معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای اصفهان با اعلام آخرین وضعیت ذخیره سدهای این استان، بر مصرف بهینه آب تاکید کرد.
کد خبر: ۸۵۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۶ 21 May 2020

به گزارش تابناک به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان، حسن ساسانی با اشاره به ذخیره ۶۱۹ میلیون متر مکعبی مخزن سد زاینده رود اظهار کرد: وضعیت این سد مدت مشابه سال آبی گذشته بالغ بر ۶۹۸ میلیون متر مکعب بود که با کاهش بارشها در حوضه زاینده رود و طبق برنامه کمیته سازگاری با کم آبی استان و هماهنگی با کشاورزان، با اتمام تخصیص آب کشت پاییزه، بین ۱۲ تا ۱۵ خرداد ماه توزیع آب کشاورزان به اتمام می‌رسد.

وی با اشاره به کاهش میزان بارش‌های سال آبی جاری در ایستگاه چلگرد، افزود: تاکنون یک هزار و ۱۶۹ میلیمتر بارش در ایستگاه شاخص چلگرد ثبت شده که این میزان بارش در سال گذشته دو هزار و ۱۲۴ میلیمتر و در متوسط بلند مدت یک هزار و ۳۴۸ میلیمتر بود.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان با تاکید بر اینکه میزان بارش‌های حوضه زاینده رود نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد و نسبت به متوسط بلندمدت ۱۳ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع کرونا، تأمین آب شرب و بهداشت خط قرمز وزرات نیرو محسوب می‌شود و کماکان بر مصرف بهینه کالای آب در تمام بخش‌ها توصیه می‌شود.

 

وی افزود: تا روز سی و یکم اردیبهشت ماه، ورودی به سد زاینده رود ۱۰۴ و خروجی از آن ۹۷ مترمکعب برثانیه گزارش شده است که حجم مخزن این سد، نسبت به مدت مشابه در سال آبی گذشته با ۱۱ درصد کاهش همراه بوده است.
ساسانی اشاره‌ای هم به سدهای دیگر استان اصفهان داشت و گفت: با توجه به بارشها در غرب و جنوب استان اصفهان وضعیت سدهای گلپایگان، قره آقاچ، حنا، کمانه و آغچه در وضعیت ثبات نسبت به سال گذشته قرار دارد.

وی حجم مخزن سد گلپایگان را ۳۶ میلیون مترمکعب اعلام کرد و افزود: درصد تغییرات این سد نسبت به سال گذشته صفر است و این سد در دو سال متوالی سرریز شده است.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای اصفهان به وضعیت پ سد قره آقاچ اشاره و اظهار کرد: وضعیت ذخیره این سد نسبت به سال گذشته با ۱۲ درصد رشد همراه بوده و از ظرفیت این سد ۲۳ میلیون متر مکعبی، بالغ بر ۲۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره شده است.

وی به سد حنا در شهرستان سمیرم هم اشاره کرد و گفت: بالغ بر ۱۲ میلیون متر مکعب از حجم ۵۱ میلیون متر مکعبی این سد پر شده که در مقایسه با سال گذشته با ۱۰ درصد رشد همراه بوده است.
ساسانی وضعیت سد خمیران را نسبت به سال گذشته با کاهش ذخیره آب در مخزن اعلام کرد و افزود: ذخیره آب این سد یک درصد کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار