رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: از شخص شهردار درخواست تشکیل ستاد بحران آب را قبل از ورود به فصل تابستان دارم تا با شرایط مطلوبی آماده مواجهه با بحران احتمالی و ۱۱۰ روزه کم‌آبی باشیم.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۵ 31 May 2020

کوروش خسروی در یکصد و بیست و چهارمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بحرانی خواندن وضعیت آب اصفهان، اظهار کرد: اکنون تنها ۶۱۷ میلیون متر مکعب از حجم سد زاینده‌رود یعنی ۴۵ درصد آن پر شده که نشان از وضعیت نامناسب ذخایر آبی اصفهان دارد.

وی با بیان اینکه حوضه آبریز زاینده‌رود برخلاف دیگر نقاط کشور وضعیت بارشی مناسبی را تجربه نکرده، افزود: بارش‌های سال جاری کمتر از ۱۳ درصد میانگین بارشی و ۴۵ درصد کمتر از سال گذشته بوده است.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: اکنون خروجی سد زاینده‌رود هفت متر مکعب در هر ثانیه بیش از ورودی آن است که این میزان در ادامه نشان از کاهش حجم ذخیره آب زاینده‌رود دارد.

وی ادامه داد: در سال ۹۷ بحران مشابهی را تجربه کردیم بنابراین لازم است همه استانداردهای آن سال، برای تابستان سال جاری بکار گرفته شود بنابراین از شخص شهردار درخواست تشکیل ستاد بحران آب را قبل از ورود به فصل تابستان دارم تا با شرایط مطلوبی آماده مواجهه با بحران احتمالی و ۱۱۰ روزه کم‌آبی باشیم.

خسروی خاطرنشان کرد: در سال ۹۷، دستورالعملی برای اجرای آب نماها توسط معاونت خدمات شهری اجرا شد تقاصا دارم این اقدامات مجدداً مورد توجه باشد؛ همچنین نیاز است برای ارتقای فرهنگ بهینه‌سازی مصرف آب، معاونت فرهنگی و روابط عمومی شهرداری نیز اقدامات لازم را انجام دهد.

وی اضافه کرد: در جریان آخرین وضعیت طرح‌های آبرسانی نیستم اما از نمایندگان مجلس و مدیریت استان خواستارم پیگیر تحقق قولی که به مردم اصفهان مبنی بر بهره‌برداری از سد و تونل سوم کوهرنگ تا پایان سال ۹۹ داده شده، باشند.

منبع: ایمنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار