آنطور که شنیده می‌شود دکتر سید مسعود خاتمی‌ و دکتر حسینعلی شهریاری از کاندیداهای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان هستند
کد خبر: ۸۵۷۹۶۰
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۸ 03 June 2020

نماینده مردم تهران در مجلس ‌گفت: با توجه به تجاربی که درنظام سلامت و قدرت اجماع سازی قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت دارم، بهتر می‌توانم در مسوولیت ریاست کمیسیون بهداشت فعالیت کنم.

دکتر عبدالحسین روح‌الامینی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری سلامت افزود: کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یکی از تخصصی ترین کمیسیون‌ها است و قاعدتا اصحاب بهداشت و درمان و سلامت اکثریت آن را تشکیل می‌دهند و هیچ زمانی منعی نبوده که صاحبنظران اقتصاد، مدیریت، صنایع و رشته‌های مرتبط وارد آن شوند، اما هسته اصلی آن را کسانی باید تشکل دهند که در امور بهداشت و درمان تجربه یا تخصص دارند. این طبیعی است و کسانی که در این حوزه تخصصی ندارند نمی‌توانند در تصمیمات آن هم تاثیرگذار باشند یا منافع مردم را در نظر بگیرند.

روح الامینی نماینده تهران: قطعا کاندیدای ریاست کمیسیون بهداشت هستم

وی ادامه داد: منتهی نباید این موضوع باعث ایجاد فاصله بین متخصصان اقتصاد سلامت، سیاستگذاری و حکمرانی در حوزه سلامت شود که قاعدتا این موضوعی چند ساحتی بین رشته‌ای است.

روح‌الامینی اضافه کرد: تدبیری که اندیشیده‌ایم این است که من به عنوان فراکسیون دارو، غذا و اقتصاد سلامت از همکاران متخصص، برجسته و با سابقه مجلس در حوزه‌های بودجه، اقتصاد و صنعت و تمام صاحبنظران پزشکی چه نماینده‌های سابق و چه اعضای کمیسیون بهداشت که تعدادشان هم کم نیست، دعوت کرده‌ام تا در این فراکسیون به ما کمک کنند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ تصریح کرد: به نظرم کنار هم نشستن ما در فراکسیون یا دعوت آزاد از آنهایی که صاحبنظر در اقتصاد کلان، بودجه و صنعت هستند، می‌تواند به کار کمیسیون کمک کند.

وی با بیان اینکه قطعا کاندیدای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان است، درباره انتخابات ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هم توضیح داد: با توجه به اینکه من در دوران وزارت دکتر مرندی و دوران وزارت دکتر لنکرانی معاون وزیر بودم و در شورای معاونان تجاربی دارم، در انستیتو پاستور مسوولیت داشتم، بیش از ۲۰ سال حضور تعیین کننده در کمیته‌ تبیین سیاست‌های کلی سلامت، علم و فناوری مجمع تشخیص مصلحت نظام داشتم، بیش از ۳۰ سال در شورای عالی انقلاب فرهنگی کار کرده‌ام و مشاور دبیر مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی انقلاب فرهنگی بوده‌ام و سال‌ها به تربیت نیرو در دانشگاه علوم پزشکی تهران مشغول هستم و آشنایی‌ای که با صنایع، اقتصاد دانش بنیان، حوزه‌های فناوری نوین، زیست فناوری و واکسن دارم و آخرین تجربه‌ام تاسیس و مدیریت پژوهشکده سیاست گذاری علم، فناوری و صنعت دانشگاه شریف بوده که یکی از شاخه‌های وارد شده به آن، حوزه سلامت است، می‌توانم مفید باشم و حالت اجماع و اقناع بین جوانب مختلف مرتبط با بهداشت و درمان ایجاد کنم تا به سمت تحول برویم.

روح الامینی: قطعا کاندیدای ریاست کمیسیون بهداشت و درمان هستم

وی تاکید کرد: به نظرم با توجه به این تجارب، قدرت اجماع سازی با قسمت‌های مختلف مرتبط با بهداشت و درمان و نظام سلامت و ضمن احترامی ‌که برای سایر همکارانم قائل هستم، بهتر می‌توانم این کار را انجام دهم.

روح‌الامینی اظهار کرد: از طرفی دوستان ما در حوزه اقتصاد سلامت، سیاست گذاری و حکمرانی سلامت در اندیشکده‌ها و پژوهشکده‌های مختلف برای کمک رسانی به ما اعلام آمادگی کرده‌اند. به نظرم این نقطه تفاوت بنده با دیگران است و آنها را رقیب خودم نمی‌دانم بلکه رفیق و همکار خوب من هستند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ با بیان اینکه آنطور که شنیده می‌شود دکتر سید مسعود خاتمی‌ و دکتر حسینعلی شهریاری از کاندیداهای ریاست بر کمیسیون بهداشت و درمان هستند، گفت: از وجود آنها و دیگران نظیر دکتر پزشکیان و سایر آنهایی که قبلا سابقه نمایندگی داشتند یا تازه وارد مجلس شده‌اند، به نحوه احسن بهره خواهیم برد و با استفاده از همه این ظرفیت‌ها گام‌هایی را برای رسیدن به اجماع حداکثری به نفع مردم و تحول نظام سلامت خواهیم برداشت.

روح‌الامینی درباره اهداف کمیسیون بهداشت و درمان در دوره یازدهم مجلس افزود: طبق گزارش‌هایی که وجود دارد از حدود ۲۰ طرح مطرح شده در کمیسیون بهداشت دوره دهم، تنها ۳ طرح به نتیجه رسیده است. تنقیح قوانین، تحول نظام سلامت و نظارت جدی در حوزه‌های بهداشت و درمان، بیمه، بهزیستی و هلال احمر از این موضوعات مطرح شده‌ هستند.

وی معتقد است: به نظرم تکیه عمده اقدامات کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یازدهم روی اجرای مصوبات قبلی، تنقیح قوانین و قوانین جامعی است که باید در فرصت دوره یازدهم به آن رسیدگی شود.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی‌ تاکید کرد: از همه مهمتر برنامه هفتم است که سیاست‌های کلی سلامت که بسیاری از آن در برنامه پنجم و ششم ترسیم شده، اما درصد تحقق آن کم بوده و باید تعیین تکلیف شود. برنامه هفتم باید دست بالا، قوی و مطابق با سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری اجرا شود و از آنجایی که من در تدوین این سیاست‌ها از قبل حضور داشتم، باید رد پا و تاثیر قوانین، در مصوبات مجلس و نظارت، پررنگ تر شود.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار