روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان با هشدار در مورد احتمال بروز آتش‌سوزی در مرتع‌ها، زمین‌های کشاورزی، باغ‌ها و فضاهای سبز از شهروندان خواست تا نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.
کد خبر: ۸۵۵۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۴۷ 28 May 2020

روح‌الله فدائی افزود: امسال در نتیجه وضعیت بارندگی مناسب فصل بهار و سبز شدن منطقه، به مرور با گرم شدن هوا، سبزه‌ها و علف‌زارها تبدیل به بوته‌های خشک مستعد آتش‌سوزی می‌شوند.

وی بیان کرد: احتمال بروز آتش‌سوزی در زمین‌های کشاورزی و مرتع‌ها با کوچک‌ترین سهل انگاری و خطای انسانی در چنین شرایطی دور از انتظار نیست و هرگونه اقدام نسنجیده می‌تواند به وقوع حادثه‌های ناگوار و تحمیل خسارت‌های اقتصادی به کشاورزان و محیط زیست منجر شود.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه به کشاورزان توصیه کرد تا هنگام برداشت و دروی کامل محصولات به ویژه غلات و کاه را آتش نزنند و با رعایت نکات ایمنی، از بروز آتش‌سوزی پیشگیری کنند.

وی  همچنین از شهروندان خواست تا در زمان سفرهای برون شهری، از رفتارهایی همچون پرت کردن ته سیگار به مرتع‌ها و مزرعه‌ها یا روشن کردن آتش بدون در نظر گرفتن نکات ایمنی خودداری کنند.

فدائی با اشاره به خطر آتش‌سوزی بطری‌های شیشه‌ای یا شیشه‌های شکسته در طبیعت تشریح کرد: انداختن شیشه در باغ‌ها، بوستان‌ها و پارک‌های جنگلی آن را مانند ذره‌بین می‌کند، موجب بازتاب و تمرکز نور خورشید بر روی خار و خاشاک خشک و در نهایت آتش‌سوزی می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به رعایت بهداشت و نظافت مرتع‌ها هنگام مراجعه به دامان طبیعت و روشن نکردن آتش در محیط‌های آسیب‌پذیر کم‌ترین کاری است که هر یک از ما می‌توانیم برای صیانت از این امانت‌های الهی انجام دهیم.

روابط عمومی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری کاشان در ادامه نیز از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده آتش‌سوزی با شماره ۱۲۵ تماس بگیرند و پیش از رسیدن نیروهای امدادی با رعایت نکات ایمنی، نسبت به جلوگیری از گسترش شعله‌های احتمالی اقدام کنند.

وی یادآور شد: آخرین مورد حوادثی از این دست، روز گذشته در جاده ابوزیدآباد به گلشن‌آباد رخ داد که با حضور به هنگام نیروهای آتش‌نشانی از گسترش شعله‌ها در خرمن جلوگیری شد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار