مدیرکل تعاون روستایی استان اصفهان گفت: امسال در نتیجه بارندگی‌های خوب، شرایط عالی است و پیش‌بینی می‌شود در مجموع افزون بر 280 هزار تن گندم در این استان تولید شود.
کد خبر: ۸۵۷۳۵۵
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۱ 01 June 2020

محسن حاج‌عابدی افزود: پیش‌بینی می‌شود بر این اساس بیش از ۱۸۰ هزار تن گندم به ازای هر کیلوگرم ۲۵ هزار ریال از کشاورزان‌ استان اصفهان خریداری شود که تا کنون در اردستان نیز افزون بر یک‌هزار تن خرید تضمینی شده است.

وی بیان کرد: ۵۰ مرکز در حال حاضر در سطح استان اصفهان فعال هستند و نسبت به خرید دانه‌های روغنی و گندم اقدام می‌کنند که پرداخت مطالبات گندم‌کاران از سوی بانک کشاورزی انجام می‌شود و مشکلی در این زمینه نداریم.

مدیرکل تعاون روستایی استان اصفهان اضافه کرد: گندم اردستان امسال از کمیت و ‌کیفیت عالی برخوردار است و از نظر دانه‌بندی و تناژ کیفیت مطلوبی دارد.

وی یادآور شد: ۴۶۰ تشکل، تعاونی و اتحادیه با ۳۵۰ هزار نفر عضو در بخش‌های مختلف این استان فعالیت می‌کنند و امسال که با عنوان جهش تولید نام‌گذاری شده است، همه تلاش دارند تا شعار سال تحقق یابد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان نیز تشریح کرد: کار خرید تضمینی گندم‌ از دی سال گذشته آغاز شده است و ۳۹ مرکز مباشر خرید اداره غله هستند.

محمود ابراهیمی افزود: ۲ مرکز شهید موسوی و کاشان متعلق به اداره غله، خرید گندم‌ تضمینی را آغاز کردند که شهرستان‌های کاشان، آران و بیدگل، نطنز، اردستان، نایین و خور را زیر پوشش دارد و ۱۰ کارخانه آرد  نیز به صورت مستقل کار خرید گندم را انجام می‌دهند.

وی با بیان اینکه کیفیت گندم اردستان بسیار عالی است و با محصول وارداتی رقابت می‌کند، اضافه کرد: مرکز مهر مهاباد تا کنون یک‌هزار و ۵۰۰ تن گندم کشاورزان منطقه را خریداری کرده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان اصفهان با تاکید بر اینکه پول کشاورزان به هنگام پرداخت خواهد شد، اظهارداشت: پیش‌بینی می‌شود امسال افزون بر ۱۷۰ هزار تن گندم در سطح این استان خریداری شود که پنج هزار تن آن در اردستان تولید می‌شود.

به گفته وی، ماهانه‌ ۴۰ هزار تن گندم از سوی اداره غله برای تولید آرد به کارخانه‌های استان اصفهان تحویل و به صورت آرد یارانه‌ای و آزاد بین نانوایان و دیگر صنف‌ها توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: ۴۰ درصد گندم مورد نیاز استان اصفهان به دلیل کمبود آب در خود این استان تولید و ۶۰ درصد نیازها از دیگر نقاط کشور و گندم وارداتی تامین می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار