معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان گفت: تلاش می‌کنیم تا واحدهایی که دارای طرح توسعه هستند، مورد حمایت قرار گیرند تا این طرح‌ها منجر به فراهم کردن زمینه اشتغال شوند.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۷ 27 May 2020

ایوب درویشی بیان کرد: اصفهان و کاشان در برخی صنایع و تولیدات صاحب نام و نشان هستند و مسوولان استان می‌کوشند با برطرف کردن موانع و مشکلات، خدشه‌ای بر تولید این واحدهای صنعتی وارد نشود.

وی حفظ اشتغال موجود را از اولویت‌های کاری استانداری برشمرد و افزود: دغدغه اصلی مسوولان این استان در اصفهان و کاشان، برطرف کردن موانع تولید است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال با عنوان جهش تولید از سوی مقام معظم رهبری نام‌گذاری شده است، نیاز و توجه جدی‌تر به بخش تولید و رفع موانع این بخش در کشور احساس می‌شود.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی بنا به مقتضیاتی که دارند، هر کدام دارای مشکلات خاص خودشان هستند؛ بخشی با کمبود سرمایه در گردش روبه‌رو هستند که بانک‌های استان آمادگی کامل برای تامین مالی آنها را دارند.

درویشی ادامه داد: برخی واحدها نیز سال‌های گذشته از سوی بانک‌ها تامین منابع مالی شده‌اند اما با توجه به وجود مشکلات اقتصادی و به ویژه تحریم‌های ناجوانمردانه، دچار مشکل در بازار و تامین مواد اولیه شدند.

به گفته وی، از برنامه‌های اصلی ستاد تسهیل و مدیریت استان این است که به صورت کلینیک کسب و کار مانند سال‌های گذشته مسائل هر یک از واحدها بررسی و با کمک مدیران و دستگاه‌های متولی مورد ارزیابی قرار گیرد تا مشکلات آنها برطرف شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان همچنین گفت: برخی کارخانه‌ها نیز در زمینه مالیات و بیمه دارای مشکلاتی هستند که مسائل و مشکلات این واحدها نیز بر اساس شرایط خاص مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به تشکیل کارگروه پساکرونا در استان اصفهان افزود: با توجه به رکودی که ناشی از تاثیرهای شیوع بیماری کرونا در بخش‌هایی از اقتصاد کشور و  به ویژه در این استان ایجاد شد، کمیته پساکرونا برای ارزیابی وضعیت اقتصادی تشکیل شده است.

درویشی گفت: این کارگروه در سطح استان اصفهان اقدام‌هایی را برای برای راه‌اندازی واحدهای صنعتی انجام می‌دهد که امیدواریم این اقدام‌ها به جهش تولید، توسعه و پایداری اشتغال در استان اصفهان منجر شود که البته نیازمند تلاش و همکاری صنعتگران نیز هست.

وی همچنین در مورد بازگشایی مکان‌های تاریخی و گردشگری استان اصفهان اظهارداشت: این مکان‌ها باید با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی نسبت به فعالیت اقتصادی و معیشتی مردم در راستای مبارزه با بیماری کرونا کار کنند اما نباید کسب و کار، فدای سلامتی مردم شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری اصفهان در مورد ایجاد اشتغال در سال‌جاری نیز تشریح کرد: به نسبت تامین منابع مالی که برای واحدهای صنعتی و تولیدی صورت می‌گیرد یا به نسبت تسهیلاتی که در بخش تولید تزریق می‌شود، انتظار می‌رود شغل ایجاد شود.

وی اضافه کرد: کارگروه منابع مالی از سوی دولت برای حمایت از واحدها، صنایع و بخش‌هایی که در دوران کرونا آسیب دیدند، تصویب شده است که تلاش می‌کنیم سهم استان نیز دریافت و بین بخش‌های خدماتی، تولیدی و کشاورزی و صنعتی توزیع شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار