کد خبر: ۸۵۸۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۴ 03 June 2020

سوگواره کودکان تالش برای امام راحل در فضای مجازی منتشر شد

تابناک/مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش گفت: شعرخوانی، دلنوشته و پیام‌های کودکان عضو کانون در رابطه با سالروز ارتحال امام راحل، با هماهنگی مربیان به صورت نماهنگ‌های کوتاه تهیه و در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد.

شهلا ابراهیمی روز چهارشنبه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش گفت: ۲ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تالش ۱۸ هزار جلد کتاب و ۲ هزار عضو دارند و در شرایط تعطیلی فعالیت این مراکز برای مقابله با شیوه بیماری کرونا، از ظرفیت فرهنگی و هنری کانون ها در فضای مجازی استفاده می کنیم.

وی افزود: مربیان و اعضای کانون در سالروز رحلت بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران با برنامه های فرهنگی و هنری، ارادت خود را به رهبر کبیر انقلاب نشان دادند و در برخی نماهنگ های کودکان به معرفی شخصیت امام، کتاب های با موضوع امام و  وقایع دوران زندگانی او پرداخته شده است.

وی ادامه داد: شخصیت ممتاز امام توسط مربیان کانون به کودکان معرفی و تبیین شد و در دلنوشته های کودکان بازتاب یافته است و فاطمه حبیبی یکی از اعضای کانون، در دلنوشته خود شهادت حاج قاسم سلیمانی را به امام خبر می دهد و با او با صمیمت و مهربانی سخن می گوید؛

بِسمِ اللّٰهِ الرَّحمٰن الرَّحیم
اَلسلامُ عَلیک یا روح اللّٰه
سلام امام عشق! 
من شما را از نزدیک ندیده ام اما در کتاب هایمان عکس نورانی و زیبای شما را گذاشته اند و یا در تلویزیون از سخنان زیبایتان پخش کرده اند.
ای امام عشق! 
ای کاش می شد که پای سخنان دلنشینتان بنشینم و از درس زندگانی شما را بیاموزم. 
آه،ای کاش... 
شما امام بزرگواری هستید و همه ی مردم شما را دوست داشتند و اکنون هم شما را دوست دارند. شما در قلب تمام ملت شریف ایران بودید و هستید. 
ای امام عشق! 
خبر ناگواری برایتان دارم، سرداری که از شما درس گرفت و شما را بسیار دوست داشت به ملکوت خدا پیوست. این را می دانم که می دانستید و این را هم خوب می دانم که در کنار شما هست اما خواستم بگویم که هنوز شش ماه از شهادت حاج قاسم گذشته در ذهنم است.
می دانید امام عشق! 
بعضی از آدم ها امروز اسم شهادت را می شنوند و فردا به فراموشی می سپارند. من از اینگونه انسان ها خوشم نمی آید.شما می گفتید: ((انسان تا خودش را نسازد، نمی تواند دیگران را بسازد، و تا دیگران ساخته نشود، نمی شود که کشور ساخته شود)).این جمله را بسیار در یاد دارم و امیدوارم به این سخن شما عمل کنم...
 

آئین عزاداری سالروز ارتحال امام امت شب گذشته با حضور مسئولان و مردم و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی در مسجد تالش نیز برگزار شد و شرکت کنندگان با ابراز علاقه به امام راحل، با آرمان های او و انقلاب اسلامی تجدید میثاق کردند.

بیماری کرونا که بیش از ۲۰۰ کشور را درگیر خود کرده، باعث محدودیت در برگزاری اجتماعات مردمی و آئین های ملی و مذهبی شده است و بسیاری از برنامه ها در فضای مجازی اجرا و منتشر می شود.

شهرستان تالش با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت با بخش های مرکزی، اسالم، حویق و کرگانرود در ۱۱۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار