رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج با اشاره به بازار داغ فروش پوشاک نامتعارف در فضای مجازی، گفت: بسیاری از پوشاک نامتعارف تولید داخل است.
کد خبر: ۸۵۷۱۲۰
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۱ 01 June 2020

به گزارش «تابناک البرز»؛ میراسماعیل صدیق با اشاره به شیوع ویروس کرونا که منجر به تعطیلی بازار شد، گفت: در ایام تعطیلی بسیاری از واحدهای صنفی فروش مناسبی نداشتند و همین موضوع باعث مشکلاتی در پرداخت اجاره بها شد.
وی با اشاره به اینکه برخی از مالکان اجاره بهای چند ماه اخیر را با تأخیر دریافت کردند یا بخشی از آن را بخشیدند، گفت: از مسئولان استانی تقاضا می‌کنیم با اعمال معافیت مالیاتی یا معافیت پرداخت عوارض صنفی از فروشندگان حمایت کنند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج گفت: اگر تسهیلات با بهره کم برای فروشندگان در نظر گرفته شود، تأثیر زیادی در جبران کسری فروش آنها دارد.

صدیق در بخش دیگری با اشاره به اهمیت ورود تولیدکنندگان ایرانی به حوزه برند سازی، گفت: در این خصوص برای فروشندگان صنف پوشاک کلاس‌های آموزشی برگزار می‌کنیم.
وی با تاکید بر تأثیر توسعه سطح تولید پوشاک ایرانی بر افزایش سطح اشتغال، گفت: وقتی کالای ایرانی تولید شود، در قالب آن کارگران زیادی در کارگاه‌ها و کارخانه‌ها و یا در زمینه پخش و عرضه این محصولات مشغول به کار می‌شوند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج در خصوص اهمیت برگزاری جشنواره مد و لباس بر مبنای حضور طراحان عفاف و حجاب نیز توضیح داد: در جریان برگزاری چنین رویدادهایی کارهایی که برای نخستین بار در این قالب طراحی و تولید شده در معرض نمایش عموم گذاشته می‌شود و فرصتی برای تولیدکنندگان است تا کارهای جدید خود را معرفی کرده و با خلاقیت در تنوع تولیدات در برندسازی خوش بدرخشند.

صدیق با اشاره به اینکه روزهای گرم سال از راه رسیده و مانند سال‌های قبل به یقین با عرضه پوشاک نامتعارف و مخالف با فرهنگ ایرانی - اسلامی روبرو خواهیم شد، افزود: در این میان بازار فروش این قبیل البسه از طریق شبکه‌های مجازی داغ است و هر پوششی که از نظر اتحادیه‌های پوشاک غیرمجاز است از این طریق برای فروش عرضه می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در راستای جلوگیری از فروش پوشاک متعارف از طریق شبکه‌های مجازی نیاز به همکاری هرچه بیشتر پلیس فتا است، گفت: در این میان اقداماتی نیز برای جلوگیری از عرضه و فروش این نوع پوشاک در بساط دستفروشان داشته ایم اما متأسفانه برخی از دستفروشان از سمت افرادی حمایت می‌شوند و این دست ما را در برخورد با دستفروشان کوتاه می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف پوشاک فروشان کرج با اشاره به اینکه علاوه بر شبکه‌های فروش مجازی، شوهای لباس خانگی و زیرزمینی نیز روش‌های دیگر برای عرضه پوشاک غیرمتعارف است، افزود: بسیاری از این البسه‌ها تولید داخل است به عبارتی تولیدکنندگانی هستند که در قالب فعالیت‌های زیرزمینی این سفارشات را تولید می‌کنند.

صدیق در پایان با بیان اینکه بالا بردن کیفیت کار و برندسازی در صنف پوشاک نقش مهمی در مقابله با عرضه پوشاک غیرمتعارف و خلاف فرهنگ ایرانی - اسلامی دارد، گفت: طراحی خوب و با رنگ بندی متنوع باید در تولیدات ایرانی به کار برده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار