مدیریت بحران خواستار شد
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: این مدیریت از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرده است تا ۲ پایگاه دائمی اطفای حریق در جنوب و غرب استان ایجاد کند.
کد خبر: ۸۵۵۸۹۱
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱ 29 May 2020

منصور شیشه‌فروش افزود: مناطق غربی و جنوبی استان اصفهان بدلیل وسعت زیاد مراتع، مستعد آتش سوزی هستند بهمین دلیل مدیریت بحران استانداری اصفهان از سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور درخواست کرد تا نسبت به ایجاد این پایگاه‌ها اقدام کند.

وی با بیان اینکه ضرورت دارد یک فروند بالگرد مجهز به اطفای حریق مراتع نیز در غرب استان اصفهان مستقر شود، اظهار داشت: تا کنون پایگاه‌های دائمی اطفای حریق در مناطق غربی و جنوبی اصفهان ایجاد نشده است.

شیشه فروش با اشاره به اینکه از ابتدای امسال تا کنون گزارشی از آتش‌سوزی مراتع و جنگل در استان اصفهان نداشتیم، افزود: اما با توجه به گرم شدن هوا احتمال آتش‌سوزی بویژه در مناطق غربی و جنوبی استان وجود دارد و باید پیش‌بینی لازم در این زمینه صورت گیرد.

وی با بیان اینکه حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان، مستعد آتش‌سوزی است که این مراتع با پوشش علوفه، بیشتر در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارند، خاطرنشان کرد: ۹۵ درصد عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان اضافه کرد: فروردین تا آبان سال گذشته ۲ مورد آتش سوزی در ۲.۵ هکتار از جنگل‌های فریدونشهر،  حدود ۶۰ مورد آتش‌سوزی در ۲۴۰ هکتار از مراتع و ۱۱ مورد آتش‌سوزی در ۱۸۱ هکتار از عرصه‌های زیست محیطی استان اتفاق افتاد.

شیشه‌فروش با اشاره به آماده باش و تجهیز ۷۰ تیم محلی در ۱۱ شهرستان فریدن، سمیرم، خوانسار، چادگان، تیران و کرون، بویین میاندشت، فریدونشهر، گلپایگان، لنجان، نطنز و کاشان برای مقابله با حریق، گفت: حدود ۲۰۰ نفر نیز از یگان‌های حفاظتی منابع طبیعی در این زمینه فعالیت دارند.

وی خاطرنشان کرد: اصفهان دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار منطقه حفاظت شده زیست محیطی و یک میلیون هکتار منطقه شکار ممنوع است که محیط بانان در آن مستقر هستند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار