سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه گفت:تا کنون هیچ شهر سفیدی نداشتیم، وضعیت سفید مختصات و شرایط خاصی داردکه ممکن است تا چند سال آینده هم ایجاد نشود.
کد خبر: ۸۵۵۰۹۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۴۰ 27 May 2020

به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک کرمانشاه ابراهیم شکیبا سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا در کرمانشاه امروز در نشست خبری اظهار داشت:از ابتدای اپیدمی تا کنون حدود ۴۱۳۹ مورد مثبت داشتیم که از این تعداد ۸۲۰ نفر بستری و ۳۳۰۹ سرپایی بوده است.

وی خاطر نشان کرد: از ابتدای اپیدمی تا کنون ۱۶۷۳۵ مورد نمونه گیری انجام شده که بالغ بر ۳ هزار نفر (۳۶۲۸) مورد مربوط به بیماران بستری بوده است. و با هر فردی که تست آن مثبت شود ۷ بار تماس می‌گیریم، برخی که اداره یا سر کار باید بروند دو مرتبه پی سی آر منفی دو بار می‌گیرند.

سخنگوی ستاد مدیریت بیماری کرونا استان کرمانشاه افزود: تا کنون ۱۱۳ مورد فوت قطعی داشتیم و روز گذشته ۵۳۲ مورد آزمایش گرفتیم که ۱۵۸ تا از آن مثبت شده ۱۸ مورد بستری شدند و باقی بیماران به صورت سرپایی بودند.

شکیبا تصریح کرد:در مواجهه با کرونا سه راه وجوددارد واکسن، دارو و ایمنی طبیعی، واکسن و دارو را که فعلا نمی‌توانیم تهیه کنیم پس تنها راه باقیمانده ایمنی طبیعی است. بر اساس پیش بینی‌ها تا پایان شهریور حدود ۴۶ درصد جمعیت استان گرفتار می‌شوند و تمام پیشگیری‌ها برای جلوگیری از پیک زدن است. باید توجه داشت این ویروس بیماری نوپدیدی است و تا یک دوره از آن نگذرد همچنان مشکلات وجود دارد در حال حاضر بحث انتقال فرد به فرد به صورت تنفسی را باید جلوگیری کنیم، امروز استفاده از دستکش و فاصله دو متری و شستن دست از همه مهمتر است و نگرانی مهم ما برای پاییز و زمستان است که در کنار کرونا بیماری‌های دیگری مثل آنفولانزا اضافه می‌شود و باید مراقب آن باشیم.

در ادامه قباد محمدی، معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی در پایان تصریح کرد: جز استان‌هایی هستیم که توانستیم ماسک را در داروخانه توزیع کنیم و از ۲۸ اسفند ماه حدود ۳ میلیون ماسک سه لایه دادیم، اما از هفته گذشته تولید ماسک استان متوقف شده، علت توقف کار کمبود پارچه‌ی مناسب ماسک در کل کشور و جهان است.

 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار