کد خبر: ۸۵۹۴۲۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۸ 07 June 2020

واردات بی رویه پوشاک از چین به صنعت نساجی ضربه زد

تابناک/ رئیس سازمان صمت گیلان گفت: واردات بی رویه از چین صدمات جبران ناپذیری به صنعت نساجی زده است.

فرهاد دلق‌پوش امروز در جلسه کمیسیون کارگری شرکت ایران پوپلین در مخالفت با کاربری این شرکت گفت: با کم شدن حتی یک پیچ از چرخ صنعت مخالف هستیم فقط واگذاری با سازوکار قانونی به بخش خصوصی با حفظ تولید و اشتغال امکان پذیر است.

وی افزود: چنانچه هدف سهامداران تغییر کاربری این واحد صنعتی باشد مجوز چنین کاری را نخواهیم داد.

دلق‌پوش  با بیان اینکه برند و هویت این شرکت را ریشه در تاریخ نساجی ایران دارد، ادامه داد: اگر اراده سهامداران مبتنی بر رفع مشکلات و تقویت تولید باشد، حاضریم از طریق کانال‌های مختلف از جمله؛ کارگروه رفع موانع تولید و یا در قالب اعطای تسهیلات تبصره ۱۸ برای تولید بهتر و پویایی این شرکت مسیر را هموار کنیم.

وی اظهار کرد: البته تامین سرمایه این شرکت صاحب نام از طریق ارائه فرابورس نیز قابل انجام است و همه این حمایتها منوط به عزم سهامداران است باید برنامه مدون ارائه کنند تا محور تولید مشخص شود، تاکنون چندین جلسه به صورت مکرر در این زمینه داشته‌ایم ولی سهامداران به مصوبات عمل نکرده‌اند، مطالبه و خواسته ما به عنوان متولی تولید و تجارت استان  و اولویت اول و آخر سرپا نگه داشتن تولید و حفظ اشتغال است.

دلق‌پوش تصریح کرد: در سال جهش تولید، مخالف کم‌شدن حتی یک پیچ از چرخ تولید و صنعت هستیم و این موضوع تغییر کاربری شرکت ایران پوپلین، با راهبرد و استراتژی توسعه صنعتی و حفظ اشتغال بخش تولید وتجارت گیلان مغایرت دارد.

وی خاطرنشان کرد: واردات بی رویه پوشاک از چین و سایر کشورهای منطقه به داخل، همچنین تک نرخی شدن ارز در دهه ۸۰ باعث صدمات جبران ناپذیری در عرصه نساجی کشور شد که ایران پوپلین نیز متاثر از این بحران بود در حالی که از سال ۱۳۵۸ به عنوان یکی از سه برند معروف صنعت نساجی کشور بود.

رئیس سازمان صمت گیلان با اشاره به جلوگیری شدید از قاچاق کالا در حالت کنونی، تاکید کرد: اگر سهامداران ایران پوپلین از این فرصت طلایی استفاده نکنند، هیچ وقت نمی‌توانند این شرکت را سرپا نگه دارند و از سوی دیگر امکانات، سرمایه گذاری انجام شده، ابنیه و تاسیسات احداث شده آن زمان با هزینه‌های اندک با هزینه های گزاف کنونی قابلیت ایجاد برای احداث مجدد چنین واحدی به راحتی وجود ندارد لذا عزم و اراده سهامداران این شرکت فقط باید سرپا نگه داشتن و افزایش تولید کارخانه باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار