با تولید یک میلیون و 370 هزار تن شیر در سال، اصفهان در صدر تولید شیر کشور قرار دارد.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۲ 01 June 2020

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اصفهان که به مناسبت یکم ژوئن، دوازدهم خرداد، روز جهانی شیر به کارخانه پگاه اصفهان آمده بود گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۳۷۰ هزار تن شیر در استان اصفهان تولید شد که با سهم ۱۳ ممیز هفت دهم درصد، در صدر تولید شیر کشور است.
آقای مرادمند با بیان اینکه از هزارو ۹۷۳ دامداری صنعتی شیری و ۲۲ هزار و ۶۸۷ دامداری روستایی و نیمه صنعتی استان روزانه بین ۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳ هزار و ۸۰۰ تن شیر تولید می‌شود گفت: از این مقدار شیر روزانه هزار و ۱۵۰ تن فرآورده‌های لبنی و ۲ هزار و ۴۵۰ تن شیر خشک تولید می‌شود.
وی افزود: پارسال ۱۶ هزار تن محصولات لبنی شامل خامه، پودرآب پنیر، پنیر خامه آی و شیر تغلیظ شده به کشور‌های حوزه اوراسیا از جمله روسیه، مالزی، قرقیزستان، گرجستان، آذربایجان، سوریه و عراق صادر شده است که بیش از ۲۰ میلیون دلار آرز آوری با خود به همراه داشته است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی گفت: پارسال دو هزار تن شیر خشک صادر شدو امیدواریم امسال این میزان به ۱۰ هزار تن افزایش پیدا کند.
در این بازدید دکتر صفوی متخصص تغذیه هم با اشاره به خواص شیر و توصیه به مصرف روزانه ۴ لیوان شیر افزود: سرانه مصرف شیر در کشور برای هر فرد ۱۲۰ لیتر است که این عدد در دنیا بین ۱۶۰ تا ۳۵۰ لیتر است.
وی گفت: بعد از تخم مرغ شیر بهترین و کاملترین غذاست که برای درمان پوکی استخوان، برخی سرطانها، تقویت مادران باردار و تامین مواد مورد نیاز بدن در افراد در مرحله بلوغ بسیار ضروری است.
دکتر کشتکار معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان هم گفت: شیر تولید شده در استان در بهترین شرایط بهداشتی و با کیفیت‌ترین شرایط تولید و فرآوری تولید و به بازار عرضه می‌شود و بر روی تمام فرایند تولید این محصولات نظارت کامل وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار