با راه اندازی سامانه شهروندسپاری خدمات حوزه شهرسازی به شهروندان با عنوان سامانه اصفهان نما، 34 خدمت تخصصی حوزه شهرسازی از طریق این سامانه به آدرس my.isfahan.irبه شهروندان ارائه می شود و شهروندان برای انجام این خدمات دیگر نیازی به مراجعه حضوری نداشته و می توانند از داخل منازل خود خدمات را به صورت غیرحضوری دریافت کنند.
کد خبر: ۸۵۶۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۶ 30 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، مناطق 6، 7، 8 و 12 پایلوت اجرای این طرح هستند. از این رو شهردار اصفهان به همراه رییس شورای شهر، از منطقه 7 شهرداری اصفهان بازدید کرد تا از نحوه اجرای این سامانه و مشکلات مردم در این خصوص آگاهی یابد.
بازدید شهردار و رییس شورای شهر در پی درخواست شهروندان
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه این بازدید با بیان اینکه این بازدید متاثر از درخواست ها و صحبت های شهروندان انجام شد، اظهار کرد: با توجه به اینکه موضوع شهر الکترونیک و شهرداری الکترونیک هم اکنون در حال اجرا است و توسط مدیریت شهری پیگیری می شود دغدغه هایی پیرامون این موضوع وجود داشت که به همین دلیل تصمیم گرفتیم به صورت میدانی به همراه شهردار از روند اجرای امور بازدیدی داشته باشیم و برای رفع نواقص و مشکلات، تصمیمات لازم اتخاذ شود.
علیرضا نصر تصریح کرد: محاسن و معایبی در راستای الکترونیکی شدن برخی خدمات شهرداری وجود دارد اما حسن اجرای این کار این است که شهروندانی که تمایل دارند می توانند بدون مراجعه به شهرداری بسیاری از کارهای خود را به صورت اینترنتی انجام دهند که این اتفاق بسیار خوبی است.
وی اضافه کرد: گزارشاتی که از کارمندان، شهرداران و عوامل اجرایی شهرداری گرفته می شود با بررسی های میدانی مطابقت داده می شود تا بفهمیم این گزارشات با چیزی که مشاهده می شود چه میزان فاصله داشته دارد.
رییس شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با وجود مقاومت هایی که در خصوص تغییرات وجود دارد و با توجه به حجم مراجعات مردم، روند خوبی را شاهد هستیم اما در این میان به صبوری و همراهی مردم و دقت نظر کارمندان و مدیران شهرداری نیازمندیم تا این موضوع به تدریج نهادینه شده و ما بتوانیم خیرات و برکات این اقدام را شاهد و ناظر باشیم.
گستره خدمات غیرحضوری شهرداری در منطقه هفت
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان نیز در حاشیه این بازدید اظهار کرد: موضوع شهروندسپاری در این منطقه پیگیری شد تا دیگر برای انجام هرکاری به مراجعه حضوری شهروندان نیاز نباشد و مردم بتوانند به صورت الکترونیکی از داخل منازل درخواست های خود را ثبت و کارکنان شهرداری کارهای آنها را انجام دهند که با این روند در برخی موارد حتی نیاز به یک بار حضور در شهرداری هم نیست.
علی اصغر شاطوری اظهار کرد: این کار به صورت جدی در منطقه 7 شروع شد و موضوع شهروندسپاری با نرم افزار مکمل سرای هشت با نام "اصفهان نما" به صورت پایلوت از حدود یک ماه پیش در منطقه آغاز به کار کرد و با تبلیغات و اطلاع رسانی هایی که انجام شد با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شدیم.
وی اضافه کرد: شاید شهروندان ما در منطقه 7 با کارهای الکترونیک و انجام امور خود به صورت الکترونیکی آشنایی زیادی نداشته باشند اما در این مدت کمتر از یک ماه که سامانه "اصفهان نما" راه اندازی شده با آمار بسیار خوبی از سوی شهروندان مواجه شدیم به نحوی که روزانه حدود 8 درخواست پروانه ثبت شهروندسپاری داریم به این معنی که افراد در منازل خود درخواست صدور پروانه داده اند.
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان گفت: چاره ای نداریم به جز اینکه به سمت شهروندسپاری امورات شهرداری و الکترونیکی کردن خدمات شهرداری حرکت کنیم و بتوانیم مراجعه حضوری مردمی که به دلایل نبود خدمات الکترونیکی به شهرداری مراجعه می کنند را هر روز کاهش داده و مردم را به سمت ثبت درخواست های خود به صورت الکترونیک سوق دهیم.
وی ادامه داد: طبیعی است که به دلیل تازگی این روند، ممکن است شهروندان با مشکلاتی مواجه شوند اما با صبر و همراهی این فرآیند اجرا شده و بسیاری از مشکلات و مراجعات مردم را کاهش می دهد.
شاطوری تاکید کرد: در صورتی که شهروندان متوجه شوند بدون حضورشان درخواست های آنها در کمترین زمان ممکن و با حداکثر کیفیت لازم انجام می شود نیازی به حضور در شهرداری احساس نمی کنند، هم اکنون این روند در منطقه 7 آغاز شده و نیاز به حمایت و پشتیبانی از سوی مدیریت عالی شهرداری در همه بخش ها از جمله نیروی انسانی، زیرساخت ها و ...وجود دارد تا خدمات شایسته ای به مردم ارایه شود.
وی با بیان اینکه حضور شهردار و رییس شورای شهر، امروز در منطقه 7 به همین دلیل بود، افزود: این حضور به مدیران شهرداری و مردم می فهماند که این سیستم برای آنها ارزشمند بوده و نیاز است که به این سمت حرکت کنیم، امیدواریم حضور شهردار و رییس شورای اسلامی شهر در منطقه، سرآغاز رفع مشکلات و احداث و پایه گذاری زیرساخت های مورد نظر برای خدمات موجود باشد.
اولویت پیگیری درخواست مردم، با استفاده کنندگان از سامانه اصفهان نما است
مدیر منطقه 7 شهرداری اصفهان گفت: شهروندان با مراجعه به سامانه "اصفهان نما" می توانند پس از ثبت نام مقدماتی و دریافت نام کاربری و گذرواژه خدماتی مانند استعلام بانک، استعلام دفترخانه، پروانه ساختمان، پروانه تخریب و بازسازی و احداث بنا، پایان سفت کاری و پایان ساخت را به صورت الکترونیکی دریافت کنند، این سامانه خدمات دیگری نیز دارد و قرار است تمام خدمات شهرسازی به این نرم افزار انتقال پیدا کرده و به صورت شهروندسپاری انجام شود. خدمات دیگری نیز مانند عوارض نوسازی، عوارض کسب، عوارض خودرو، نقشه های جی آی اس شهرداری،‌عقب نشینی ها، میزان باقی مانده پلاک و ... نیز روی سامانه اصفهان نما قرار دارد که بروشور آن نیز تهیه شده و شهروندان می توانند از داخل منزل این خدمات را بدون مراجعه حضوری دریافت کنند.
وی تصریح کرد: اولویت کاری ما در شهرداری منطقه 7 روی درخواست های شهروندانی است که از طریق این سیستم وارد می شوند، ‌تمام تلاش ما جلب اطمینان شهروندان در این موضوع بوده تا بدانند کارشان بدون حضور، با کمترین زمان و با بهترین کیفیت انجام می شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار