مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی امسال استقبال کشاورزان بیشتر از گذشته خواهد بود، سال گذشته در مجموع ۸۷ هزار تن گندم خریداری کردیم که برای امسال ۱۷۰ تن پیش‌بینی می‌شود.
کد خبر: ۸۵۶۹۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵ 31 May 2020

پیمان فیروزنیا با اشاره به وضعیت کشاورزی استان در یک سال گذشته اظهار داشت: سطح زیرکشت گندم استان اصفهان بالغ بر ۷۸ هزار هکتار بوده که از این میزان ۶۰ هزار هکتار آبی و ۱۸ هزار هکتار به صورت دیم هستند. 

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به آغاز برداشت گندم ادامه داد: برداشت گندم در مناطق گرم استان این روزها آغاز شده و برآوردها نشان می‌دهد کشاورزان اصفهانی امسال حدود ۳۰۰ هزار تن گندم تولید کنند.

وی در رابطه با خرید گندم از کشاورزان عنوان کرد: با توجه به افزایش نرخ خرید تضمینی از  هزار و ۷۰۰ به ۲ هزار و ۵۰۰ تومان امسال استقبال کشاورزان بیشتر از گذشته خواهد بود، سال گذشته در مجموع ۸۷ هزار تن گندم خریداری کردیم که برای امسال ۱۷۰ تن پیش‌بینی می‌شود که رشد دو برابری را نشان می‌دهد.

فیروزنیا از تولید بذر گندم در  هزار و۸۰۰ هکتار از مزارع استان خبر داد و افزود: از این زمین‌ها حدود ۷ هزار تن بذر گندم برداشت می‌شود که برای کشت سال آینده در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در خصوص تولید جو یادآور شد: امسال به دلیل آبی که در اختیار کشاورزان قرار گرفت پیش‌بینی می‌کنیم تولید جو با رشد ۶۶ هزار تنی نسبت به سال گذشته به ۲۵۰ هزار تن برسد.

وی با بیان این که برداشت جو از اواسط اردیبهشت آغاز شده اضافه کرد: نرخ خرید تضمینی برای هر کیلو جو  هزار و ۶۳۰ تومان است و با توجه به این که در بازار آزاد با قیمت بالاتری از کشاورز خرید انجام می‌شود هنوز ورود نکرده‌ایم، اما این آمادگی وجود دارد تا به محض کاهش قیمت در بازار به قیمت مذکور از کشاورز خریداری کنیم.

فیروزنیا با اشاره به آغاز زمان برداشت کلزا از اواسط خرداد اظهار کرد: ۸۳۰ هکتار از مزارع استان اصفهان به کشت کلزا اختصاص یافته که افزایش ۶۰ درصدی نسبت به سال قبل داشته، جهاد کشاورزی آمادگی خرید ۲ هزار تن کلزا با قیمت تضمینی ۴ هزار و ۶۶۰ تومان را دارد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در پایان خاطرنشان کرد: در کل استان اصفهان ۵۷۰ هزار هکتار زمین زراعی و باغی وجود دارد که ۴۸۰ هکتار از آن زراعی است، سالانه بسته به میزان آب اختصاص یافته بخشی از این زمین‌ها کشت نمی‌شود، پیش‌بینی می‌شود در سال ۹۹ مجموع تولیدات زراعی استان به ۴.۵ میلیون تن برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار