رکورد به حساب می‌آید. او به هر حال پس از یک سال از درمان‌های سخت خسته شده و قطع درمان کرد و سرانجام در سال ۱۹۸۳ در سن ۴۲ سالگی به دلیل چاقی بیش از حد در گذشت.

.

پرمدال‌ترین بازیکن المپیک در جهان

مایکل فرد فلپس، متولد ۱۹۸۵، شناگر آمریکایی و رکورددار بیشترین مدال در بازی‌های المپیک است، او دارندهٔ ۲۸ مدال و همچنین پرافتخارترین قهرمان تاریخ بازی‌های المپیک است، به این صورت که او در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۴ در یونان که ۱۹ سال داشت، هشت مدال گرفت، در حالی که شش تا از آن‌ها طلا بود، فلپس همچنین در بازی‌های المپیک تابستانی ۲۰۰۸ پکن در ۸ رشته رقابت کرد و با مدال طلا در هر هشت رشته، بزرگترین قهرمان تاریخ المپیک، و در سال ۲۰۱۲ نیز مرد سال ورزش جهان شد.

.

.

بیشترین شانس زنده ماندن در بمباران‌های اتمی

همه ما تا حدودی با بمباران‌های شهر‌های هیروشیما و ناکازاکی ژاپن آشنا هستیم و آن‌ها را مخرب‌ترین و کشنده‌ترین بمباران‌های تاریخ جهان می‌دانیم که منجر به مرگ هزاران هزار نفر از مردم بی‌گناه این دو شهر شد؛ بنابراین شاید زنده ماندن کسی که در زمان بمباران هر یک از این شهر‌ها در آن جا حضور داشته و زنده مانده باشد، برایمان دور از تصور و امکان باشد، اما این اتفاق برای سوتومو یاماگوچی افتاد.

یاماگوچی در ۶ آگوست سال ۱۹۴۵ برای یک سفر کاری به هیروشیما رفته بود که یک هواپیمای آمریکایی، بمب اتمی را در آنجا می‌اندازد. به گفته خودش، او فقط یک نور کور کننده را می‌بیند و بعد بر اثر موج انفجار پرتاب شده، سوختگی‌های شدیدی بر روی بدنش به وجود آمده، پرده یکی از گوش هایش پاره و به صورت موقت نیز کور می‌شود، اما خب با همه این شرایط به سختی به شهر و خانه خود در ناکازاکی برمی‌گردد و تحت درمان قرار می‌گیرد.

.

اما متأسفانه ناکازاکی نیز به عنوان دومین شهر هدف، مورد بمباران اتمی آمریکا قرار می‌گیرد و باز هم هزاران نفر البته به جز سوتومو یاماگوچی، بر اثر این بمباران جان خود را از دست می‌دهند؛ بنابراین دولت ژاپن او را تنها کسی معرفی کرد که از هر دو بمباران اتمی جان سالم به در برده است. سرانجام او در سال ۲۰۱۰ و در سن ۹۳ سالگی بر اثر سرطان روده درگذشت.

.

بیشترین رکورد ثبت‌شده در گینس

و اما بیشترین رکورد ثبت شده در گینس نیز خود به نوعی رکورد تبدیل شده که در حال حاضر مردی به نام اشریتا فرمن که اهل نیویورک است آن را در دست دارد. این مرد در زمینه‌های مختلفی آن هم در هر ۵ قاره جهان به ثبت رکورد‌های مختلف پرداخته و از ۵۶۲ رکورد ثبت‌شده‌اش در گینس، همچنان حدود ۲۰۰ مورد از آن‌ها به نام خود او باقی مانده و کسی نتوانسته رکورد او را بشکند.

ساخت بزرگترین راکت تنیس، بزرگترین الاکلنگ دنیا، بزرگترین آبنبات چوبی، بزرگترین مداد، روشن کردن بزرگ‌ترین عود جهان، چرخاندن توپ بیش از ۴۸ دقیقه حین غواصی، دویدن ۵ کیلومتر با تجهیزات غواصی، قرائت شعر به ۱۴۶ زبان زنده دنیا، باز کردن درب ۴۱ قوطی نوشابه در ۳۰ ثانیه وخوردن ۵۶ کیک در یک دقیقه تنها تعداد بسیار محدودی از رکورد‌های ثبت‌شده این مرد آمریکایی ۶۲ ساله هستند.

.

.

.

گزارش از فاطمه کربلایی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار