کد خبر: ۸۵۵۹۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۰ 29 May 2020

 

تابناک گیلان/ در چند روز گذشته ترامپ وارد جنگ جدیدی شده است؛ جنگی نه با دولت‌ها یا رقبای داخلی، بلکه با شبکه اجتماعی توییتر! دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا شب گذشته توییتی در رابطه با خشونت‌ها در مینه سوتا منتشر کرد و در آن معترضان به مرگ یک سیاه پوست در این ایالت را که به دست پلیس به قتل رسیده بود، تهدید به مرگ کرد؛ حالا توییتر به این پست واکنش نشان داده و از آنجا که توییت ترامپ، قوانین آن را نقض کرده آن را از نظر کاربران پنهان کرده است.
 
 
جنگ ترامپ با توییتر همزمان با تشدید خشونت ها در مینیاپولیس بالا گرفت!
 

بین الملل تابناک: در چند روز گذشته، ترامپ وارد جنگ جدیدی شده است؛ جنگی نه با دولت ها یا رقبای داخلی، بلکه با شبکه اجتماعی توییتر!

شب گذشته، دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريكا توييتي در رابطه با خشونت ها در مينه سوتا منتشر كرد و در آن معترضان به مرگ يك سياه پوست در اين ايالت را كه به دست پليس به قتل رسيده بود، تهديد به مرگ كرد؛ حالا توييتر به اين پست واكنش نشان داده و از آنجا که توييت ترامپ قوانين آن را نقض كرده آن را از نظر كاربران پنهان كرده است.

توييت اصلي ترامپ به اين شرح است: اين مجرم ها ياد و خاطره جرج فلويد را هم خراب مي كنند. من به آنها اجازه چنين كاري را نمي دهم. همين الان با تيم والز، فرماندار ايالت صحبت كردم و به او گفتم كه ارتش در اين مسير با او همراه است. هر مشكلي پيش بيايد ما كنترل را در دست مي گيريم. وقتي مردم دست به غارت بزنند، ما هم دست به اسلحه مي بريم. ممنونم. 

در ادامه توييتر به اين توييت مملو از خشونت ترامپ چنين پاسخ داد و آن را پشت يك اعلان مخفي كرد. با اين حال، هنوز دسترسي به آن براي كاربران فراهم است. در اعلان توييتر آمده است: اين توييت قوانين توييتر در مورد ترويج خشونت را زير پا گذاشته است. با اين حال، توييتر تشخيص داده شايد به نفع مردم باشد كه به اين توييت همچنان دسترسي داشته باشند.

توييت ترامپ براساس محتواي خط آخر آن، ارتباطش با خشونت و اين احتمال كه ممكن است الهام بخش اقدامات مشابه شود، پنهان شده است.

اكانت روابط عمومي توييتر نيز در ادامه جداگانه به اين توييت واكنش نشان داد و اعلام كرد كه توييت ترامپ براساس محتواي خط آخر آن، ارتباطش با خشونت و اين احتمال كه ممكن است الهام بخش اقدامات مشابه شود، پنهان شده است.

لازم به ذکر است، رئیس جمهوری ایالات متحده روز پنجشنبه دستوری اجرایی صادر کرد که براساس آن اختیارات شبکه‌های اجتماعی از جمله توئیتر برای کنترل محتوای مطالب منتشره کاهش پیدا می‌کند. توئیتر روز سه‌شنبه برای اولین بار برای یکی از توئیت‌های دونالد ترامپ از برچسب «راستی‌آزمایی» استفاده کرده بود؛ امری که خشم چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا را ـ که بسیاری از تصمیم های خود را از طریق این شبکه اجتماعی اعلام می‌کند ـ برانگیخت. او در واکنش به این تصمیم توئیتر تهدید کرد، شبکه‌های اجتماعی را «تعطیل» خواهد کرد.

دونالد ترامپ بسیاری از رسانه‌های آمریکا را «جعلی» می‌خواند و به همین دلیل تاکنون به ارتباط مستقیم خود با هوادارانش از طریق شبکه اجتماعی توئیتر اصرار داشته است.

در پی بالا گرفتن تنش میان کاخ سفید و شبکه‌های اجتماعی، نماینده دموکرات آمریکایی به رئیس‌جمهور آمریکا توصیه کرد حساب کاربری خود در توئیتر را ببندد.

آدام شیف، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا، در توئیتی به توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور، درباره تقلب انتخاباتی در صورت رای‌گیری پستی واکنش نشان داد.

او در توئیتی خطاب به ترامپ نوشت: آقای رئیس جمهور شما اطلاعات کذب درباره رای‌گیری از طریق پست منتشر می‌کنید و دوست ندارید در این خصوص از شما انتقاد شود. ما این را متوجه شدیم. اما آنچه اهمیت دارد، این است: ۱۰۰ هزار آمریکایی از ویروس کرونا مرده‌اند. اگر شما توئیتر را دوست ندارید، از آن خارج شوید و وقت خود را صرف نجات جان مردم کنید.

حمایت زاکربرگ از ترامپ

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا بامداد جمعه در پیامی توییتری مدعی شد که شرکت فیسبوک نیز در اختلاف با توییتر با او هم‌ عقیده است. ترامپ نوشت: مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیسبوک نیز امروز از توییتر انتقاد می‌کند.

ترامپ با بیان اینکه [زاکربرگ می‌گوید:] سیاست ما با توییتر در این باره تفاوت دارد، من قویا اعتقاد دارم که فیسبوک نباید قضاوت‌کننده حقیقت چیزهایی باشد که مردم در اینترنت می‌گویند، افزود: آیا توییتر از اوباما به خاطر گفتن "می‌توانید دکتر خود را نگهدارید." انتقاد کرد؟

رییس جمهوری آمریکا سپس در پیامی دیگر گفت، رای‌گیری پستی به معنای "پایان حزب جمهوریخواه" خواهد بود.

افزایش خشونت ها در «مینیاپولیس»

اعتراضات گسترده و ملتهب در شهر «مینیاپولیس» واقع در ایالت مینه‌سوتا، برای سومین روز پیاپی همچنان ادامه دارد و این بار معترضان به سراغ منبع اصلی اعتراضات خود، یعنی مرکز پلیس این شهر رفتند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند، از چند ساعت پیش تظاهرات‌کنندگان ضد خشونت پلیس ایالات متحده علیه رنگین‌پوستان در این کشور، ساختمان حوزه سوم مرکز پلیس مینیاپولیس را محاصره کرده در تلاش برای تصرف آن هستند.

جنگ ترامپ با توییتر همزمان با تشدید خشونت ها در مینیاپولیس بالا گرفت!

شبکه «سی‌بی‌اِس» از مینیاپولیس گزارش داد که دقایقی پیش معترضان توانستند درب‌های ورودی این ساختمان را شکسته و بعد از ورود، آن را به آتش بکشند.

نیروهای امنیتی می‌گویند از داخل این ساختمان صدای انفجارهای مهیب به گوش می‌رسد و آتش از طبقات آن زبانه می‌کشد. پلیس همچنین به تظاهرات‌کنندگان هشدار داده هرچه سریعتر متفرق شوند.

به گزارش سی‌بی‌اس، گارد ملی ایالت مینه‌سوتا نیز خبر داد که حدود ۵۰۰ نظامی را برای سرکوب معترضان در مینیاپولیس اعزام کرده است.

روز دوشنبه بود که یک افسر پلیس سعی کرد با رفتاری خشن، «جورج فلوید» سیاهپوست چهل ساله را که غیرمسلح بود، بازداشت کند. تصاویر منتشر شده از این حادثه نشان می‌داد که آن پلیس آمریکایی، زانوی خود را روی گردن فلوید قرار داده و مانع نفس کشیدن او شده بود. این رفتار خشونت‌آمیز در نهایت به مرگ فلوید منجر شد.

 به گزارش شبکه «سی‌ان‌ان» حداقل دو شهر بزرگ دیگر آمریکا هم طی روزهای اخیر صحنه اعتراض به نژادپرستی و رفتار خشن پلیس با مظنونان غیرمسلح سیاه‌پوست بوده است.

رسانه‌های آمریکایی گزارش می‌دهند، علی‌رغم اینکه بطن اصلی اعتراضات اخیر علیه خشونت‌های پلیس آمریکا علیه رنگین‌پوستان است، نیروهای امنیتی و پلیس این کشور در مواجهه با این تظاهرات‌، باز هم به تدابیر و اقدامات خشن متوسل شده‌اند.

«ای بی سی نیوز» هم روز چهارشنبه گزارش داد پلیس شهر مینیا پولیس برای متفرق کردن تظاهر کنندگان معترض بر روی آنها مواد شیمیایی اسپری کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار