کد خبر: ۸۵۷۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۲ 03 June 2020

 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از نیاز شدید مدارس گیلان به نوسازی و تجهیز خبر داد و گفت: بستر آموزش آنلاین در تمام نقاط کشور به‌خوبی فراهم نشده است.

 
مدارس استان گیلان نیازمند نوسازی و تجهیز است

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سیدعلی آقازاده امروز در دیدار با وزیر آموزش ‌و پرورش نوسازی مدارس فرسوده و لزوم افزایش اعتبارات عمرانی برای بهبود وضعیت ساختمان‌های آموزشی را از جمله مهم‌ترین نیازهای استان گیلان خواند و اظهار داشت: بستر آموزش آنلاین در تمام نقاط کشور به‌خوبی فراهم نشده است.

نماینده مردم رشت در مجلس نیاز شدید مدارس گیلان به نوسازی و تجهیز از یک سو و وجود کلاس‌های بالای 40 نفر در مقاطع مختلف را از جمله مهم‌ترین نگرانی‌های نمایندگان این استان در مجلس ذکر کرد و ابراز داشت: گیلان از دیرباز به عنوان استانی فرهنگی و فرهیخته بوده بنابراین امکانات آموزشی آن باید باید در شأن مردمش باشد.

آقازاده با بیان اینکه مجلس یازدهم در راستای حمایت از قشر فرهنگیان و بهبود ساختارهای آموزش و پرورش قدم برمی‌دارد و در این راه با دولت نیز تعامل خواهد داشت تصریح کرد: تحقق خواسته‌های به حق و  مطالبات گروه‌های مختلف فرهنگی از جمله موضوعات بسیار مهمی است که در دستور کار مجلس یازدهم قرار می‌گیرد.


وی آموزش ‌و پرورش را به‌عنوان نهادی فرهنگی و آموزشی تلقی کرد و با تأکید بر اینکه این مجموعه بزرگ علاوه بر تعلیم، تربیت نسل آینده کشور را نیز بر عهده دارد خاطرنشان کرد: با این تفاسیر عملکرد این وزارتخانه ارتباط مستقیمی با خانواده‌ها و فرزندان آن‌ها دارد بنابراین این موضوع اهمیت نظارت در این حوزه را دو چندان می‌کند‌.

نماینده مردم رشت در مجلس اهمیت مقوله آموزش در جامعه و جایگاه وزارت آموزش ‌و پرورش در کشور را بسیار رفیع و ارزشمند اعلام کرد و بیان داشت: تصمیماتی که در وزارت آموزش و پرورش اتخاذ می‌شود بسیار سرنوشت‌ساز است زیرا اکثر خانواده‌های ایرانی در قالب فرهنگیان، دانش‌آموز و اولیاء آنان با این نهاد در ارتباط هستند.

آقازاده تأثیرات تعیین کننده وزارتخانه آموزش ‌و پرورش در راستای  تربیت نیروی انسانی آینده‌ساز کشور را بسیار چشم‌گیر و در عین حال حساس تلقی کرد و ابراز داشت: وجود کلاس‌های بالای چهل نفر و نابرابری تحصیلی از جمله مهم‌ترین معضلاتی است که در آموزش و پرورش وجود دارد و باید برای برطرف کردن آن تلاش کرد.

وی سرگردانی گروه‌های مختلف آموزشی مانند معلمان حق‌التدریس، سرباز معلم، پیش‌دبستانی، نهضتی و غیردولتی را از دیگر مشکلاتی که در وزارت آموزش و پرورش وجود دارد خواند و تصریح کرد: بالا بردن رغبت دانش‌آموزان در رشته‌های مهارتی با توجه به کارکردهای مهم آن موضوعی است که لازم است برای تحقق آن برنامه‌ریزی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس وجود ویروس کرونا در کشور و لزوم توجه به این مطلب جهت مقابله با شیوع آن همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید را مورد اشاره قرار داد و گفت: در سال تحصیلی گذشته با تدریس آنلاین و ایجاد شبکه شاد فرآیند آموزش در مدارس تعطیل نشد اما آموزش‌های ارائه شده به همه دانش‌آموزان به شکل عادلانه نبود.

آقازاده ایجاد شبکه آموزش و شبکه شاد را از جمله برنامه‌های خوب آموزش ‌و پرورش در ماه‌های اخیر دانست و با بیان اینکه اقدامات انجام شده کافی نیست گفت: گله‌مندی معلمان گروه‌های مختلف غیررسمی از پرداخت حقوق، عدم امنیت شغلی آنان و توجه به موضوع رتبه‌بندی فرهنگیان رسمی، از مطالباتی است که باید مورد پیگیری قرار بگیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار