معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان در خصوص سامانه هوشمند سازی شبکه آب، گفت: به منظور توزیع عادلانه آب شرب در شهرهای تحت پوشش این سامانه ۸۸ ایستگاه هوشمند در استان راه اندازی شده است.
کد خبر: ۸۵۳۴۳۱
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 22 May 2020

به گزارش ایسنا و به نقل از شرکت آبفای استان اصفهان، ناصر اکبری افزود: هم اکنون از طریق اپراتور با استفاده از سیستم تله متری و تله کنترل مدیریت توزیع آب در شهرهای تحت پوشش طرح آبرسانی اصفهان بزرگ انجام می شود، اما در آینده در فازهای توسعه ای این طرح به صورت اتوماتیک و کاملا هوشمندانه توزیع آب شرب انجام می شود.

وی گفت: در اصفهان در اسفند ماه مصرف آب حدود ۱۳ درصد، در فروردین ماه حدود ۱۸ درصد و در اردیبهشت حدود ۱۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است که از مردم انتظار می رود با آغاز فصل گرما مصرف بهینه آب را مد نظر قرار دهند.

معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آبفا استان اصفهان گفت: در فصل تابستان که دمای هوا به حدود ۳۷ درجه سانتیگراد می رسد پیک مصرف آب تلقی می شود در حالیکه با توجه به محدودیت منابع آبی در اصفهان که تنها دارای یک سامانه آبرسانی است با کمبود ۵.۳ مترمکعب آب در ثانیه برای تامین آب شرب پایدار مردم مواجه هستیم.

اکبری از مردم خواست با مدیریت مصرف آب، سرانه مصرف را کاهش دهند و افزود: در حال حاضر سرانه خانگی مصرف آب در اصفهان حدود ۱۵۰ لیتر در شبانه روز است که اگر مردم ۱۰ لیتر در شبانه روز در مصرف آب صرفه جویی کنند، قطعا گذر از تابستان با کمترین چالش در تامین و توزیع آب شرب سپری می شود.

وی گفت: در فصل تابستان در صورتی که رودخانه زاینده رود جاری باشد حدود ۵ درصد به منابع آبی از طریق چاه های فلمن افزوده می شود که این رقم به تنهایی نمی تواند پاسخگوی نیاز آبی ما در فصل تابستان باشد و اصلاح رفتار مشترکین در شهرها و روستاها به منظور مدیریت مصرف آب، مورد تقاضای جدی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار