کد خبر: ۸۵۸۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 03 June 2020

 

تابناک/نماینده بندر انزلی در مجلس با تاکید بر این‌که خانه‌دار شدن مردم اولویت کمیسیون عمران است،گفت:دولت باید به‌جای هزینه‌کرد یارانه در بخش‌های غیرضرور، به بخش مسکن یارانه اختصاص دهد.

خانه‌دار شدن مردم، اولویت مجلس یازدهم است

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری تسنیم، احمد دنیامالی با اشاره به ضرورت مدیریت بازار مسکن در کشور، اظهار کرد: به‌دلیل گرانی مسکن، قدرت خرید مردم کاهش یافته و اقشار ضعیف جامعه و زوج های جوان قادر به خرید یا حتی رهن و اجاره مسکن نیستند.

وی با بیان این‌که ارزش پول ملی کاهش یافته که برآیند این مسئله، افزایش لجام گسیخته قیمت مسکن در ماه های اخیر است، افزود:‌ دولت باید به جای هزینه‌کرد سوبسیدها در بخش‌های غیرضرور، به حوزه تسهیلات خرید مسکن به اولویت زوج های جوان و اقشار کم‌درآمد یارانه اختصاص دهد.

وی ادامه داد: چنانچه قدرت مالی خریداران با ارائه تسهیلات مناسب تقویت نشود، گرانی مسکن روز به روز بیشتر خود را نشان می دهد و این مسئله در افزایش سن ازدواج به دلیل افزایش قیمت‌ها اثرگذار است.

نماینده مجلس با بیان این‌که حوزه مسکن را در حیطه سلامتی روحی و روانی جامعه می دانیم، گفت:‌مسئله مسکن در میزان امید به زندگی اثرگذار است، بنابراین باید در راستای بهبود وضعیت بازار مسکن و تسهیل کردن فرآیند تأمین مسکن اقدام کرد.

دنیامالی تصریح کرد: به نظرم اولویت کمیسیون عمران مجلس در حوزه مسکن، توجه به مقوله اقتصاد مسکن است، یعنی چه اقداماتی باید صورت گیرد تا شرایط و زمینه برای خانه دار شدن اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان فراهم شود. معتقدم در بحث اقتصاد مسکن به ویژه ارائه تسهیلات کم بهره باید سرمایه‌گذاری کلان صورت گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار