مالک باشگاه تراکتور گفت: تاکنون حدود 110 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، البته یکسری ایرادات در قراردادهای بازیکنان داشتیم، گاهاً متضرر هم شده‌ایم تاکنون درآمدی هم نداشته‌ایم.
کد خبر: ۸۵۶۸۵۲
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۶ 31 May 2020

به گزارش تابناک تبریز، به نقل از سایت تراکتور، محمدرضا زنوزی مطلق در گفت و گویی ضمن تسلیت فرا رسیدن سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره)، اظهار کرد: من هوادار دو تیم تراکتور و ماشین‌سازی هستم و به عنوان هوادار این دو تیم صحبت می‌کنم، این دو تیم تحت مالکیت شرکت‌های تابعه گروه سرمایه‌گذاری خود هستند، البته هواداران تراکتور و ماشین‌سازی مالکان تیم‌های خود هستند و من دست تک تک‌شان را می‌بوسم.

وی در خصوص بیانیه‌ چهار باشگاه خصوصی فوتبال ایران بیان کرد: بیانیه‌ای صادر کرده و دیدگاه‌های مدیران چهار باشگاه خصوصی را به مردم و مسئولان اعلام کرده‌ایم، مثل اینکه گوش شنوایی وجود ندارد. دیدگاه ما همان مواردی است که در بیانیه نوشته شده است.

زنوزی با تاکید بر اینکه پروتکل‌های فیفا و سازمان بهداشت جهانی باید رعایت شود، بیان کرد: با شرایط موجود، به این زودی‌ها این پروتکل در باشگاه‌ها، زمین‌های فوتبال و سایر اماکن درگیر اجرا نمی‌شود. بنده سخنان آقای نکونام را هم گوش دادم، دیدگاه‌های بسیار خوبی داشتند و حرف‌مان یکی است. برخی تیم‌ها مثل چهار باشگاه خصوصی حرفشان را می‌زنند، ولی بعضی دیگر از باشگاه‌ها، به دلیل وابستگی مدیران و مربیانشان به دولت، نمی‌توانند حرفشان را بزنند.

مالک تراکتور با بیان اینکه مسؤولان فدراسیون در مواقع نیاز، پشت فیفا قایم می‌شوند و گاهی هم منافع ملی را عَلَم می‌کنند، گفت: چنین کاری که ممکن نیست، یا باید وابسته به فیفا و اصول و سیاست‌های آن باشید و یا نباشید! اساسنامه‌ها را هم همین‌طوری ارسال کرده‌اند که برگشته است. حرف‌مان این است که پروتکل‌های فیفا را رعایت کنید ما در خدمت شما هستیم و چیز اضافی نمی‌خواهیم.

وی افزود: هیچ‌کدام از اعضای مجمع در جریان اصلاح اساسنامه نبودند که ضرورت داشت از اعضای مجمع تأئیدیه می‌گرفتند و یا نظرات باشگاه‌ها را جلب می‌کردند. شما نماینده باشگاه‌ها هستید، ما برده شما نیستیم که هر کاری دلتان می‌خواهد انجام دهید.

زنوزی در ادامه اظهاراتش خاطرنشان کرد: گویا سازمان بازنشستگی از میدان فاطمی به خیابان سئول نقل مکان کرده! هر کسی که می‌رود، با نام «مشاور» باز می‌گردد، فوتبال ملک شخصی شما نیست، توان شما در این حد بود که فوتبال را به این سطح رسانده‌اید، اگر نمی‌‌توانید، جای خود را به جوانان بدهید تا فوتبال را اداره کنند. مگر قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان وجود ندارد؟ هر کس که می‌رود از درب پشتی به عنوان مشاور برمی‌گردد.

وی که با رادیو ورزش گفت و گو می‌کرد، در پاسخ به این سئوال که آیا شما موفق به دیدن یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال شده‌اید؟ اظهار کرد: آقایان از روز گذشته دنبال ما افتاده‌اند. بنده قبل از دیروز، چند بار به آقای بهاروند زنگ زدم که جواب نداد. ما که مسئولان را ندیدیم، زمان تصمیم‌گیری باید باشگاه‌ها را دور هم جمع می‌کردند.

زنوزی در بخش پایانی اظهاراتش یادآور شد: من هم با پیشنهاد آقای نکونام موافق هستم، به‌جای اینکه اکنون 9 بازی انجام داده و سپس برای شروع لیگ بعدی دو ماه استراحت کنیم، 39 بازی را یکجا برگزار کنیم. چرا که در حال حاضر تیم‌های تبریزی و نساجی می‌توانند با پرواز چارتر به شهرهای دیگر بروند، آیا سایر تیم‌ها هم می‌توانند با این شرایط سفر کنند؟ چه تضمینی وجود دارد که تیم رقیب پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده است؟ حرفم این است که تیم‌های شهرستانی در دسته‌‌های پایین‌تر در دورترین نقطه ایران هم هموطن ما هستند، شاید قیمت بازیکنان باهم متفاوت باشد، ولی جان تمامی انسان‌ها یکسان است. متاسفانه آقایان همه چیز را به سخره گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه خواستۀ ما رعایت صحیح پروتکل‌ها است، خاطرنشان کرد: دنبال این نیستیم که قهرمان چه تیمی شود، مسأله ما قهرمانی و جام فلزی نیست. من به تمامی هواداران فوتبال احترام قائلم، ولی هواداران بدانند که این شکل مدیریت در فوتبال، به ضرر دو تیم تهرانی خواهد بود. اگر ما می‌خواهیم صنعت فوتبال را ایجاد کنیم، راه و روش‌ آن چنین نیست.

زنوزی در خصوص اصلاح اساسنامه فدراسیون فوتبال، گفت: آقایان اساسنامه را بر مبنای حضور خود در فوتبال و بهره‌برداری خودشان می‌نویسند؛ این درحالی‌ست که اساسنامه باید برای فوتبال کشورمان نوشته شود، من همیشه خیلی رک و بی‌تعارف حرف میزنم، با هر مصاحبه‌ من، یکسری از رسانه‌ها علیه من می‌نویسند که با این کار مشکلی ندارم؛ چرا که نمی‌توانم در مقابل برخی اتفاقات که به ضرر فوتبال ملی است، سکوت کنم. 

مالک باشگاه تراکتور اضافه کرد: خطاب به کسانی که به من هجمه می‌آورند، می‌گویم که کدام یکی از شما، بیشتر از بنده برای فوتبال ملی خدمت کرده‌اید؟ هیچ‌کس نمی‌تواند من را به این موضوع متهم کند که حرف‌هایم را «به خاطر منافع تراکتور و ماشین سازی می‌زنم»، من به خاطر فوتبال کشور و تیم‌های شهرستانی این حرف‌ها را می‌زنم، نمی‌شود که زمان حرف زدن، عده‌ای همیشه محکوم کنند! طی گفت‌وگوی قبلی، بنده راجع به درآمد کشورهای مختلف در زمینه حق پخش تلویزیونی، اشتباه لفظی داشتم که همه هجمه آوردند، رقم اشتباه بود، ولی چنین درآمدهایی وجود دارد. چهار باشگاه در کشورمان برای فوتبال هزینه می‌کنند و بقیه از فوتبال می‌خورند! بیش از 80 میلیون نفر در پول‌هایی که برای سایر تیم‌ها هزینه می‌شود، سهیم هستند.

وی در پاسخ به این سوال که چقدر تاکنون برای تراکتور هزینه کرده‌اید؟ گفت: دقیقاً رقمی که هزینه کرده‌ام را به یاد ندارم، البته قراردادهای ما شفاف بوده و به خاطر خصوصی بودن، قرار نیست به کسی هم جواب پس بدهیم، تاکنون حدود 110 میلیارد تومان هزینه کرده‌ایم، البته یکسری ایرادات در قراردادهای بازیکنان داشتیم، گاهاً متضرر هم شده‌ایم شاید کلاه هم سرمان رفته است؛ ولی با این حال بشر جایزالخطاست. تاکنون درآمدی هم نداشته‌ایم، البته یکی از برنامه‌های اقتصادی‌مان را از طریق طراحی و اجرای یک اپلیکیشن پیگیری می‌کنیم.

زنوزی با بیان اینکه شرکت‌هایی در حاشیه‌ی فوتبال مصرانه به دنبال برگزاری مسابقات هستند، اظهار کرد: این شرکت‌ها با لابی و فشار رسانه‌ای به دنبال برگزاری مسابقات هستند؛ چرا که مسابقات برای آنان سود دارد و برای باشگاه‌ها هیچ منفعتی ندارد. این شرکت‌ها که در حاشیه فوتبال هستند، بیشتر از باشگاه‌ها درآمد کسب می‌کنند.

وی با اعلام آمادگی برای واگذاری امتیاز باشگاه ماشین‌سازی تبریز، خاطرنشان کرد: بدون هیچ چشم‌داشتی امتیاز این باشگاه را به متقاضیان واگذار کرده و کمک هم می‌کنم، هر کس بیاید، بنده با مدیرعامل کارخانه ماشین سازی هم برای واگذاری باشگاه کارخانه، صحبت کرده‌ام ولی آمادگی نداشتند.

زنوزی در پایان خواستار تدوین برنامه‌ای برای فوتبال کشورمان شد و افزود: البته دوستان این کاره نیستند و تاکنون هر خدمتی که کرده‌اند، دستشان درد نکند، بعد از این در خانه‌هایشان بنشینند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار