رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در گفتگویی با خبرنگار تابناک اظهار داشت: مسافران به علت شیوع کرونا از سفر به مازندران خودداری کنند.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۵
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۳ 22 May 2020

 به گزارش تابناک مازندران، ۷۷ بیمار جدید کرونایی در بیمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی مازندران و بابل شناسایی و متعاقب آن بستری شدند.

بر اساس این گزارش، متاسفانه شیوع ویروس مخرب کرونا در مازندران همچنان قربانی می گیرد ، هر چند نسبت به روزهای آغازین وضعیت کمی مساعدتر است ولی باید مراقب بود که ذوباره روند صعودی بخود نگیرد .

با وجود این که روند ابتلا به ویروس کرونا در استان مازندران از مدت ها قبل رو به کاهش گذاشت، ولی همچنان آمار بیماران کرونایی در این خطه شمال کشور بالاست به گونه ای که تاکنون هیچ یک از شهرهای ۵۸گانه آن در بین شهرهای با وضعیت سفید قرار نگرفت و تمام این شهرها از لحاظ وضعیت ابتلا به این ویروس در وضعیت زرد و قرمز قرار دارند. هر گونه رفتارهای پر خطر و عادی سازی عملکردها می تواند ، چراغ قرمز را برای تمام مناطق این استان که از قبل کرونا بیش از ۲۰ هزار میلیارد ریال خسارت اقتصادی را متحمل شد، روشن کند و این زیان ها و خسارت ها را همچنان افزایش دهد.
بالا بودن آمار بیماران کرونایی و آلودگی به این ویروس در تمام شهرستان های استان مازندران ، خستگی مفرط کادر درمان و درمانگران استان که حدود ۱۰۰ روز همچنان درگیر این ویروس ناشناخته هستند، به همراه اورده است. کاهش تخت های بیمارستانی از دو هزار تخت به ۵۰۰ تخت و برگشت اکثر بیمارستان های استان به روال عادی کاری برای درمان سایر بیماران و فعال نبودن حدود نیمی از ظرفیت اقامتگاههای استانی برای پذیرایی از مسافران از جمله دلایلی است که به نظر می رسد نشان می دهد این استان مقصد اول پذیرایی از مسافران به خصوص در تعطیلات عید فطر برای نخستین بار در دهه های اخیر امسال نمی تواند استقبال گرمی از مسافران داشته باشد.
اگرچه به صورت غیر رسمی استارت سفر به استان مازندران با وجود هشدارها با شلوغی جاده ها زده شد و تعداد زیادی مسافر از اقصی نقاط کشور از جمله پایتخت به مازندران امدند، ولی در آستانه شروع رسمی تعطیلات عید فطر مسوولان استان امیدوارند تا با هشدارها برای تامین سلامت بیشتر این مسافرت ها کمتر شود.
با افزایش سفر مسافران به استان مازندران که از اواخر وقت چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ماه سال جاری شروع و پیش بینی می شود در روز جاری در آستانه تعطیلات رسمی عید سعید فطر به اوج خود برسد، نگرانی مسوولان و درمانگران استان را نسبت به برگشت موج دوم ویروس کرونا دو چندان کرد به گونه ای که دانشگاه علوم پزشکی مازندران برای چندمین بار در روزهای اخیر از مسافران خواست تا از سفرهای غیر ضرور به این خطه شمال کشور برای در امان ماندن از ویروس کرونا خودداری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار