نمایندگان تشکل‌های بیمه شده، کارگری و بازنشستگان استان اصفهان مطالبات خود از مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی را اعلام کردند.
کد خبر: ۸۵۵۴۹۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۳ 28 May 2020

مهدی ترکان، رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان در دیدار با مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی با بیان اینکه سه ماه از سال ۹۹ می‌گذرد اما هنوز میزان افزایش حقوق کارگران مشخص نشده است، اظهار کرد: در خصوص همسان‌سازی باید توجه داشت که باید عدالت رعایت شود.

وی با بیان اینکه از زحمات شما در حوزه همسان‌سازی حقوق بازنشستگان قدردانی می‌کنیم، ادامه داد: در حوزه درمان نیز باید توجه داشت که درخواست داریم صندوق درمان را استانی کنید، در استان زحمات زیادی کشیده می‌شود اما با چهار میلیون نفر بیمه شده استان تنها سه بیمارستان داریم.

رئیس کانون بازنشستگان استان اصفهان راه‌اندازی کلینیک دندانپزشکی، چشم‌پزشکی و بخش جراحی قلب را از مطالبات بیمه شدگان استان اصفهان در بخش درمانی اعلام کرد و گفت: باید دست دلالان از بیمه تکمیلی کوتاه شود، تأمین اجتماعی حقوق ما را کم کند و خودش درمان را در دست بگیرد اما خدمات را خودش ارائه دهد.

اصغر برشان، دبیراجرایی خانه کارگر استان اصفهان با بیان اینکه ۷۰ درصد از استان اصفهان جامعه کارگری و تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی است، اظهار کرد: به مناسبت هفته کارگر جلسه‌ای در استانداری اصفهان تشکیل دادیم، مسائل استانی را بررسی و مسائل کشوری را در این جلسه اعلام خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در شهر اصفهان ۱۴۸ هزار بازنشسته کارگری زندگی می‌کنند، اضافه کرد: بهره برداری از هتل هما، بهره‌برداری از بیمارستان میلاد و توسعه بیمارستان شریعتی از مهم‌ترین مطالبات این جامعه است.

دبیر اجرایی خانه کارگر استان اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر تعامل در استان اصفهان بین همه بخش‌ها وجود دارد، ادامه داد: استان اصفهان در مدیریت بحران کرونا خوش درخشید و باید فکری برای پساکرونا داشته باشیم.

سید حسن هاشمی رئیس کانون بازنشستگان شهرستان اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۱۶۰ هزار بازنشسته، مستمری بگیر و بازنشسته در شهرستان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: به عنوان نماینده این جمعیت از کادر درمانی استان و به ویژه تأمین اجتماعی برای مدیریت خوب در مهار شیوع کرونا قدردانی می‌کنم.

وی اضافه کرد: در این زمینه باید توجه داشت که تأمین اجتماعی بار زیادی از مسئولیت درمان کرونا را بر عهده گرفت.

هاشمی تعجیل در بهره‌برداری از بیمارستان میلاد را ضروری دانست و گفت: این بیمارستان نیاز اصلی ماست، برطرف کردن نارسایی در بیمارستان عرضی و شریعتی باید در دستور کار قرار گیرد.

وی راه‌اندازی بیمارستان ویژه سالمندان در اصفهان با توجه به حرکت جمعیت به سمت پیر شدن جامعه را ضروری دانست و گفت: دولت باید در بخش درمان کمک کند.

احمدرضا معینی، رئیس کانون شوراهای کار استان اصفهان نیز در ادامه این نشست ضمن قدردانی از بروزرسانی پرداخت‌های تأمین اجتماعی به مراکز درمانی، اظهار کرد: می‌توان گفت سه جانبه گرایی در اصفهان به خوبی دیده می‌شود که این امر موجب دلگرمی است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد از مردم استان اصفهان تحت پوشش تأمین اجتماعی است، اضافه کرد: باید توجه داشت که ۷۰ هزار و ۶۶۶ نفر تاکنون برای دریافت بیمه بیکاری در استان اصفهان در بحران کرونا ثبت نام کرده‌اند و این معضل بزرگی است.

حیدرعلی قاسمی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه اصفهان اولین مقصد سفرهای پساکرونایی مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی بوده است، اظهار کرد: در استان اصفهان از نعمت حضور دو مدیر ارزشمند برخوردار هستیم و تعامل خوبی در این نهاد برقرار است.

وی اضافه کرد: امروز تأمین اجتماعی برخلاف دیگر صندوق‌ها دستش در جیب خودش بوده و وابستگی کمتری به دولت دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان اضافه کرد: البته دولت وضعیت بودجه خوبی ندارد، سازمان تأمین اجتماعی توانست بخشی از بار مهار شیوع کرونا را بر دوش بکشد که این امر جای قدردانی دارد.

وی با بیان اینکه شاغلان، بازنشستگان و بازماندگان بازنشستگان جمعیت زیادی هستند، افزود: امیدواریم بتوانیم در ارائه خدمات به این افراد سربلند بیرون بیاییم.

حسین سیستانی، فرماندار اصفهان نیز در این جلسه با بیان اینکه امیدوارم سفر یک روزه دکتر سالاری به اصفهان برای استان برکات زیادی داشته باشد، اضافه کرد: در حوزه کارگری، بازنشستگان و درمان اقدامات ارزنده‌ای در استان اصفهان انجام می‌شود.

وی ادامه داد: باید قدردان جامعه کارگری باشیم که در همه بحران‌ها با سختی‌ها کنار بیایند و ما همواره مدیون این افراد هستیم.

فرماندار اصفهان با تاکید بر اینکه ظاهر اصفهان زیبا اما زیرپوست این شهر بیمار است، گفت: باید اصفهان را جور دیگری دید، بیمارستان شریعتی سالهاست که دچار مشکل است، هتل‌های هما باید بهره برداری شود و باید با سرمایه سازمان تأمین اجتماعی این دو طرح اجرایی شود.

وی افزود: هرم سنی جمعیت رو به سالمندی می‌رود و باید رویکرد سازمان تأمین اجتماعی به این موضوع سوق پیدا کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار