مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: زاینده‌رود به عنوان بزرگترین رودخانه در فلات مرکزی ایران نقش مهم و حیاتی در تأمین آب شرب حوضه زاینده رود از جمله اصفهان دارد.
کد خبر: ۸۶۰۰۵۳
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۲ 08 June 2020

منصور شیشه فروش با اشاره به اینکه امسال الگوی تابستانه زودتر از سال‌های گذشته پدیدار می‌شود، اظهار داشت: اگرچه هوای اصفهان در روز دوشنبه بعدازظهر با وزش باد، گردوغبار و کاهش دمای اندک همراه است، اما در مجموع تابستان گرمی را پیش رو خواهیم داشت.

وی افزود: امسال الگوی گرم تابستانه زودتر فرا می‌رسد و نسبت به مدت مشابه با افزایش گرما مواجه خواهیم شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اشاره‌ای به برگزاری جلساتی درباره مدیریت مصرف منابع آبی داشت و گفت: منابع آبی در استان اصفهان محدود است که شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان برنامه‌هایی برای کنترل مصرف در بخش‌های مختلف صنعتی، کشاورزی و بهداشت و شرب در نظر گرفته است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان در دو دهه گذشته با پدیده خشکسالی دست به گریبان بوده است، گفت: بالغ بر ۸۵ درصد مناطق استان اصفهان در شرایط خشکسالی قرار گرفته است که اداره کل هواشناسی، شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان این وضعیت خشکسالی را پایش و رصد می‌کنند.

وی با اشاره به افت آب خوان‌ها که پدیده فرونشست زمین را موجب شده است، تصریح کرد: تمام سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی موظف به اجرای «طرح سازگاری با شرایط کم آبی» شده‌اند و دستوراتی به تمام بخش‌های صنعتی، اجرایی برای کاهش مصرف ۲۰ درصدی مصرف آب الزام آور شده است.

شیشه فروش اجرایی کردن کاهش مصرف ۲۰ درصدی آب را برشمرد و گفت: اداره کل آموزش و پرورش موظف شد تمام شیرهای مدارس را پدالی کند؛ تمام ادارات و دستگاه‌های استان اصفهان، مراکز آموزشی، نظامی، مساجد، هتل‌ها، بیمارستانها و بخش صنعت مکلف شدند در تأسیسات داخلی از سیستم‌های کاهنده مصرف آب استفاده کنند. ممنوعیت استفاده از آب شرب در معابر و خودروها و عدم استفاده از آب شرب برای آب دهی فضای سبز از اقدامات انجام شده خواهد بود.

وی اشاره‌ای هم به تشکیل کمیته ویژه پیشگیری و کنترل مصرف آب داشت و گفت: این کمیته پایش و نظارت و اجرا بر مصرف بهینه آب و اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مدیریت مصرف کالای آب را در بخش شرب، کشاورزی، صنعتی، بهداشت در تمام سازمان‌ها و فضای سبز برعهده دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان به بحران کم آبی در ۳۶۰ روستای استان اصفهان اشاره داشت و گفت: تانکرهای آب رسانی برای این روستاها در نظر گرفته شده است.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار