امید حاج محمدی در گفتگو با تابناک:
مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به مراقب‌های دامی در مقابل انواع بیماری‌های دام در سال ۹۸ گفت: در زمینه مراقبت بروسلوز به ۷۴ واحد مراجعه کننده داشتیم که بیش از ۱۵۳ هزار و ۸۸ معاینه دام سنگین صورت گرفت و مورد مثبتی نداشتیم.
کد خبر: ۸۵۷۷۷۲
تاریخ انتشار: ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 03 June 2020

 امید حاج محمدی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه از خدمات مراقبت سرمی مشمشه با مراجعه به ۲۹ واحد خبر داد و اظهار داشت: تعداد ۷۷۰ معاینه اسب را داشتیم که ۲۱ مورد آن مثبت و ۷۴۹ مورد منفی بوده است، در مورد مراقبت مشمشه (تست مالئین) در ۶ واحد مراجعه نیز بیش از ۵۰۰ دام تکسمی معاینه شدند و مورد مثبتی ثبت نشد.

 وی خاطر نشان کرد:پایش مراقبت سل (تست توبر کولین) با خدمات رسانی ۷۴ واحد در کرمانشاه انجام شد که از  ۲۳ هزار و ۵۴۰ معاینه دام سنگین گاو سه مورد مثبت و ۲۳ هزار و ۵۳۵ مورد منفی ثبت شده است.

حاج محمدی با بیان اینکه در مجموع کلیه مراقب‌های یاد شده در دام‌های سبک و سنگین به تعداد ۴۰ هزار و ۲۰۱ معاینه دام می‌رسد که در سال گذشته توسط کارشناسان دامپزشکی استان کرمانشاه انجام شده است.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در پایان گفت:از ابتدای سال ۹۸ با توجه به تشدید مراقبت‌های و علی رغم مشکلات موجود بیش از یک میلیون و ۶۴۶ هزار و ۱۸۲ معاینه گاو، گوسفند و گاومیش تا ۱۵ اردیبهشت صورت گرفته است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار