براساس آمارهای مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی و اداره‌کل پزشکی قانونی اصفهان، مردان 8 برابر زنان، امدادخواهان حوادث برق‌گرفتگی و 12 برابر زنان فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی در این استان را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۵ 22 May 2020

مدیر حوادث و فوریت های پزشکی استان اصفهان افزود: در سال گذشته ۸۹ درصد از مجموع موارد امدادخواهی حادثه برق گرفتگی در استان اصفهان مربوط به مردان بوده است.

غفور راستین افزود: سال گذشته در استان اصفهان ۲۷ مورد حادثه برق‌گرفتگی به اورژانس پیش‌بیمارستانی اعلام شد که این مصدومان‌ پس از دریافت خدمات درمانی اولیه از سوی تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی به بیمارستان منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع این افراد ۲۴ نفر مرد و سه نفر زن بودند اظهارداشت: در این مدت از مجموع امدادخواهانی که دچار برق‌گرفتگی شده بودند پنج نفر زیر ۲۰ سال، ۶ نفر ۲۱ تا ۳۰ سال، ۱۳ نفر ۳۱ تا ۴۰ سال، ۲ نفر ۴۱ تا ۵۰ سال و یک نفر بالای ۵۰ سال سن داشتند.

همچنین مدیرکل پزشکی قانونی استان اصفهان در گفت و گو با ایرنا گفت: سال گذشته ۲۶ نفر در استان اصفهان به دلیل برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند.

علی سلیمانی‌پور افزود: از این تعداد 2 نفر زن و ۲۴ نفر مرد بودند و بیشترین میزان فوتی‌های ناشی از برق‌گرفتگی نیز با ۱۰ نفر مربوط به فصل تابستان و کمترین میزان با سه نفر مربوط به زمستان بوده‌است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار