کد خبر: ۸۵۳۷۸۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳ 23 May 2020

 

سرپرست بهداشت و درمان شهرستان لنده از ابتلای یک نوزاد ۱۷ ماهه به ویروس کرونا در این منطقه خبر داد.
 
 



تصویر تزئینی است
با مثبت اعلام شدن تست کرونای یک نوزاد 17 ماهه در شهرستان لنده ، فرضیه عدم ابتلای نوزادان باطل شد تا وضعیت خطر برای همه سنین در استان جدی تر شود .
سرپرست بهداشت ودرمان لنده در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ اظهار داشت: آزمایش کرونای یک نوزاد ۱۷ ماهه پس از اینکه مادرش به این ویروس مبتلا شد مثبت اعلام گردید.
نورمحمد نعمتی افزود : حال عمومی مادر و نوزاد در حال حاضر رضایت بخش است.
وی از مردم این منطقه خواست ؛ باتوجه شیوع بسیار بالای بیماری کرونا و اعلام وضعیت قرمز دراستانهای جنوبی (خوزستان و بوشهر ‌...) تا اطلاع ثانویه از سفرهای غیره ضروری و تردد به استانهای خوزستان و بوشهر خودداری نمایید*
نعمتی یاداور شد؛ شهرستان ما با خوزستان و بوشهر مراودات بسیار تنگاتنگی دارند و حتی در بسیاری از مراسمات سوگواری و شادی هم شرکت میکنند و معمولا در فصل گرم استان ما را بعنوان مناطق گردشگری خود و مسافرت انتخاب می کنند ولذا این زنگ خطری برای گسترش بیشتر بیماری در منطقه ما و حتی استان می باشد که لازم است از مسافرت، شرکت در مراسمات بصورت دو طرفه و پذیرفتن مهمان از استانها تا اطلاع ثانوی اجتناب شود‌.ضمن اینکه نباید فراموش شود دوبیمار جدید مبتلا به کرونا به دلیل سفر به این مناطق گرفتار این بیماری شدند.
وی ضمن اعلام هشدار از همشهریان خواست ؛ باهدف قطع زنجیره این بیماری مردم در خانه ها بمانند تا شاهد مرگ عزیزانمان نباشیم.
شرایط حساس در مناطق گرمسیری
لازم به توضیح است طی چند روز گذشته مسئولان دانشگاه علوم پزشکی از وضعیت خطرناک برای مناطق گرمسیری استان خبر داده بودند و خواستار توجه جدی مردم به پروتکل های بهداشتی شده بودند.
محمد مهدی بانشی هم در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرده بود که پیش بینی ها پزشکی و توقع ما این بود که با شروع فصل گرماین ویروس کنترل شود اما خبرهای دریافتی از خوزستان نشان می دهد که این ویروس از میانه های هفاه گذشته در این استان شروع به شیوع گسترده نموده است.
بانشی ادامه داد : روزهای گذشته هم خبرهایی از اوج گیری ابتلا به این ویروس در کرمان و سیستان و بلوچستان که جز گرمترین استان های ما هستند ، منتشر شد !
وی افزود : وضعیت بحرانی چند استان گرم نشان داد که گرما ، کمک کننده ما نخواهد بود بله بر مشکلات ما خواهد افزود.
بانشی گفت : 5 شهرستان جنوبی ما دارای آب و هوای گرم یا به عبارت دیگر گرمسیری هستند که باید در این مناطق بسیار هوشیار باشیم.
سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ادامه داد : به شدت برای شهرستان های گرمسیری نگران هستیم که مانند خوزستان دچار آمار افزایشی نشوند.
وی گفت : به دلیل نگرانی که داشتیم سفری به دو شهرستان بهمئی و گچساران داشتیم و با تشکیل ستاد کرونا در این دو شهرستان نکات بهداشتی لازم مطرح شد.
بانشی در پایان گفت : از رسانه ها و مردم می خواهیم که کمک کنند تا این وضعیت را کنترل کنیم چرا که هر بازگشایی اگر با رعایت نکات بهداشتی باشد می تواند به یک فرصت تبدیل شود و باعث رونق اقتصادی شود و اگر رعایت نشود می تواند به یک تهدید تبدیل شود مانند آنچه که در خوزستان اتفاق افتاد به گونه ای که فرصت بازگشایی به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی به یک تهدید جدی تبدیل شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار