رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: یکی از مهمترین علل اصلی وقوع تصادفات برون شهری در جاده های اصلی و فرعی استان تردد شبانه ادوات کشاورزی بر روی جاده ها است.
کد خبر: ۸۵۵۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 28 May 2020

 به گزارش تابناک ایلام، سرهنگ رضا همتی زاد اظهار کرد: با توجه به فصل برداشت محصولات کشاورزی در استان و افزایش تردد ادوات کشاورزی به ویژه (تراکتور، کمباین، تیلر) بر روی جاده، این موضوع سبب برهم زدن نظم عبور و مرور ترافیک در جاده ها و در نتیجه وقوع حوادث تلخ ترافیکی شده است.

وی افزود: رانندگان ادوات کشاورزی کندرو باید توجه داشته باشند که تنها در جاده های خاکی و مزارع کشاورزی حق عبور و مرور دارند و برابر قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی، به جزء در مواقع ضروری، عبور آنها بر روی جاده های آسفالت ممنوع بوده و در صورت تردد، ماموران برابر مقررات با رانندگان خاطی برخورد خواهند کرد.

وی ادامه داد: رانندگان ادوات کشاورزی قبل از حرکت کردن باید وسیله نقلیه خود را از لحاظ فنی، ترمز، لاستیک، سیستم روشنایی و آیینه بررسی کنند تا صورت وجود نقص فنی نسبت به برطرف کردن آن اقدام کنند.

همتی زاده یاد آور شد: برابر بررسی های صورت گرفته در بحث تصادفات جاده ای مربوط به ادوات کشاورزی، متاسفانه اکثر تصادفات این دسته از وسایل نقلیه به نقص سیستم روشنایی بر می گردد و رانندگانی که در پشت سر آنها حرکت می کنند به دلیل تاخیر در روئیت وسیله نقلیه آن هم به دلیل عدم دیده شده باعث وقوع تصادف می شود.

وی با بیان اینکه یکی از مهمترین علل اصلی وقوع تصادفات برون شهری تردد شبانه ادوات کشاورزی است، گفت: رانندگان ادوات کشاورزی باید به قوانین و مقررات پایبند باشند و توصیه های پلیس را جدی بگیرند و جان سایر رانندگان را به بازی نگیرند./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار