کد خبر: ۸۵۴۹۲۶
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۰ 27 May 2020
 

 

 
 
 

زهره قندهاری/دبیر سرویس شهر

    قلب اقتصادی میدان امام علی (ع) اصفهان که سال‌ها منظم کار نمی‌کرد دوباره در روز عید فطر با یک اتفاق خوب، تنظیم شد. میدان کهنه بوی تازگی گرفت و تکاپو و جنب‌ وجوش مردمی در سبزه میدان به رونق نشست؛ آنجا که در عصرگاه عید فطر آیین افتتاح فروشگاه زنجیره‌ای رفاه شعبه امام علی‌(ع) اصفهان، با حضور مدیران کشوری و شهری برگزار شد.وقتی رئیس پارلمان شهری برای سخنرانی پشت تریبون قرار گرفت، میدان امام علی (ع) را جزو سرمایه‌های شهر دانست: «با کمال تأسف این مجموعه سال‌ها بدون استفاده مانده بود و اکنون به مکانی برای رفاه حال مردم تبدیل شده است.»علیرضا نصر اصفهانی از همه افرادی که کوشیدند این فروشگاه بزرگ را برای رفاه حال مردم ایجاد کنند تشکر کرد: «در حال حاضر ایجاد آرامش، آسایش و رضایت مردم یکی از مأموریت‌های مدیریت شهری است.  برای شهرداری اصفهان 320 مأموریت تعریف شده که هر کدام از آنها به رفاه، آسایش، آرامش و رضایت شهروندان ختم می‌شود و هیچ اقدامی نیست که مدیریت شهری در مأموریت‌های خود نداشته باشد و مربوط به شهروندان و ولی‌نعمتان خود نباشد.»او از رخ دادن دو اتفاق بسیار مهم برای این مجموعه سخن گفت: «یکی بهره‌برداری بسیار خوب از میدان امام‌علی (ع) با ایجاد فروشگاه رفاه و دیگری استفاده از ظرفیت‌های مطلوب بخش خصوصی در شهر اصفهان. شهرداری اصفهان همواره بر این موضوع اذعان دارد که بخش خصوصی می‌تواند حلال بسیاری از مشکلات باشد و چاره‌ای نداریم که از بخش خصوصی در همه زمینه‌ها استفاده کنیم. باید شرایـــط ظرفــیت ســــرمایه‌گـــذاری در اصفهان را فراهم کنیم و راه‌ها را برای ورودسرمایه‌گذاران بگشاییم.» رئیس پارلمان شهری به این نکته هم تاکید کرد که اصفهان باید مسیر خوبی را برای رسیدن به چشم‌انداز عالی شهر  دنبال کند و از روند بودجه‌ریزی در شهرداری حرف زد: «در سال گذشته بودجه شهرداری اصفهان چهارهزار و 100 میلیارد تومان و امسال شش‌هزار میلیارد تومان مصوب شد. ما در برنامه پنج ساله اصفهان که تا پایان امسال ادامه دارد، حدود 20هزارمیلیارد تومان برای عملیات‌های عمرانی شهرداری پیش‌بینی کردیم که شش‌هزارمیلیارد تومان به سرمایه گذاری بخش خصوصی اختصاص پیدا می‌کرد و امیدواریم با بودجه‌ مصوب شده  امسال، اتفاقات خوبی در راستای رضایت شهروندان در اصفهان رقم بخورد.»شهردار اصفهان هم سخنانش را با تقدیر و تشکر از همه عواملی که برای احداث این مجموعه تلاش کردند، آغاز کرد: «از همه افرادی که به نوعی برای چنین اقدام موثری فعالیت کردند، تشکر می‌کنم.»

اشتغال 200 نفر در فروشگاه زنجیره‌ای رفاه امام علی (ع)

قدرت اله نوروزی، از موقعیت میدان امام‌علی (ع) در گذشته سخن گفت: «بسیار خوشحالم که اکنون به این مجموعه آمدم. فضایی که دو سال‌ونیم پیش حالت غم‌انگیزی داشت و امروز شاهد آن هستم که 200 نفر در این مجموعه اشتغال پیدا می‌کنند و محلی می‌شود برای همه افرادی که از حاشیه‌های شهر و نقاط مرکزی به این مجموعه می‌آیند و خدمات مورد نیاز خود را تأمین می‌کنند.» او درباره موقعیت این مجموعه در روزهای اولی که سکان شهر را در دست گرفته بود، چنین گفت: «هنگامی که برای اولین بار از میدان امام علی(ع) بازدید کردیم این مجموعه ما را به این فکر واداشت تا مشکلات این میدان را یک به یک حل کنیم و امروز شاهد اتفاق بسیار خوبی در این مجموعه هستیم. مجموعه‌ای که طی 20سال گذشته، کاربری مشخصی نداشت، بنابراین در صدد برآمدیم تا با یک بررسی دقیق کارشناسانه بهترین کاربری برای این مکان تعریف شود و با بخش خصوصی مشارکت کنیم. هنگامی که بررسی‌ها انجام شد خوشبختانه شرکتی پا به عرصه مذاکره گذاشت که توانمندی آن در همه نقاط ایران آشکار بود و بسیار خرسندیم که مسئولان فروشگاه زنجیره‌ای رفاه با ما طرف هستند. مدیرانی که اثبات کردند می‌توانند در این عرصه نقش‌آفرینی کنند و در اولین جلسه با مسئولان مربوطه مقرر شد تا به آنچه که می‌گوییم عمل کنیم و متعهد باشیم.» شهردار اصفهان گفت: «آنچه که در حال حاضر می‌بینید نتیجه وفای به عهد و انجام تعهدات به موقع است و این موضوع باعث خوشحالی است. امیدوارم این سلسله فروشگاه‌ها در شهر اصفهان در جهت رفع نیازمندی‌های محرومان توسعه پیدا کنند و شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد که این فروشگاه‌ها را گسترش دهد.» نوروزی اشاره ای هم داشت به تحولاتی که در طول تاریخ در این مجموعه رخ داده است: «میدان کهنه یا سبزه میدان یا میدان امام علی (ع)، روزی محل تأمین نیازهای روزمره مردم بوده است. همه افرادی که 50 سال پیش را به خاطر دارند و آنهایی که گذشته‌های بسیار دور را در تاریخ خوانده‌اند، می‌دانند که اینجا دچار چه تحولات تاریخی شده و چه خاطراتی در آن به ثبت رسیده است. این مجموعه در آینده دستخوش تحولات بیشتری خواهد شد. می‌توانیم با مشارکت مردم و تشکیل کمیته مردمی مشکلات کسبه‌هایی که زیان دیده‌اند را حل کنیم و در حال حاضر اگر امروز هم پیشرفت‌هایی در این مجموعه صورت گرفته به دلیل مداخله مستقیم مردم این محل و کسبه بوده است.»او گفت: «من آرزو دارم به زودی تکلیف مجموعه‌های کمر زرین و سرای خیار هم روشن شود. احداث ایستگاه قطار شهری از دیگر اقداماتی است که قرار است در این محدوده کلید بخورد تا تردد افرادی که برای خرید به این محدوده می‌آیند، تسهیل شود. امیدوارم با همت والای شهری این اقدامات انجام شود و امید در رگ‌های شهر جریان داشته باشد.» شهردار اصفهان در ادامه صحبت‌هایش از همه افرادی که برای تکمیل پروژه‌های عمرانی تلاش می‌کنند، تشکر کرد: «امسال هم افتتاح و بهره‌برداری‌ از پروژه‌های عمرانی در دستور کار است. به عنوان مثال با احداث جاده فرزانگان می‌توانیم ادعا کنیم که حوادث رانندگی و آمار فوتی‌ها در این محدوده کاهش پیدا کرده و این نتیجه تلاش‌های شبانه‌روزی همه کارکنان است و از همه کارگران و مهندسان تشکر می‌کنم که در راستای خدمت‌رسانی به مردم در شهر تلاش می‌کنند.»

افتتاح 11 فروشگاه جدید هم‌زمان با عید سعید فطر در کشور

در ادامه این مراسم مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه کشور از افتتاح ۱۱ فروشگاه جدید هم‌زمان با عید سعید فطر در کشور خبر داد. رسول محمدی گفت: «با افتتاح این فروشگاه‌ها ۱۰۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای اشتغال ۹۸۷نفر با وجود شرایط اقتصادی سخت و تحریم‌ها انجام شده است.»او با بیان اینکه فروشگاه رفاه امام‌علی(ع) اصفهان زمینه اشتغال ۲۰۰ نفر را فراهم کرده است، بیان کرد: «این مجموعه می‌تواند نیاز جمعیت ۳۰۰‌هزار نفری ساکن در اطراف را برای دسترسی به خدمات بهتر و نوین در فروشگاهی بزرگ و استاندارد فراهم کند. این فروشگاه توسط شهرداری اصفهان ساخته شده و باید بهره‌برداری خوبی از آن داشته باشیم و رضایت شهروندان را جلب کنیم.»  مدیرعامل شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای رفاه کشور گفت: «به مناسبت عید سعید فطر هم‌زمان با فروشگاه رفاه امام علی (ع) تعداد ۱۱ فروشگاه رفاه دیگر در شهرهایی همچون تهران، رشت، ساری و تبریز افتتاح می‌شود و ما آمادگی داریم در شهر اصفهان دو فروشگاه بزرگ با حجم سرمایه‌گذاری ۲۰۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومانی مطابق با استانداردهای روز دنیا احداث کنیم.» محمدی با اشاره به اینکه فروشگاه رفاه امام علی (ع) اصفهان با متراژ پنج‌هـــزارمترمـــربع دارای پــــارکــــینگ هم‌سطح با گنجایش ۴۰۰ خودرو است، تصریح کرد: «این مجموعه، فاخرترین فروشگاه رفاه به شمار می‌رود که در آن «کافه کتاب» نیز راه‌اندازی شده است.»

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار