مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: شهرستان سمیرم با داشتن ظرفیت های متعدد گردشگری و به عنوان جنوبی‌ترین شهرستان اصفهان قطب به قطب گردشگری عشایر تبدیل می شود.
کد خبر: ۸۵۴۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۳ 26 May 2020

فریدون الله یاری با اشاره به موقعیت شهرستان سمیرم در جنوبی ترین منطقه استان اصفهان اظهار داشت: با توجه به گذراندن ایلات بختیاری، قشقایی در استان اصفهان و همچنین ایل عرب جرقویه، شهرستان سمیرم به عنوان قطب گردشگری عشایر تبدیل می‌شود.

وی با تاکید بر گردشگری عشایری و روستایی به عنوان اهم فعالیت‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان در سال‌های اخیر تصریح کرد: استان اصفهان جایگاه نخست را در اقامتگاه‌های بوم گردی در کشور دارد و با توجه به توسعه گردشگری عشایر و ظرفیت‌های قابل توجه شهرستان سمیرم در صدد آن هستیم این شهرستان به عنوان قطب گردشگری عشایر معرفی گردد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه در چند سال اخیر با حمایت مدیریت شهرستان و برگزاری کمپ‌های عشایر در شهرستان سمیرم اظهار داشت: با برنامه‌های ترویجی، آموزشی و توسعه‌ای می‌توان بر رونق گردشگری و صنایع دستی عشایر اهتمام ورزید.

وی افزود: در سال گذشته روستای «مهرگرد» در شهرستان سمیرم به عنوان روستای ملی بافته‌های داری در فهرست روستاهای ملی ثبت شد.

الله یاری با اعلام اینکه در شهرستان‌های عشایر خیز در غرب استان اصفهان هم در جهت توسعه گردشگری عشایری تحرک‌هایی انجام شده است، اظهار داشت: با استمرار جریان‌های ترویجی و آموزشی و توسعه‌ای در حوزه گردشگری در شهرستان‌های غرب استان اصفهان هم می‌توان نسبت به توسعه گردشگری عشایری امیدوار بود.

برچسب ها: سمیرم ، گردشگری ، عشایر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار