مدیر کل شیلات گلستان مطرح کرد/
مدیر کل شیلات گلستان از پرداخت تسهیلات به متقاضیان پرورش ماهی خاویاری در مزارع منفرد خبرداد.
کد خبر: ۸۵۴۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۶ 26 May 2020

سید جواد قدس علوی در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی این اداره کل، اظهار کرد: با توجه به ضرورت پشتیبانی از مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان جهت تامین بچه ماهی این مجتمع در سال های آتی، ادارات شهرستان ها نسبت به برنامه ریزی و پیگیری های لازم جهت شناسایی متقاضیان پرورش ماهی خاویاری در مزارع منفرد اقدام کنند.

قدس علوی اضافه کرد: به جهت تامین بچه ماهی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان باید راه اندازی حداقل سه مزرعه در هر شهرستان مد نظر قرار دهیم و برای اخذ مجوزهای لازم و احداث ابنیه های مورد نیاز پیگیری های لازم انجام شود چرا که وجود این مزارع منفرد می تواند پشتیبان تامین بچه ماهی مجتمع پرورش ماهیان خاویاری شود.

وی با اشاره به اعطا تسهیلات بانکی به متقاضیان طرح های آبزی پروری، افزود: لیست متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی مربوط به بنیاد برکت به زودی تنظیم و با هماهنگی دفتر برنامه و بودجه شیلات این لیست به بنیاد مذکور معرفی می شود. همچنین متقاضیان دریافت تسهیلات بانکی سال گذشته که تاکنون موفق به اخذ تسهیلات بانکی نشدند نسبت به بروز رسانی هزینه های جاری و ثابت طرح های ارسالی اقدام کنند.

مدیر کل شیلات گلستان اظهار کرد: همه دارندگان پروانه تاسیس و بهره برداری در حوزه پرورش ماهیان خاویاری مزارع منفرد دارای سهمیه آب از امور آب و فعالان پرورش ماهی در دریا، چنانچه تمایلی به ادامه فعالیت در حوزه آبزی پروری ندارند کتباً به شیلات شهرستان اعلام شود تا پس از جمع بندی نسبت به ابطال آنها از طریق سازمان نظام مهندسی اقدام و فرد جایگزین معرفی شود.

قدس علوی با اشاره به اهمیت معرفی و فراخوان عمومی طرح های شیلاتی خاطرنشان کرد: مدیران شهرستان ها می توانند جهت معرفی و فراخوان و شرح اهمیت طرح های شیلاتی به منظور مشارکت بخش خصوصی و همراهی دستگاه های دولتی از ظرفیت شوراهای اداری شهرستان ها و تریبون های نماز جمعه و جماعت استفاده کنند.

لازم به ذکر است چهار طرح مجتمع پرورش میگو گمیشان، مجتمع پرورش ماهیان خاویاری گمیشان و مزارع منفرد پرورش ماهیان خاویاری، پرورش ماهی با استفاده دو منظوره از آب چاههای کشاورزی و پرورش ماهی در قفس و پن از مهم ترین طرح های اقتصاد مقاومتی شیلات گلستان است.

منبع/ مهر 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار