دو هزار و 603 دستگاه استخراج ارز دیجیتال در استان اصفهان کشف شده است.
کد خبر: ۸۵۸۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۳ 05 June 2020

سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: از ابتدای اردیبهشت سال جاری تاکنون، این تعداد دستگاه استخراج ارز دیجیتال (بیت کوین) در ۲۵ مرحله از شهرستان‌های نجف آباد، مبارکه، گلپایگان، فلاورجان، شهرضا، لنجان در این استان کشف شده است.
امیر رمضانی افزود: همچنین در هفته گذشته انشعاب برق ۴۵ مشترک دارای ماینر قطع و هزار و ۱۰۳ دستگاه استخراج ارز دیجیتال در شهرستان‌های دیگر استان اصفهان کشف شد.
وی گفت: دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال به علت  مصرف برق فراوان، نقش مؤثری در افزایش پیک بار در ماه‌های گرم سال داشته و این موضوع موجب تشدید خاموشی‌های ناشی از کمبود نیرو در مناطق صنعتی می‌شود.
سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان، ارزش تجهیزات جمع آوری شده را تاکنون، بیش از ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و از مردم خواست به منظور جلوگیری از خسارات مالی به هیچ وجه از برق شبکه سراسری برای تولید رمز ارز استفاده نکنند و در صورت ادامه مصرف در هر ساعت از شبانه روز منتظر ورود نیروی انتظامی و جمع آوری و ضبط ماینر‌های خود باشند.
امیر رمضانی گفت: اگر چه تولیدکنندگان رمز ارز می‌توانند با دریافت مجوز و درخواست انشعاب با تعرفه قانونی منطبق با نوع مصرف از حمایت قانون برخوردار باشند، اما این افراد برای کسب سود بالاتر، از انشعابات دیگر دارای تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی و خانگی مخفیانه استفاده می‌کنند.
وی افزود: فهرستی از اماکن دارای ماینر که به صورت اشتراکی یا کامل تولید رمز ارز می‌کنند تهیه شده است و در صورت ادامه مصرف برق با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
سخنگوی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: استفاده از انشعاب برق بدون مجوز قانونی برای استخراج ارز دیجیتال، از مصادیق تغییر کاربری محسوب شده و در صورت شناسایی، انشعاب برق آن محل قطع و نیروی انتظامی دستگاه و تجهیزات مورد استفاده را ضبط می‌کند.
 امیر رمضانی افزود: چنانچه در کارگاه‌های صنعتی و مزارع کشاورزی که دارای موجر است، دستگاه ماینر در محل شناسایی شود، مسئولیت قانونی و جرایم آن به عهده مالک آن محل خواهد بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار