کد خبر: ۸۵۶۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۶ 31 May 2020

اهواز یکی از کلان‌شهرهای ایران است که بیش از یک میلون و پانصدهزار نفر جمعیت دارد. از طرفی اصفهان هم یکی از بزرگ‌ترین ‌شهرهای ایران است که نزدیک به سه میلیون جمعیت را در خود جای داده است. این دو شهر مرکز استان خوزستان و اصفهان نیز هستند؛ از این‌ رو بلیط اتوبوس اهواز اصفهان علی بابا همیشه پرطرفدار است و شرکت‌های مسافربری زیادی در این مسیر فعالیت می‌کنند.

با اتوبوس به اصفهان برویم

البته شما از اهواز به اصفهان گزینه دیگری هم دارید و آن خرید بلیط هواپیما است که کمی گران‌تر از بلیط اتوبوس است. توجه کنید در زمان شما صرفه‌جویی خواهد شد اما گران بودنش پای خودتان حساب خواهد شد. از این رو بیشتر مردم ترجیح می‌دهند از بلیط اتوبوس استفاده کنند. ناگفته نماند که اتوبوس جذابیت‌های دیگری هم دارد. شما می‌توانید از مناظر زیبا لذت ببرید و البته کمی هم خسته شوید.

در مسیر اهواز به اصفهان انواع اتوبوس با توجه به قیمت بلیط وجود دارد. از اتوبوس‌های معمولی گرفته تا اتوبوس‌های ویژه با صندلی‌های تخت‌شو و مانیتور جداگانه که محیطی راحت را برای مسافرت شما فراهم می‌آورد و قیمت آن‌ها به مراتب از بلیط هواپیما پایین‌تر است. پس نگرانی چندانی برای خرید بلیط اتوبوس اهواز به اصفهان از علی بابا نداشته باشید.

فاصله اهواز تا اصفهان

چرا مسافران زیادی از اهواز به اصفهان می‌روند؟

جدای از جمعیت زیاد، خوزستان به گرمایش مشهور است و اهواز هم که بارزترین گزینه برای این گرما است؛ از طرفی در دامنه‌های شرقی زاگرس فصول سرد بسیاری می‌توان یافت این مساله هم یکی دیگر از دلایل پرتردد بودن مسیر اهواز به اصفهان است. در این مقاله می‌خواهیم فاصله اهواز تا اصفهان را با یکدیگر مرور کنیم و علاوه بر این، با روشی راحت‌تر بلیط اتوبوس اهواز اصفهان را خریداری کنیم. همه اینها را که گفتیم فارغ از جاذبه‌های طبیعی ریز و درشت شهر اصفهان است؛ از زاینده‌رود و عالی قاپو گرفته تا منار جنبان و میدان نقش جهان. روستاهای اطراف و خنکی آب‌و هوا را هم اضافه کنید. البته در چند شهر اصفهان هم خوزستانی‌های زیادی حضور دارند.

فاصله اهواز تا اصفهان

مسیر اهواز به اصفهان

نزدیک‌ترین مسافت جاده‌ای اهواز به اصفهان 520 کیلومتر است و در این مسیر شما از رشته‌ کوه‌های زاگرس عبور خواهید کرد. در این مسیر اتوبوس شما از چند شهر خواهد گذشت. پس از خروج از اهواز به سمت شمال شرقی حرکت می‌کنید تا به شهرهای کوچک گزین و باغملک برسید. با عبور از این دو شهر به ایذه خواهید رسید و سپس دهدز. شما هنوز در استان خوزستان هستید. مقصد بعدی شما لردگان است در استان چهارمحال و بختیاری که شهری سرسبز و تقریبا کوهستانی است. سپس اتوبوس شما به سمت بروجن حرکت خواهد کرد؛ شهری سرسبز در زاگرس مرکزی و از آنجا به سمت استان اصفهان خواهید رفت و بعد از عبور از زرین شهر و فولاد شهر به شهر اصفهان می‌رسید.

مطالعه بیشتر درباره هتل‌ها و اقامت در سفر : بهترین هتل در شهرهای ایران

در این مسیر از جاده‌های مختلفی عبور خواهید کرد که البته به جز در قسمت میانی مسیر، جاده‌ای هموار در انتظار شما خواهد بود. در نتیجه بلیط اتوبوس اصفهان اهواز برای شما سفر چندان خسته‌کننده‌ای به بار نخواهد آورد. زمانی هم که سرعتتان کم شد، اگر خواب نباشید بهتر است. چون می‌توانید کوهستان‌ها و آبادی‌های سرسبز زیادی را ببینید که خالی از لطف نیست. فاصله زمانی میان این دو شهر تقریبا هشت تا نه ساعت است؛ البته با در نظر گرفتن توقفی که اتوبوس در میانه مسیر برای رفع خستگی مسافران دارد.

مسیر دیگری هم برای رفتن به اصفهان وجود دارد که از لرستان می‌گذرد. در این مسیر شما از اندیمشک به سمت خرم‌آباد و الیگودرز در استان لرستان خواهید رفت و از آنجا از نجف آباد وارد اصفهان می‌شوید. البته این جاده طولانی‌تر است و کمتر توسط رانندگان انتخاب می‌شود.

تهیه بلیط

در هردو شهر اصفهان و اهواز، چند پیایانه مسافربری وجود دارد. پیش از هر چیز در خرید بلیط توجه کنید کدام پایانه را انتخاب خواهید کرد. در شهر اهواز دو ترمینال سیاحت و تپه به سمت اصفهان اتوبوس دارند.

 پایانه سیاحت در قسمت غربی رود کارون و ترمینال تپه در قسمت شرقی قرار دارد. مقصد بلیط اتوبوس اهواز به اصفهان هم دو ترمینال صفه (در بزرگراه شهید کشوری) و ترمینال کاوه در خیابان کاوه است.

برای خرید راحت‌تر بلیط اتوبوس می‌توانید به سایت علی بابا بروید؛ احتمالا برای مسافرت‌های قبلی‌تان در این سایت ثب‌نام کرده‌اید. اگر هم اولین‌باران است زیاد نگران نباشید شما طی یک الی سه دقیقه می‌توانید در این سایت ثبت‌نام کنید و سپس آدرس مبدا و مقصد خود را انتخاب کنید. پس از جستجو لیست تمامی سفرها پیش‌روی شما است. با توجه به زمان حرکت و اطلاعات تکمیلی نسبت به ترمینال مبدا بلیط مورد نظرتان را انتخاب کنید. کافی است یک کارت بانکی دارای رمز دوم داشه باشید. پس از پرداخت و تکمیل فرایند خرید، شما بلیط اتوبوس اهواز اصفهان را در اختیار دارید. سعی کنید کمی زودتر از حرکت اتوبوس در پایانه باشید. امکانات رفاهی برای انتظار شما فراهم است و نگرانی از این بابت نداشته باشید. می‌توانید به راحتی به اصفهان بروید و پس از رسیدن به پایانه صفه یا کاوه به مقصدتان بروید و از جاذبه‌های زیبای این شهر استفاده کنید.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار