کد خبر: ۸۵۷۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۳۲ 01 June 2020
 

مهم‌ترین حوادث امروز را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، مهم‌ترین حوادث امروز (دو شنبه ۱۲ خرداد ۹۹) استان گیلان را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

آزاد سازی ۲ هزار متر از اراضی ملی

نسرین غزنوی، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا از آزادسازی ۲ هزار متر مربع اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

اوگفت: یک فرد متخلف در روستای قره سو اراضی ملی را تصرف کرده بود و امروز با پیگیری حقوقی، به آزادی زمین‌ها و دستگیری و معرفی وی به دادگاه اقدام شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا افزود: وسعت اراضی ملی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و جنگل‌های این شهرستان پوشیده از درختان بلوط، راش، توسکا، ممرز، نمدار، ملج، لیلکی، انجیلی، آزاد، افرا، گردو، شیردار، گیلاس وحشی، فندق، شمشاد جنگلی و ون است.

پیدا شدن جسد کارگر مفقود شده آستارایی

حسین خورشیدی، رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: جسد کارگر ساختمانی که در حین بازگشت از محل کار خود در روستای شاغوله گم شده‌بود، با تلاش امدادگران، نیرو‌های هنگ مرزی و اهالی محل کشف شد.

او افزود: شامگاه روز گذشته کارگر ۳۹ ساله‌ای که به همراه پدرش روی ساختمانی در روستای شاغوله بخش مرکزی آستارا مشغول کار بود، بعد از پایان کار و هنگام بازگشت از روستا، از پدر خود جدا شده بود.

رئیس جمعیت هلال احمر آستارا گفت: پدر متوفی که تاکسی تلفنی خواسته بود، بعد از مدتی معطلی، به تصور اینکه پسرش از راه دیگری به خانه رفته است، سوار تاکسی شده و به خانه مراجعه کرده بود و به محض اطلاع از گم شدن فرزند، موضوع را به هلال احمر گزارش کرد.

حسین خورشیدی افزود: امدادگران، نیرو‌های هنگ مرزی و اهالی روستا از شب گذشته به جستجوی گمشده پرداخته و امروز جسد او را در دره‌ای در نزدیکی روستا پیدا کرده و برای تشخیص علت مرگ، به پزشکی قانونی تحویل دادند.

کشف بیش از ۳۶ کیلو گرم تریاک در آستانه اشرفیه

سرهنگ علی احمدپور، سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان گفت: در پی دریافت گزارش مردمی مبنی بر فعالیت یک قاچاقچی در زمینه تهیه و توزیع موادمخدر در استان، بررسی موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

او با بیان اینکه پس از انجام تحقیقات نامحسوس صحت موضوع برای پلیس محرز و خودرو پژو پارس متهم حین تردد در شهر آستانه‌اشرفیه شناسایی و توقیف شد، افزود: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان در بازرسی از خودرو متهم، ۲۱ کیلو و ۵۰۰ گرم موادمخدر از نوع تریاک را کشف کردند.

سرپرست پلیس مبارزه با موادمخدر گیلان گفت: در همین ارتباط قاچاقچی ۳۷ ساله دستگیر و با تشکیل پرونده به مرجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ احمدپور در ادامه با اشاره به اینکه در عملیاتی دیگر، قاچاقچی که در پوشش مسافر یک اتوبوس در حال وارد کردن موادمخدر به شهرستان رشت بود، مورد شناسایی قرار گرفت، افزود: در بازرسی از کیف همراه وی ۱۵ کیلوگرم تریاک کشف و متهم این پرونده که یک خانم ۲۷ ساله بود، دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شد.

سقوط مرگبار کارگر ساختمان در رشت

شهرام مومنی، سرپرست سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رشت گفت: حادثه سقوط آهن آلات ساختمانی و محبوس شدن کارگر جوان به مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ این سازمان اطلاع داده شد.

او با بیان این که با دریافت این خبر چهار آتش نشان و افسر ارشد به همراه یک دستگاه خودروی نجات به محل حادثه اعزام شدند، افزود: عدم رعایت نکات ایمنی در حین کار بکسل و انتقال آهن آلات ساختمانی، موجب سقوط مصالح ساختمانی بر روی کارگر ۳۲ ساله و مرگ او شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار