همزمان با هفته محیط زیست اندک آب زاینده رود به عنوان حقابه محیط زیست تالاب گاوخونی و رودخانه در شرق اصفهان جاری شده است و براساس پیش بینی ها آب روز چهارشنبه به ورودی گاوخونی برسد.
کد خبر: ۸۶۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰ 09 June 2020

رضا خلیلی ورزنه مدیرعامل انجمن دوستداران میراث طبیعی و محیط زیست ورزنه اظهار کرد: زاینده رود غروب دوشنبه به شهر ورزنه رسید و با توجه به اینکه حجم آب رهاسازی شده از سد رودشتین هشت مترمکعب بر ثانیه بوده است جریان آب تا ۴۸ ساعت آینده به بند شاخ کنار ورودی تالاب گاوخونی برسد.

وی با بیان اینکه گذر آب از بند شاخ کنار معیار حجم آب ورودی به تالاب است، افزود: با توجه به حجم کنونی آب، وجود نیزارها، گرما و پرت آب (هدررفت) و طولانی بودن مسیر رودخانه، جریان زاینده رود روز چهارشنبه به گاوخونی برسد.

این فعال محیط زیست با بیان اینکه جریان آب پس از ماه‌ها، مانداب ها و رسوبات بستر رودخانه را لایروبی می‌کند، گفت: ساکنان و ساحل نشینان زاینده رود که در این فصل گرم برای سلامتی خود هم ولایتی‌ها ارزش قائل هستند در رسیدن و عبور این آب کمک کنند تا با حرکت مانداب ها و پساب‌ها در کاهش بیماری و آلودگی کمک کنند.

خلیلی ورزنه با بیان اینکه این حقابه زیست محیطی است و هیچ کسی حق برداشت آن را ندارد، خاطرنشان کرد: بدانیم در صورتی که شمار اندکی به حق طبیعت جفا کنند همه تاوان آن را پس خواهند داد از این رو از همه دوست داران محیط زیست درخواست می‌کنیم هر گونه برداشت از رودخانه را در مسیر گزارش کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار