کد خبر: ۸۵۶۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۹ 31 May 2020
 

رئیس بسیج جامعه پزشکی کشور در خصوص اقدامات این سازمان در دوران شیوع ویروس کرونا توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم متولیان رئیس بسیج جامعه پزشکی  کشور صبح امروز در برنامه تلویزیونی صبح بخیر ایران با اشاره به فعالیت تیم‌های بسیج جامعه پزشکی اظهار کرد: در شرایط عادی تیم‌های سازمان بسیج جامعه پزشکی در قالب کانون‌های شهید رهنمون اقدام به خدمت رسانی در مناطق مختلف کشور از جمله حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم و کمتر برخوردار کرده است و در شرایط شیوع بیماری کرونا سازمان بسیج جامعه پزشکی اقدام به اعزام پزشک و پرستار به مناطق مورد نیاز می‌کند.

او ادامه داد: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ۱۸۰ هزار عضو دارد و با شیوع بیماری کرونا این سازمان تیم‌های خود را به استان‌های قم، کاشان و گیلان اعزام کرده است.

اعزام پزشک و پرستار به مناطق محروم در هنگام شیوع کرونا

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم پاسخ دادن به سوالات مردم در خصوص بیماری کرونا در قالب طرح ۴۰۳۰ بود به طوری که ۳۵۰ هزار نفر جهت آموزش مردم در این زمینه مشارکت داشتند. هر جایی که ما احساس کمبود نیرو می‌کردیم با همکاری وزارت بهداشت پزشک عمومی، متخصص و پرستار به مناطق محروم و مورد نیاز اعزام می‌شد.

متولیان با اشاره به اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور ۱۵ هزار تخت نقاهتگاهی در مناطق مختلف کشور راه اندازی کرده است، افزود: سپاه پاسداران امکانات و تخت ها را در اختیار ما قرار داده و وزارت بهداشت اقدام به تدوین راهنما‌های بالینی در زمینه بیماری کرونا کرده است.

او با اشاره به انتشار مقاله‌ای مبنی بر لخته شدن خون بر اثر بیماری کرونا گفت: مردم نباید به شایعات فضای مجازی توجه کنند.

متولیان ادامه داد: در زمینه بیماری واگیر و شناسایی بیماران ویژه اتباع خارجی در حاشیه شهر‌ها تیم‌های بسیج جامعه پزشکی اقدامات خوبی را انجام می‌دهند به طوری که در روز‌های آخر هفته این تیم‌ها در کوره‌های آجرپزی اقدام به بیماریابی در زمینه بیماری‌های واگیر در بین اتباع خارجی می‌کنند.

او با اشاره به اینکه سازمان بسیج جامعه پزشکی اقدام به واردات کیت و دستگاه‌های سیار مورد نیاز در روزهای کرونایی کرده است، افزود: تیم‌های روانشناختی ما از خانواده‌های آسیب دیده حمایت‌های لازم را انجام داده است. یکی از برنامه‌های ما سازماندهی نیرو‌ها برای دوران پسا کرونا است.

متولیان در پایان بیان کرد: سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور اقدام به جمع آوری کمک‌ در زمینه تجهیزات مورد نیاز بیمارستان‌ها کرده است و یک همدلی خوبی بین سازمان‌های مختلف در جریان شیوع بیماری کرونا در کشور ابجاد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار