مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی، مذهبی تخت‌فولاد اصفهان از اجرای طرح بدنه‌سازی اطراف تخت‌فولاد اصفهان به صورت نقطه‌ای و تدریجی خبر داد.
کد خبر: ۸۵۴۸۴۷
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۴۳ 26 May 2020

سید علی معرک‌نژاد گفت: تخت‌فولاد بافت و محدوده‌ای تاریخی است که حدود آن مشخص است اما خط حریم و دیواره واضحی در آن دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: طرح بدنه‌سازی اطراف مجموعه تخت‌فولاد با هدف خواناتر کردن این سرزمین مقدس که دومین قبرستان جهان تشیع است برای شهروندان و گردشگری انجام می‌شود.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی، مذهبی تخت‌فولاد اصفهان تصریح کرد: این بدنه‌سازی محیط زیادی از اطراف تخت‌فولاد را دربرمی‌گیرد و به لحاظ بودجه‌ای نمی‌توانیم تمام آن را در قالب یک طرح و زمان محدود انجام دهیم بنابراین به صورت تدریجی و نقطه‌ای اجرا خواهد شد.  

وی اظهارداشت: طرح بدنه‌سازی اطراف تخت‌فولاد در شورای سیاست‌گذاری طرح‌های عمرانی شهرداری اصفهان مصوب شده است و در هر نقطه‌ای که ساماندهی در جوار حریم تخت‌فولاد داشته باشیم در کنار آن طرح بازسازی دیواره‌های مربوط به تخت‌فولاد نیز اجرا خواهد شد.

معرک‌نژاد بیان کرد: در سال‌جاری طرح‌های ساماندهی خیابان بابارکن الدین و گذر گردشگری بهشت را داریم که به موازات آن دیواره‌ها و بدنه‌های اطراف بقعه بابارکن الدین نیز در قالب این طرح جدید ساماندهی می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح ساماندهی محوطه شمالی مصلی تخت‌فولاد در دستور کار است که همزمان با ساماندهی این محوطه، بدنه‌سازی اطراف آن نیز انجام می‌گیرد.

مدیر مجموعه تاریخی فرهنگی، مذهبی تخت‌فولاد با بیان اینکه طرح بدنه‌سازی به گونه‌ای است که اطراف تخت‌فولاد محصور نمی‌شود بلکه شفاف و خوانا و سبک و به صورت نمادین است افزود: از ستون‌های بدنه تخت‌فولاد برای معرفی مشاهیر و شخصیت‌های مدفون در این قبرستان تاریخی برای گردشگران استفاده خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار