مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در این استان آغاز شد.
کد خبر: ۸۵۳۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۰ 23 May 2020

آغاز پرداخت تسهیلات به بنگاه‌های زیان دیده از کرونا 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر گفت: پرداخت تسهیلات حمایتی به بنگاه‌های اقتصادی آسیب دیده از کرونا در این استان آغاز شد.

حمید رضا پناه روز شنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: کارفرمایان و خویش‌فرمایانی که پیامک دریافت کرده‌اند، می‌توانند برای دریافت تسهیلات خود به سامانه "کارا" مراجعه و فرایند ثبت‌نام را آغاز کنند.

وی بیان کرد: بنگاه‌هایی که در زمان شیوع بیماری کرونا کسب و کار خود را فعال نگه داشته و نیروی کار خود را حفظ کنند، از سوی دولت حمایت می‌شوند.

پناه اضافه کرد: همه صاحبان واحدهای کسب و کار خصوصی و تعاونی مشمول طرح (کارفرمایی و خویش فرمایی) که در رسته‌های ۱۳ گانه مصوب کارگروه اقتصادی مقابله شیوع کرونا فعال بوده و دارای کد بیمه نزد سازمان تامین اجتماعی هستند و اقدام به حفظ اشتغال موجود داشته‌اند، مشمول این تسهیلات هستند.

وی افزود: صاحبان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا که پیامک دریافت کرده‌اند در سامانه کارا به نشانیkara.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.

پناه اضافه کرد: پرداخت تسهیلات منوط به ارائه لیست بیمه و پرداخت آن تا پایان فروردین ۹۹ به سازمان تامین اجتماعی است و در صورتی که نیروی شاغل بنگاه از مقرری بیمه بیکاری در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد ۹۹ استفاده کنند مشمول بهره‌مندی از این تسهیلات نخواهد شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان بوشهر اضافه کرد: میزان پرداخت تسهیلات برای واحدهایی که به اجبار تعطیل شده‌اند مبلغ ۱۶میلیون تومان وام و برای واحدهای کسب و کاری که فعال بوده و تعطیل نشده‌اند به ازای هر فرد شاغل۱۲میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

وی افزود: همچنین برای بنگاه‌های با نیروی شاغل کمتر از ۵۰ نفر، ۷۰درصد از تسهیلات برای پرداخت دستمزد خواهد بود و ۳۰درصد به‌عنوان سرمایه در گردش در نظر گرفته شده‌است.

پناه گفت: برای بنگاه‌های بزرگ‌تر نیز ۵۰ درصد برای دستمزد و ۵۰ درصد به‌عنوان سرمایه در گردش منظور شده‌است.

وی یادآور شد: کسب و کارهای آسیب دیده شامل مراکز تولید و توزیع غذاهای آماده اعم از رستوران‌ها، بوفه‌ها، طباخی‌ها، تالارهای پذیرایی، قهوه‌خانه‌ها، اغذیه فروشی‌ها، مراکز مربوط به گردشگری شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های جهانگردی و گردشگری، مهمان‌ پذیرها، مهمان‌سراها، مسافرخانه‌ها، مراکز بوم‌گردی، مراکز اقامتی، پذیرایی، تفریحی، خدماتی بین راهی، موزه ها و زائرسراها، حمل و نقل عمومی مسافر درون شهری و برون شهری اعم از هوایی، جاده‌ای، ریلی و دریایی، دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری، واحد تولید و توزیع پوشاک، تولید و توزیع کیف و کفش، مراکز توزیع آجیل، خشکبار، قنادی، بستنی و آبمیوه، مراکز و مجتمع‌ های ورزشی و تفریحی، مراکز و مجتمع‌ های فرهنگی، آموزشی، هنری و رسانه ای، مراکز تولید، توزیع و فروش صنایع دستی، موسسه‌های خصوصی دارای پروانه بهره‌برداری از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی که در حوزه‌های درمانی، تشخیصی، آزمایشگاهی و پاراکلینیکی، آموزشگاه‌های رانندگی، آرایشگاه‌ها، سالن‌های زیبایی و گرمابه می‌شود.

منبع/ ایرنا 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار