دبیر اجرایی نظام صنفی کشاورزی استان اصفهان گفت:‌ دستگاه قضایی اصفهان در مورد تصرف غیرقانونی حریم و بستر رودخانه زاینده رود توسط نیروگاه برق اسلام آباد یک بام و دو هوا هست.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۷
تاریخ انتشار: ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 30 May 2020

اسفندیار امینی در گفتگو با خبرنگار تابناک اظهار داشت: نیروگاه برق اسلام آباد بود که بر خلاف ماده ۲قانون توزیع عادلانه آب،کل حریم و بستر زاینده رود در هر دو طرف،تصرف کردو مسیر تردد کشاورزان ومامورین نظارتی رو در طرفین رودخانه مسدود کرد.
وی با اشاره به اینکه در بستر رودخانه چاه حفر کرده و ساخت و ساز و مانع غیرمجاز احداث کرد و ادامه داد: احکام صادره دادگاه در سال ۸۸ مبنی بر تخلیه حریم و بستر رودخانه را اجرا نکرد.
امینی گفت:نیروگاه از سال ۱۳۹۶ تاکنون مانع اجرای اخطارهای قانونی شرکت آب منطقه ای در خصوص آزاد سازی بستر رودخانه شد و مادی شایج که متعلق به کشاورزان دستگرد خیار بود را تصرف کرد و تصفیه خانه روی آن ساخت و به دستور قضائی دادستان هم در خصوص آزاد سازی آن اعتنا نکرد.
وی با بیان اینکه نیروگاه مکررا پمپ سیار غیرقانونی روی رودخانه گذاشت و آب برداشت میکرد، ادامه داد: هر بار تیم پیمانکار ساماندهی رودخانه با دستور کمیته ساماندهی شرکت آب منطقه ای و دستور قضایی دادستان، برای آزادسازی بستر رودخانه اقدام میکرد، با گزارشات غیر واقعی به مقامات، مبنی بر اینکه کشاورزان قصد تخریب نیروگاه و توقف تولید برق را دارند، باعث ایجاد نگرانی مسئولین میشد.
وی گفت: در صورتیکه از محل آزادسازی بستر رودخانه تا محل تاسیسات تولید برق،قریب ۴۰۰ متر فاصله هست.
امینی گفت: نیروگاه بود که با مقاومت در برابر اجرای قانون باعث بارگزاری بیش از ۶ مرتبه تجمع کشاورزان و ضرب و شتم معتمدین کشاورزان و خانواده های ایثارگران و شهدا شد.
وی گفت. با این همه سند که در اختیار کلیه دادستان و درج در پرونده بازپرسی شعبه ۱۹ دادسرای ۲۲ بهمن هست، شاهدیم که مدیر متخلف نیروگاه آزادانه به تخلفات خود ادامه میدهد و حتی کشاورزان و پیمانکار و مدیریت طرح ساماندهی رودخانه که از سال ۹۳ تاکنون با همین روش قانونی مشغول ساماندهی رودخانه هستند را نیز به دادگاه میکشاند و بازپرس فقط به شکایت نیروگاه رسیدگی کرده ومعتمدین و نمایندگان کشاورزان و عوامل پیمانکار و مدیریت طرح را محاکمه و بازداشت میکند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار