رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی از اخبار روز برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:جزئیات تصمیم هیات رئیسه مجلس درباره اعتبارنامه‌ 3 منتخب / سلحشوری: زنان نماینده مجلس یازدهم با ما تفاوت رویکردی دارند / پیشنهاد سخنگوی حزب ندا به جریان اصلاحات / سرنوشت ارائه درس تربیت جنسی در مدارس و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۶۰۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۶ 09 June 2020
تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
موافقت جمعی از مراجع تقلید با فعالیت زنان در ورزش‌های زورخانه‌ای

بر اساس اعلام رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای، در استفتایی که از جمعی از مراجع عظام تقلید صورت گرفته و درباره "امکان حضور و فعالیت زنان در رشته‌ی ورزش‌های زورخانه‌ای" پرسش شده، جمع بزرگی از حضرات آیات در پاسخ به این استفتاء، فعالیت زنان در این رشته ورزشی باستانی ایرانی را به شرط حفظ موازین شرعی بلامانع دانسته‌اند. مجتبی جوهری رییس فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای که متن پاسخ استفتاء از مراجع عظام را نیز در اختیار ایسنا قرار داده، در این باره گفت: با توجه به درخواست‌های مکرر و اجازه مراجع عظام با فعالیت بانوان، قصد داریم این موضوع را در جلسه مجمع فدراسیون نیز مطرح کنیم تا در نهایت درصورت موافقت وزارت ورزش، فعالیت رسمی بانوان در این رشته آغاز شود. وی ادامه داد: ۷ نفر از ۹ نفر اعضای هیات رییسه فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای نیز با فعالیت زنان در این رشته موافقت دارند.

واکنش سخنگوی قوه قضاییه به پیام ویدیویی قاضی منصوری

غلامحسین اسماعیلی در ادامه نشست خبری امروز خود درباره اعلام اسامی قضات فاسد گفت: اولاً تخلفات قضات دو بخش است؛ بخش مربوط به صلاحیت سازوکار خودش را دارد و در قانون گفته نشده است که در صورت سلب صلاحیت اعلام عمومی کنیم. درباره مسائل اقتصادی هیچ فرقی بین قاضی و غیرقاضی قائل نیستیم. هرجا شرایط قانونی بر متهمان صدق کرد اسامی را اعلام می‌کنیم. وی ادامه داد: در پرونده اخیری که در حال رسیدگی است، دیدید که برخی قضات هم مطرح هستند و اسامی آن‌ها هم اعلام شده است؛ ما استقبال می‌کنیم که مثلاً یکی از قضاتی که شب گذشته اعلام کرد که به قوه‌قضائیه اعتماد دارد و به کشور برمی‌گردد. توصیه ما به همه متهمان این است که حضور پیدا کنند و از حق دفاع خود استفاده کنند و اجازه دهند با حضور و دفاع آن‌ها دادگاه رأی قانونی را اعلام کند.

نماینده مجلس: قرارداد با ویلموتس فساد مسلم است

نصرالله پژمان‌فر، با اشاره به اینکه قرارداد در اختیار عموم قرار گرفته است، گفت: با وجود اینکه طرفین مجاز به انتشار این قرارداد نبودند، متأسفانه قرارداد در اختیار افکار عمومی قرار گرفته و تبعات سنگینی برای کشور ایجاد شده است. اگر جمع‌بندی در این زمینه صورت بگیرد، در زمینه‌های حقوقی مشخص می‌شود که چه کسانی دلالی کرده‌اند، اما قراردادی که بسته شده شائبه‌های زیادی دارد و برای ما محرز شده که این قرارداد تبانی است. نماینده مردم خراسان رضوی اظهار داشت: انتظار دارم دستگاه‌های امنیتی به این مسئله ورود کنند، زیرا عقد این قرارداد فساد مسلم است. نهاد‌های نظارتی باید با این شبکه فساد برخورد قاطع داشته باشند. برخی افراد باید دستگیر شوند و کسانی که خارج از کشور در این قرارداد نقش داشتند، باید از طریق پلیس بین‌الملل دراختیار کشور ما قرار بگیرند. وی ادامه داد: حساسیتی که روی این مسئله ایجاد شده، باعث شد تا به این نتیجه برسیم که مسلماً فساد صورت گرفته، اما تشخیص این موضوع کار حقوقی بسیار ساده‌ای است که مطمئناً باید به آن ورود کرد و جلوی هزینه سنگین برای کشور گرفته شود.

درگذشت یک جانباز پس از خودسوزی در کرمانشاه

اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی بروز حادثه خودسوزی یکی از جانبازان عزیز در کرمانشاه توضیحاتی ارائه کرد. روابط عمومی بنیاد شهید وامور ایثارگران تصریح کرده است: درگذشت یکی از جانبازان عزیز کشورمان در حادثه‌ای ناگوار را به خانواده و بازماندگان این عزیز تسلیت عرض نموده و اعلام می‌دارد رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به محض اطلاع از حادثه دستور صریحی برای پیگیری این موضوع صادر کرد. بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، در دستور رییس بنیاد تصریح شده «در اسرع وقت هیئتی منتخب برای بررسی ابعاد موضوع به محل اعزام شده و با همکاری مسئولان قضایی، اجرایی و نظارتی گزارشی دقیق و شفاف تهیه گردد.»

اشد مجازات برای پدر رومینا اشرفی

اسماعیلی، سخنگوی قوه قضائیه خبر داد: در پرونده رومینا، هر نوع قتل اعم از فرزندکشی، همسرکشی یا مادر و پدرکشی جنایت است و با آن برخورد می‌شود. حتما اشد مجازات برای قاتل در پرونده‌های اینچنینی اجرا می‌شود. ما طرفدار عفو و گذشت اولیای دم هستیم و از آن‌ها دعوت به عفو می‌کنیم. در لایحه حفظ کرامت بانوان آورده شده که اگر قتل به گونه‌ای شود که متهم قصاص نشود حتما مجازات باید تشدید شود. البته برخی از افرادی هم که یک روزی درباره عدم قصاص حرف می‌زدند و مطلب می‌نوشتند امروز داعیه دار قصاص پدر رومینا شده‌اند.
 
دفاع غفوری‌فرد از کاندیداتوری میرسلیم در انتخابات رئیس مجلس

غفوری فرد، فعال سیاسی اصولگرا:موتلفه از همان اول اعلام کرده اگر یک مجلس قوی با درصد مشارکت بالا تشکیل شود ولو یک نفر از ما هم رأی نیاورد، ما خودمان را موفق می‌دانیم. هیچ نقطه تاریکی در زندگی میرسلیم نیست و کاملا از وی حمایت می‌کنم.درست است میرسلیم رئیس مجلس یازدهم نشد، اما ما هم از انتخاب قالیباف خوشحال هستیم و به او تبریک می‌گوئیم، این را نقطه ضعف حزب موتلفه نمی‌دانم چراکه در انتخابات نظر اکثریت نمایندگان چیز دیگری بود و ما به آن احترام می‌گذاریم. /برنا
 
مرتضی طلایی: احمدی‌نژاد مشغول رایزنی با شورای نگهبان برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ است

فعال سیاسی اصولگرا:احمدی نژاد الان موقعیت اجتماعی خوبی میان طبقات متوسط به پایین جامعه دارد و این اقشار هوادار او هستند. البته او موضوعاتی دارد که باید بررسی و حل و فصل شود.احمدی نژاد متفاوت از دو جریان سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب است. در واقع باید به او به عنوان یک پدیده سوم نگاه کرد، چون در هیچ کدام از دو جریان سیاسی تعریف نمی‌شود.اطرافیان احمدی نژاد اعلام کردند او برای نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ آمادگی دارد، اما دنبال رایزنی برای حل مسائلش با شورای نگهبان است.اگر شورای نگهبان روزی به این نتیجه برسد که احمدی نژاد صلاحیت ورود به انتخابات ریاست جمهوری را دارد در چنین صورتی او رقیب هر دو جناح سیاسی اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ خواهد بود، نه فقط اصولگرایان. /نامه نیوز
 
محمد مهاجری:برای محسن هاشمی زود است ژست ریاست‌جمهوری بگیرد

محمد مهاجری، فعال سیاسی اصولگرا:شاید بچه‌های مذهبی گوشه چشمی به سعید جلیلی داشته باشند، اما در نهایت آن‌ها هم به او رأی نمی‌دهند، زیرا در بزنگاه انتخابات آن‌ها هم متوجه می‌شوند که کشور به فردی احتیاج دارد که توانایی انجام وظایف ریاست‌جمهوری را داشته باشد.احمدی‌نژاد در همان سال ۸۸ تمام شد و دیگر هیچ‌جایی در فضای سیاسی کشور ندارد و نخواهد داشت.آقای جهانگیری به احتمال زیاد به انتخابات ریاست‌جمهوری وارد نمی‌شود برای آقای هاشمی هم زود است که ژست ریاست‌جمهوری به خود بگیرد.اصلاح‌طلبان افراد زیادی که شاید حتی می‌توانستند به کشور خدمت کنند را به انحاء مختلف سوزاندند. هیچکس ضربه‌ای محکم‌تر از خود اصلاح‌طلبان به جریان اصلاحات نزد. مشکل اصلی آن‌ها پایگاه اجتماعی از دست رفته‌شان است.
 
سرنوشت ارائه درس تربیت جنسی در مدارس

حسن ملکی معاون وزیر آموزش و پرورش:‌نمی‌توانیم به موضوع تربیت جنسی که یکی از ابعاد تربیت است، بی‌اعتنا باشیم و آن را نادیده بگیریم؛ اما ابهاماتی در اینجا وجود دارد که این ابهامات تا حدی مانع کار می‌شود. به طور مثال به علت مواجهه‌ای که در تربیت اجتماعی و سیاسی داریم شاید نتوانیم آن را شفاف، واضح و روشن بیان کنیم.بحث تربیت جنسی در مدارس اصلا مورد غفلت ما نیست، اما یک سری محدودیت‌ها هم داریم، ضمن اینکه دست‌مان به دلیل محدودیت‌های آموزشی و اخلاقی در این زمینه خیلی باز نیست، ولی آن را رها نکرده‌ایم.خط قرمز‌هایی وجود دارد، اما نباید خیلی هم در این قضیه محتاط حرکت کنیم/ایلنا
 
رونمایی از گزینه ایده‌آل حزب هاشمی رفسنجانی در انتخابات ۱۴۰۰

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران از گزینه ایده آل کارگزاران در انتخابات ۱۴۰۰ رو نمایی کرد.محمد قوچانی عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران در پاسخ به این سوال که آیا «کارگزاران ممکن است در انتخابات آینده با نیرویی مانند علی لاریجانی پا به میدان بگذارد؟»گفت: ما در کارگزاران در هیچ مصاحبه و سخنرانی صحبت از رئیس جمهوری آقای علی لاریجانی نکرده‌ایم. من در مصاحبه با نشریه مثلث گفتم انتخابات ریاست جمهوری برای ما ایده‌آل است که ما بتوانیم فردی مانند آقای جهانگیری یا آقای محسن هاشمی را نامزد کنیم و طیف مقابل‌مان هم آنقدر عاقل باشد که لاریجانی را نامزد کند. اگر این اتفاق بیفتد یک رقابت هدفمند در کشور رخ می‌دهد.
 
اعتبارنامه تاجگردون، دلخوش و محمدصالحی تصویب شد

سخنگوی شعبه ۱۲ مجلس از تصویب اعتبارنامه منتخب گچساران و سخنگوی شعبه دهم مجلس هم از تصویب اعتبار نامه منتخب صومعه سرا و فریدن خبر دادند. محمد علیپور در گفتگو با ایسنا اظهار کرد: جلسه امروز شعبه دوازدهم برای رای‌گیری در مورد اعتبارنامه آقای تاجگردون برگزار شد و اعتبارنامه ایشان با ۹ رای موافق و ۷ رای مخالف به تصویب رسید.به گفته وی بررسی اعتبارنامه منتخب گچساران در جلسه دیروز شعبه با حضور تاجگردون و معترضین صورت گرفت و نهایتا رای‌گیری در مورد آن به جلسه امروز شعبه موکول شد.محمد وحیدی نائب رئیس اول شعبه دهم بررسی اعتبارنامه منتخبان مجلس یازدهم در گفتگو با فارس، گفت‌: اعتبارنامه کاظم دلخوش و حسین محمدصالحی منتخبان صومعه‌سرا و فریدن در این شعبه تائید شد.وی درباره تعداد آرا افزود:‌کیفیت آراء محرمانه است و نمی‌توانم آن را اعلام کنم، اما با اکثریت آرا این اعتبارنامه‌ها به تائید اعضای این شعبه رسید.
 
مخالفت زنگنه با استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت

وزیر نفت در جلسه غیرعلنی مجلس اعلام کرد: با وجود اینکه تحت فشار است، اما به هیچ وجه تن به استخدام نمایندگان ادوار در وزارت نفت نخواهد داد.احمد علیرضا بیگی در گفتگو با مهر، در خصوص جزئیات جلسه غیرعلنی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز که به ریاست محمد باقر قالیباف رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، بیژن زنگنه وزیر نفت گزارشی در مورد محدودیت‌های موجود برای فروش و صادرات نفت و فرآورده‌های نفتی ارائه داد و اعلام کرد وزارت نفت اهتمام زیادی برای به دست آوردن منابع بیشتر به کار گرفته است و در این راستا سازمان دهی ویژه و دقیقی در وزارت نفت انجام شده است.وی افزود: وزیر نفت اعلام آمادگی کرد که با هر کسی که بتواند برای فروش بیشتر نفت به این وزارتخانه کمک کند، همکاری خواهد کرد. زنگنه اعلام کرد فرصتی به واسطه افزایش تولید فرآورده‌های نفتی ایجاد شده که می‌توان منابع مالی خوبی از این محل به دست آورد.نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نفت در این جلسه، اعلام کرد جلوی هر گونه توسعه اماکن و ساختمان‌های وزارت نفت در تهران را خواهد گرفت به طور مشخص ساختمانی که توسط شرکت گاز در پاسداران ساخته می‌شود مورد اعتراض نمایندگان بود که وزیر نفت اعلام کرد جلوی تمام احداث‌های جدید را خواهد گرفت.علیرضا بیگی ادامه داد: نمایندگان در خصوص اعزام نفت کش‌های ایران به ونزوئلا نکاتی مطرح کردند که در گذشته چنین فرصتی وجود داشته، اما چرا وزارت نفت در زمینه صادرات بنزین و نفت به آمریکای لاتین اقدامی انجام نداده که وزیر نفت در برابر این انتقادات، سکوت کرد.وی خاطرنشان کرد: نمایندگان تأکید داشتند که وزارت نفت نباید به حیاط خلوتی برای نمایندگانی که رأی نیاورده اند، تبدیل شود. زنگنه اعلام کرد با وجود اینکه تحت فشار است به هیچ وجه تن به این کار نخواهد داد.

پیشنهاد سخنگوی حزب ندا به جریان اصلاحات

سخنگوی حزب ندای ایرانیان گفت: شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان تا امروز موفق نبوده و باید کنار برود.شهاب الدین طباطبایی، سخنگوی حزب ندای ایرانیان در گفتگو با مهر درباره وضعیت تشکیلاتی اصلاح طلبان گفت: یکی از پیشنهاد دهندگان طرح پارلمان اصلاحات حزب ندا است و تفاوت آن با شورای عالی سیاست گذاری این است که اعضا در استان‌ها بیشتر درگیر می‌شوند؛ یعنی اینطور نیست که فقط نظرات احزاب مرکز ترتیب اثر داده شود.وی افزود: در طرح پارلمان اصلاحات نظرات اصلاح طلبان کل کشور در تصمیم گیری ها لحاظ می‌شود و از این جهت تفاوت آن با شورای عالی سیاست گذاری کاملاً مشخص است.سخنگوی حزب ندای ایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاست گذاری ساز و کار مناسبی برای ادامه کار اصلاح طلبان مناسب است گفت: هر ساز و کاری که بتواند فارغ از بحث انتخابات و معرفی کاندیداها مطالبات مردم و اولویت‌های کشور را تشخیص دهد و برای حل مشکلات و مسائل مبتلا به مردم برنامه داشته باشد می‌تواند مفید باشد.وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا شورای عالی سیاست گذاری با توجه به آنکه رسالت انتخاباتی دارد می‌تواند از پس از این موارد بر بیاید گفت: اگر این تشکیلات تا امروز در این مسیر موفق نبوده باید تشکیلاتی بر سر کار بیاید که بتواند مسائل را به درستی منتقل کند و تا حدی برای مشکلات کشور راه حل داشته باشد.
 
نامه نماینده تهران به وزیر اطلاعات درباره ترور حاج قاسم

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت که در نامه‌ای به وزیر اطلاعات خواستار ارائه گزارشی درباره اقدامات این وزارت خانه برای پیگیری با عوامل مرتبط با ترور شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی به مجلس شده است.زهره الهیان در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در نامه‌ای به وزیر اطلاعات تاکید کردم که باید این وزارت خانه توضیحاتی درباره پیگیری‌های صورت گرفته در خصوص ترور شهید حاج قاسم سلیمانی به مجلس ارائه کند.به گفته وی وزارت اطلاعات باید اقدامات صورت گرفته برای محکوم کردن آمریکا در جوامع بین المللی و حقوق بشر در راستای ترور جنایت کارانه شهید حاج قاسم سلیمانی را توضیح دهد و گزارشی را به نمایندگان ارائه کنند.به گزارش ایسنا، غلامحسین اسماعیلی سخنگوی قوه قضاییه گفت که سید محمود موسوی مجد به عنوان شخصی که اطلاعات مربوط به محل استقرار و ترددهای سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را جمع آوری کرده و در اختیار بیگانگان قرار داده است، به اعدام محکوم شد.
 
سلحشوری: زنان نماینده مجلس یازدهم با ما تفاوت رویکردی دارند

پروانه سلحشوری، نماینده مجلس دهم می‌گوید نمایندگان زن در مجلس یازدهم تفاوت رویکردی با نمایندگان زن در مجلس دهم دارند.به گزارش خبرآنلاین، پروانه سلحشوری با بیان اینکه زنان نماینده در مجلس فعلی با زنان مجلس قبل متفاوتند، گفت: «به هرحال آن‌ها رویکر خودشان را دارند، ممکن است بر اساس رویکرد خودشان بگویند دانشگاه‌ها زنانه، مردانه شود، یا هرچیز مصوب دیگری ممکن است پیش بیاید، آن‌ها بر اساس رویکر خودشان پیش می‌روند و قطعا خیلی تفاوت رویکردی با ما دارند.»او ادامه داد: «درست است که ما دولت آقای روحانی را خیلی نقد می‌کنیم، اما فکر می‌کنم فرصت‌های دوباره‌ای به زنان در این دولت داده شد و امیدوارم در مجلس یازدهم و دولت آتی تلاشی برای تنگ کردن عرصه برای زنان چه در حوزه سیاسی، چه اجتماعی و چه دیگر حوزه‌ها وجود نداشته باشد.»
 
آمادگی ایران برای پرداخت غرامت جانباختگان هواپیمای اوکراینی

معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه گفت: به‌منظور حل و فصل هر چه سریع‌تر موضوع جعبه سیاه و پرداخت غرامت مربوط به حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی، آماده انجام مذاکره هستیم.«سرگئی بوردیلیاک» سفیر اوکراین در جمهوری اسلامی ایران روز جاری (سه‌شنبه) با محسن بهاروند معاون حقوقی و بین المللی وزارت امور خارجه دیدار و گفتکو کرد.در این ملاقات، موضوع سانحه سقوط هواپیمای اوکراینی در اواخر سال گذشته در تهران و آخرین تحولات مربوط به آن از ابعاد مختلف مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.معاون حقوقی و بین الملل وزارت امور خارجه در این ملاقات تاکید کرد که به‌منظور حل و فصل هر چه سریع‌تر موضوع جعبه‌های سیاه، پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و سایر مسائل مربوط به این رویداد دلخراش، آماده انجام مذاکره با طرف اوکراینی در هر زمان و مکان مورد نظر آن‌ها و در اولین فرصت ممکن است.سفیر اوکراین نیز ضمن استقبال از پیشنهاد طرف ایرانی تاکید کرد که مراتب را بلافاصله به مقامات ذیربط اوکراینی منعکس و نتیجه را به طرف ایرانی اطلاع خواهد داد.
 
پیام درفشان بازداشت شد

وکیل مدافع پیام درفشان از بازداشت موکلش خبر داد و گفت: از آنجایی که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد.سعید دهقان، وکیل مدافع پیام درفشان در گفتگو با خبرنگار ایلنا در خصوص بازداشت پیام درفشان، وکیل پایه یک دادگستری، اظهار کرد: پیام درفشان روز گذشته بازداشت شد و آنچه که حائز اهمیت است این است که پرونده جدید برای وی تشکیل شده، اما تاکنون هیچ جزئیاتی از دلیل بازداشت در اختیار ما قرار نگرفته است.وی افزود: پرونده در شعبه ۲ دادسرای امنیت اوین مطرح است.وکیل مدافع پیام درفشان بیان کرد: از آنجا که حکم قبلی موکلم تعلیقی است و تعلیق نیز قطعی است، بازداشت وی هیچ ارتباطی با حکم قبلی ندارد. همچنان منتظریم تا جزئیات دلیل بازداشت را در اختیارمان قرار دهند.
 
درخواست چالشی مهاجری از نمایندگان اصولگرا

فعال رسانه‌ای اصولگرا به تایید اعتبارنامه تاجگردون واکنش نشان داد.محمد مهاجری، فعال رسانه‌ای اصولگرا در توئیتی نوشت؛ «اعتبارنامه آقای تاجگردون در شعبه ۱۲ با ۹ رای مثبت و ۷ رای منفی تایید شده است. نمایندگان این شعبه آیا حاضرند بگویند چه کسانی موافق و مخالف اعتبارنامه نماینده گچساران بوده اند؟ این گوی و این میدان. اعلام اسامی موافقان و مخالفان، نشانه شفافیت است. ببینیم چه می‌کنید!»
 
جزئیات تصمیم هیات رئیسه مجلس درباره اعتبارنامه‌ 3 منتخب

عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: طبق تصمیم هیأت رئیسه مجلس، اعتبارنامه‌های سه منتخب باقی‌مانده (منتخبین فریدن، گچساران و صومعه‌سرا) در جلسه علنی مجلس به رأی گذاشته نمی‌شود و فقط قرائت خواهد شد.حجت‌الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات در مجلس، با اشاره به اعتراض نمایندگان به اعتبارنامه سه نفر از منتخبین گفت: در جلسه‌ای که هیأت رئیسه مجلس درباره این موضوع برگزار کرد، جمع‌بندی نهایی این شد که به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های منتخبین فریدن،‌ صومعه‌سرا و گچساران در شعبه مربوطه، اعتبارنامه‌های این منتخبین در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و رأی‌گیری در مورد آنها انجام نخواهد شد.وی افزود: بر همین اساس به دنبال تأیید اعتبارنامه‌های این منتخبین در شعب 10 و 12 اعتبارنامه‌های این افراد در جلسه علنی مجلس تنها قرائت می‌شود و نیازی به رأی‌گیری نخواهد داشت.سلیمی اظهار داشت:‌ در زمان اصلاح آئین‌نامه برای این موضوع، شورای نگهبان به اینکه اعتبارنامه‌های مورد اعتراض واقع شده تنها در صحن قرائت شود ایراد گرفته بود و این موضوع در آئین‌نامه ذکر شد که نمایندگان باید در مورد آن تصمیم بگیرند.عضو هیأت رئیسه مجلس خاطرنشان کرد: بر این اساس دو برداشت از مواد 29 و 32 آئین‌نامه در این باره انجام می‌شود یکی اینکه اعتبارنامه‌هایی که مورد اعتراض واقع می‌شوند باید در صحن به رأی‌گیری گذاشته شود و برداشت دوم اینکه این اعتبارنامه‌ها تنها باید قرائت شود.وی افزود: در جلسه مفصلی که در هیأت رئیسه مجلس برای این موضوع برگزار شد نظر اکثریت اعضا بر این بود که رأی‌گیری در این باره نیاز نیست و اعتبارنامه تنها باید قرائت شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار