معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: نگهداری هرگونه خودروی صفر کیلومتر فاقد پلاک در نمایندگی‌های فروش و پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی ممنوع است.
کد خبر: ۸۵۵۲۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۹ 27 May 2020

نگهداری خودروی صفر ممنوع 

اصغری معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: نگهداری هرگونه خودروی صفر کیلومتر فاقد پلاک در نمایندگی‌های فروش و پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی احتکار بوده و با متخلفین از قوانین برخورد خواهد شد.

او گفت: با توجه به التهاب بازار بویژه در هفته‌های اخیر و افزایش بی رویه و غیر متعارف قیمت خودرو‌ها و بنا به دستورالعمل ساماندهی بازار خودرو و برخورد با سود جویان و متخلفان احتمالی تصمیماتی در جلسه کارگروه تنظیم بازار کشور گرفته شد که عملیاتی شدن آن‌ها تاًثیر بسزایی در فروکش کردن التهابات موجود در بازار خواهد داشت.

در همین راستا او از اجرای طرح نظارتی ساماندهی خودرو خبر داد که با هدف شناسایی مراکز نگهداری خودرو‌های صفر کیلومتر فاقد پلاک اعم از پارکینگ ها، گاراژها، انبارها، نمایندگی‌های فروش، بنگاه‌ها و مراکز نگهداری خودرو تحت هر عنوان و برخورد با دلالان، سودجویان و متخلفان احتمالی در این عرصه با همکاری معاونت بازرسی و نظارت سازمان صمت استان گلستان، دادستانی، تعزیرات حکومتی، پلیس اقتصادی، شهرداری، اتاق اصناف و سایر دستگاه‌های مرتبط انجام می شود.

این مقام مسئول در ادامه افزود: با توجه به مصوبات جلسه کارگروه تنظیم بازار نگهداری هرگونه خودرو‌های صفرکیلومتر در پارکینگ‌های عمومی و اختصاصی ممنوع بوده و با توجه به پایان مهلت تخلیه خودرو‌ها از این مراکز (حداکثر تا سوم خرداد 99 کلیه مدیران این مراکز موظف به تخلیه خودرو‌ها و تحویل آن‌ها به صاحبان خودرو و یا عرضه در نمایشگاه‌های دارای پروانه کسب برای فروش می باشند و در غیر اینصورت نگهداری خودرو در این مراکز در حکم احتکار بوده و در صورت مشاهده پرونده تخلف احتکار برای واحد مورد نظر تنظیم و به مراجع تعزیری و قضایی ارسال می‌شود.

اصغری همچنین افزود: با توجه به شرایط حاکم بر بازار خودرو و ضرورت ساماندهی عرضه خودرو مدیران کلیه مجتمع‌های تجاری دارای پارکینگ باید از پذیرش خودرو‌های بدون پلاک در پارکینگ مجتمع‌های تجاری خودداری کنند.

معاون بازرسی و نظارت سازمان خاطر نشان کرد: بمنظور ایجاد محدودیت برای خریداران خودرو و جلوگیری از هرگونه دپوی خودرو‌های خریداری شده توسط دلالان (بمنظور فروش با قیمت بالاتر) هرگونه تحویل خودرو به خریداران منوط به الصاق پلاک بر روی خودرو بوده و تحویل خودروی فاقد پلاک و یا تحویل دستی پلاک به خریداران غیر قانونی و تخلف است.

او افزود: عواقب ناشی از اقدام نکردن در این زمینه بر عهده شرکت‌ها خواهد بود.

منبع/ باشگاه خبرنگاران جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار