رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کاشان گفت: مدیر یک واحدصنعتی در شهرستان به جرم تهدید علیه بهداشت عمومی به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم شد.
کد خبر: ۸۵۶۹۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۰ 31 May 2020

حسین خادمی اظهار کرد: در راستای پایش واحدهای صنعتی شهرستان کاشان، تخلیه فاضلاب صنعتی یک واحد کارگاهی در محیط زیست، از طریق طرح شکایت در دستگاه قضایی مورد پیگیری قرار گرفت.

وی افزود: پس از طی مراحل دادرسی، قاضی پرونده به لحاظ دفاع بلاوجه متهمان و سایر سندهای اثباتی، جرم انتسابی به ایشان را محرز دانسته و با استناد به ماده ۱۳۷ و ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی به دلیل تکرار جرم، متهم را به ۱۳ ماه حبس تعزیری محکوم کرد.

رئیس اداره حفاظت محیط‌زیست شهرستان کاشان، تصریح کرد: هر اقدامی‌ که‌ تهدید علیه‌ بهداشت‌ عمومی و محیط زیست‌ شناخته‌ شود بر اساس ماده ۶۸۸ قانون مجازات اسلامی ممنوع‌ است و مرتکبان چنانچه طبق قوانین خاص مشمول مجاز ‌شدیدتری نباشند به حبس تا یک سال محکوم خواهند شد.

خادمی گفت: طبق قانون منظور از آلودگی محیط زیست عبارت است از پخش یا آمیختن مواد خارجی به آب یا هوا یا خاک یا زمین به میزانی که کیفیت فیزیکی،‌ شیمیایی یا بیولوژیک آن را  به‌طوری تغییر دهد که به حال انسان یا سایر موجودات زنده یا گیاهان یا آثار یا ابنیه مضر باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار